کد خبر 370790
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۶

نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست شورای حکام با اشاره به اتهامات و اظهارات نماینده کانادا در آژانس گفت: کانادا با اتخاذ سیاستی منافقانه همواره درباره خطر واقعی سلاح های هسته ای در خاورمیانه یعنی برنامه مخفیانه سلاح هسته ای رژیم صهیونیستی اسراییل سکوتی مرگبار داشته است.

 به گزارش مشرق، رضا نجفی در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی که روز پنجشنبه 20 آذرماه 1393 که به منظور بررسی بودجه درخواستی برای ادامه نظارت و راستی آزمایی آژانس در خصوص تمدید برنامه اقدام مشترک در وین برگزار شد در سخنانی ضمن قدردانی از حمایت مستمر جنبش غیرمتعهد از برنامه هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اجرای کامل اقدامات داوطلبانه کشورمان در چارچوب برنامه اقدام مشترک گفت: توافق موقت ژنو فرصت مناسبی را برای مذاکره و دستیابی به راه حلی پایدار درخصوص این بحران غیرضروری فراهم ساخته است.

وی همچنین گفت: توافق نهایی چنانچه همه طرف ها به حقوق و مسئولیت های خود به طور متقابل احترام گذاشته و با حسن نیت وارد مرحله پایانی مذاکرات شوند، امکان پذیر است.

نماینده کشورمان در آژانس در ادامه ضمن اشاره به اینکه مذاکرات چندماه گذشته پیشرفتی خوبی داشته و دستیابی به راه حل پایدار قابل دسترسی است، تاکید کرد: راه حل جامع و درازمدت باید ایران را به اعمال حقوق ذاتی و غیرقابل تفکیک خود در چارچوب ان پی تی قادر سازد.

نجفی افزود: همان گونه که در برنامه اقدام مشترک آمده است راه حل پایدار باید دارای عناصر مشخصی باشد که بدون آنها و از جمله رفع کامل تحریم های شورای امنیت سازمان ملل، تحریم های چندجانبه و تحریم های یک جانبه توافق امکانپذیر نخواهد بود.

نماینده کشورمان در آژانس هم چنین ضمن اعلام اینکه برنامه هسته ای ایران منحصرا صلح آمیز خواهد ماند، گفت: ما با حسن نیت به مذاکرات ادامه داده و امیدواریم در اسرع وقت به راه حلی مورد توافق دست یابیم.

وی از حمایت اکثر قریب به اتفاق اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی نسبت به فرایند دیپلماتیک جاری و تمدید اجرای برنامه اقدام مشترک قدردانی کرد.

نجفی در ادامه در پاسخ به اتهامات بی اساس نماینده کانادا علیه ایران تصریح کرد که کانادا با اتخاذ سیاستی منافقانه همواره درباره خطر واقعی سلاح های هسته ای در خاورمیانه یعنی برنامه مخفیانه سلاح هسته ای رژیم صهیونیستی اسراییل سکوتی مرگبار داشته است. کانادا به عنوان عضو اصلی پیمان ناتو که هنوز از استفاده از سلاح هسته ای علیه دیگران حمایت می کند نمی تواند نگران اشاعه سلاح هسته ای باشد و یا تظاهر کند که از جهان عاری از سلاح های هسته ای حمایت می کند.

بر اساس این گزارش، در این نشست که مربوط به تامین بودجه درخواستی آژانس بود هیچ عضوی حتی نماینده رژیم صهیونیستی صحبتی علیه برنامه هسته ای ایران نکرد و فقط نماینده کانادا به تکرار اتهامات واهی پرداخت.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس