سخنگوی کاخ سفید روز جمعه گفت عربستان با میزبانی کمپ آموزش مخالفان مسلح دولت سوریه، به ائتلاف تحت رهبری آمریکا کمک می‌کند.

به گزارش مشرق، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید روز جمعه بار دیگر اعلام کرد عربستان سعودی با آموزش مخالفان مسلح دولت سوریه در خاک خود، موافقت کرده است.

آقای ارنست که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت قرار است این نیروها تحت نظر آمریکا و کشورهای عضو ائتلاف، برای «مبارزه با داعش در سوریه»، آموزش ببینند.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالی در رابطه در مورد اظهارات «جان کری» که گفته بود ممکن است دولت نیاز به اعزام نیروی زمینی به عراق داشته باشد، گفت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا با حضور نیروهای آمریکایی در عملیات رزمی در عراق مخالف است. وی افزود: «چراکه این کار به نفع امنیت ملی ایالات متحده نیست، احتمالا کمکی به موفقیت راهبرد ما نمی‌کند و اینکه رهبران عراق هم با آن مخالف هستند.»

وی با این وجود گفت از آنجا که دولت می‌خواهد برای شرایط اضطراری از جمله آزادی اسرای خود، اختیار عمل و انعطاف‌پذیری لازم را داشته باشد، خواستار دریافت این مجوز شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا 10 سپتامبر سال جاری طی نطقی تلویزیونی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، از تصمیم این کشور برای تشکیل ائتلافی بین‌المللی جهت «تضعیف و نهایتا نابودی» این گروه، خبر داد. هرچند وی در آن زمان تصریح کرد که به دنبال اعزام نیروی زمینی به عراق و سوریه نیست، اما در هفته‌های اخیر چند مقام دولتی و نظامی از جمله «مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک ارتش و «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، خواستار دریافت مجوز برای اعزام نیروی زمینی شده‌اند. «ابراهیم جعفری» وزیر خارجه عراق که این هفته در تهران بود، اعزام نیروی زمینی به این کشور را خط قرمز عراق اعلام کرد

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس