واشنگتن‌پست در گزارشی نوشت در حالی که رومیان بریسبون، مرد سیاه‌پوست ۳۴ ساله، یک شیشه دارو و نسخه پزشک را در جیب خود نگه داشته بود، اما پلیس بر اساس ظن و گمان خود به سوی وی دو گلوله شلیک کرد و او را کشت.

به گزارش مشرق، نشریه آمریکایی واشنگتن‌پست در گزارشی جزئیاتی را از نحوه قتل "رومیان بریسبون" مرد  34 ساله سیاه‌پوستی که بر اساس تصورات اشتباه یک پلیس در آریزونا کشته شد، منتشر کرد.

به نوشته این نشریه، هرچند بریسبون سوءسابقه دارد اما این موضوع مربوط به 16 پیش است. و در یک مورد دیگر در سال 2009 (5 سال پیش) در حالی که مستی بوده و در حال رانندگی بوده است، توقیف شده است. اما در روز حادثه پس از آنکه گزارشی مبنی بر خرید و فروش مواد مخدر به پلیس اطلاع داده می‌شود یک افسر گشت پلیس سریعا به محل مورد نظر می‌رسد. در همین حین نیز رومیان از خودروی کادیلاک خود خارج می‌شود که پلیس به وی شک می‌کند و به او دستور ایست می‌دهد و از او می‌خواهد تا دستانش را که درون جیب او بوده است، نشان دهد. اما رومیان در شرایطی که دچار هراس شده بود به سوی منزلی که همسر و فرزندانش در آن بودند دویده است و افسر پلیس وی را تعقیب کرد. پس این تعقیب و گریز زمانی که هر دو به آستانه آپارتمان می‌رسند هردو تعادل خود را از دست داده و به درون خانه فرو می‌غلطند. افسر پلیس نیز که بر شدت شک و تردیدش افزوده شده بود، در حالی که اسلحه خود را به سوی بریسبون نشانه رفته بود از او می‌خواهد که دستانش را از جیب خارج نکند.

به نوشته واشنگتن‌پست افسر پلیس باور کرده بود که وی اسلحه‌ای را در جیب خود دارد. در نتیجه دو گلوله به وی شلیک می‌کند که به مرگ بریسبون در منزلی که همسر و فرزندانش حضور داشتند منجر شد. اما بررسی‌های بعدی پلیس نشان داد که در جیب بریسبون تنها یک شیشه دارو به همراه نسخه پزشک وجود داشته است.

این حادثه در حالی اتفاق می افتد که ایالتهای آمریکا دیروز و در چند هفته گذشته باز هم صحنه تظاهرات مردم علیه نژادپرستی پلیس و کشتن افراد سیاهپوست غیرمسلح بوده است.

در ماه سپتامبر پلیس ایالت میسوری مایکل براون 18 ساله را با چندین گلوله در خیابان از پای در آورد و 10 روز قبل هیات منصفه قاتل براون را تبرئه کرد.

در ماه جولای نیز اریک گارنر سیاهپوست که صاحب 6 فرزند بود را در خیابان و اتهام فروش غیرقانونی سیگار در هنگام بازداشت خفه کرد.

رای هیات منصفه دادگاه نیویورک مبنی بر عدم تعقیب قضایی قاتل گارنر باعث شد نیویورک و چند شهر دیگر آمریکا در اعتراض به این حکم ناعادلانه صحنه تظاهرات گسترده مردم خشمگین باشد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس