کد خبر 370463
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷

رويه‌اي كه اين روزها وزارت ورزش در مقابله با فدراسيون فوتبال پي گرفته، نگران كننده است چرا که آنها بدون توجه به اصول اخلاقي در حال تسويه حساب با علي كفاشيان هستند و به هر قيمتي مي‌خواهند حرف خودشان را به كرسي بنشانند و افكار عمومي را قانع كنند كه حق با آنها است.

مشرق-
رويه‌اي كه اين روزها وزارت ورزش در مقابله با فدراسيون فوتبال پي گرفته، نگران كننده است، آنها بدون توجه به اصول اخلاقي در حال تسويه حساب با علي كفاشيان هستند و به هر قيمتي مي‌خواهند حرف خودشان را به كرسي بنشانند و افكارعمومي را قانع كنند كه حق با آنها است. ‌در اين راه انگار هيچ مرز اخلاقي جلو‌دارشان نيست. آخرين پرده آن هم صحبت‌هاي صريح دبير كميسيون تائيد مربيان خارجي درباره كرانچار روي آنتن برنامه دوشنبه شب نود بود. او بدون اينكه ملاحظه بكند ادعاهايي را عليه مربي كروات مطرح كرد كه حتي در صورت موثق بودن هم نمي‌توان توجيهي براي علني كردن آن پيدا كرد. او اعلام كرد كه مربي كروات به دليل مصرف مشروبات الكلي در حين مسابقه و همچنين رختكن در ايران ممنوع الفعاليت شده است و مي‌خواست طوري القا كند كه اين مربي دائم‌الخمر است! ادعاي‌هاي رغبتي به عنوان نماينده وزارت ورزش در حالي است كه اين مربي در پنج سال حضورش در ايران هيچ گونه مشكل جدي در اين باره نداشته و مديران سپاهان با رد اين ادعاها اعلام كرده‌اند صحبت‌هاي رغبتي صحت ندارد و اين مربي هيچ وقت در رختكن و نيمكت حالت غير عادي نداشته است.
 
علاوه بر اين ادعاهاي رغبتي درباره كرانچار در حالي است كه در دين ما چنين اجازه‌اي به كسي داده نشده كه با آبروي افراد بازي و يك شخصيت را به بهانه تسويه حساب با گروهي ديگر تخريب كند اما به نظر مي‌رسد اين اصل بديهي اخلاقي محلي از اعراب براي برخي مديران ما ندارد و آنها از انگ زدن و علني كردن برخي مسائل ابايي ندارند.آن هم در شرايطي كه محمود گودرزي در ابتداي حضورش در وزارت ورزش از لزوم بازگشت اخلاق‌ به ورزش و احياي آن در جامعه ورزش صحبت به ميان آورد و طوري عنوان مي‌شد كه وزارت ورزش دولت حسن روحاني بر خلاف وزراي سابق قصد ندارند مرزهاي اخلاق را زير پا بگذارند و به صورت علني با آبروي افراد بازي كنند. با اين حال به نظر مي‌رسد شعارهاي اوليه محمود گودرزي در ورزش در حال رنگ باختن است.
 
نكته تلخ اينجاست مديراني اخلاق را ذبح مي‌كنند كه خودشان به عنوان متولي ورزش بايد احياگر اين فريضه در جامعه ورزش باشند اما آنها با فراموشي اين رسالت‌، خودشان بنيانگذار پرده دري‌ها و بيان مسائلي مي‌شوند كه نه در يك جمع عمومي بلكه بايد در جمع‌هاي خصوصي مطرح و صحت و سقم آن بررسي شود. به همين خاطر هم دبير كميسيون تائيد مربيان خارجي وزارت ورزش به خودش اجازه مي‌دهد روي آنتن برنامه زنده تلويزيوني با مطرح كردن مسائلي از خجالت كرانچار در آيد، آن هم تنها به خاطر اينكه وزارت ورزش به وسيله اين مربي و قرباني كردن او، با فدراسيون فوتبال تسويه حساب كند. در اين بين بايد يك نفر قرباني شود تا وزارت ورزشي‌ها قيافه‌اي حق به جانب بگيرند.
 
به هر حال اختلاف فدراسيون با وزارتخانه ديگر اين روزها بر كمتر كسي پوشيده است و در ماجراي كرانچار به خوبي خودش را نشان داد. البته وزارت ورزش عنوان مي‌كند كه ماجراي كرانچار ربطي به اختلاف سليقه با فدراسيون فوتبال ندارد اما در عمل همه چيز حكايت از آن دارد كه مديران وزارت ورزش براي ضرب شست نشان دادن به فدراسيون كرانچار را ذبح كردند تا حرف خودشان را به كرسي بنشانند و به نوعي ماندن كرش در ايران را كه با مخالفت وزارت ورزش همراه بود تلافي كنند. اين روش غير‌اخلاقي در شرايطي از سوي وزارت ورزش پيگيري مي‌شود كه دود آن در نهايت به چشم ورزش ايران مي‌رود، مانند امروز كه تيم اميد كه مي‌خواست حسرت 40 ساله رفتن به المپيك را به پايان برساند، در آستانه چند ماه به شروع بازي‌هايش در انتخابي المپيك سرمربي ندارد و ناگوارتر از آن فروپاشي اخلاقي مديران ورزشي است كه برايشان هدف وسيله را توجيه مي‌كند، حتي بازي با آبروي افراد!

سعید احمدیان (تحلیلگر روزنامه جوان)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس