کد خبر 369714
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷

معاون رئیس جمهور ضمن اعلام تعیین تکلیف وضعیت‌ استخدام‌های جدید در دولت، از افزایش 14 درصدی حقوق کارمندان در سال 94 خبر داد و گفت: در سال 94، تمامی افرادی که مراحل قانونی را سپری کرده‌اند، استخدام خواهند شد.

 به گزارش مشرق، محمد باقر نوبخت امروز در نشستی خبری به تشریح ابعاد لایحه بودجه سال 94 کل کشور پرداخت و گفت: با توجه به اینکه سال 94 سال پایانی برنامه پنجم توسعه است، بنابراین در لایحه بودجه 94 اهداف این قانون پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه این اهداف عبارتند از رشد سرمایه گذاری، اقتصادی، مهار تورم و افزایش اشتغال است، افزود: بودجه کل کشور بالغ بر 838 هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال 93 از رشد 4.3 درصدی برخوردار است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ادامه داد: بودجه کل کشور در ساختار خود به دو بودجه عمومی و شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت تفکیک می‌شود. بودجه عمومی در سال 94 بالغ بر 267 هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال 93 از رشد 13.8 درصدی برخوردار است و بودجه شرکت‌های دولتی بالغ حدود 596 هزار میلیارد تومان است که حدود یک دهم درصد کاهش یافته است.

نوبخت افزود: منابع بودجه عمومی از دو محل منابع عمومی و درآمدهای اختصاصی تشکیل می‌شود که بودجه عمومی 224 هزار میلیارد تومان و یکی از منابع عمومی، درآمدهای مالیاتی است که سال آینده رقم آن 119 هزار میلیارد تومان با رشد 19.1 درصدی نسبت به سال‌جاری است.

نوبخت در ادامه با بیان اینکه سال 94، سال عادی نیست و سال سختی است، گفت: با توجه به کاهش درآمدهای نفتی نسبت به سنوات گذشته، درآمدهای 110 میلیارد دلاری که در سال‌های گذشته به دست می‌آمد، نصیب دولت تدبیر و امید نشد.

افزایش 14 درصدی حقوق کارمندان در سال 94

وی گفت: در بخش هزینه‌کرد و اعتبارات هزینه‌ای، یکی از اولویت‌های دولت، پرداخت حقوق دستمزد کارکنان است که با توجه به روند کاهنده نرخ تورم و پیش‌بینی متوسط این نرخ در سال 94 در حدود 14 درصد، میزان افزایش حقوق و مزایای کارکنان دولت در سال آینده 14 درصد خواهد بود.

خبر خوش نوبخت برای استخدام دولتی

معاون برنامه‌ریزی و وزارت راهبردی رئیس‌جمهور گفت: عده‌ای از افراد مراحل استخدامی را انجام داده‌اند اما با توجه به اینکه منابع مالی برای استخدام آنها دیده نشده بود، استخدام‌ها به تعویق افتاد اما در سال 94، تمامی افرادی که مراحل قانونی را سپری کرده‌اند، استخدام خواهند شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در بودجه سال 94 مبلغ 855 میلیارد تومان برای افزایش سهم صندوق نوآوری به منظور پیشاده‌سازی اقتصاد مقاومتی پیش‌بینی شده است، همچنین در سال 94 به طرح‌هایی با پیشرفت بالای 80 درصد، منابع تعلق خواهد گرفت که شامل 210 طرح و 470 پروژه خواهد بود.

رفع تحریم‌ها را قریب الوقوع می‌دانیم

نوبخت با بیان اینکه رفع تحریم‌ها را قریب الوقوع می‌دانیم و البته برای هر شرایط بدبینانه دیگری هم آمادگی داریم، گفت: توسعه مسکن با رویکرد نوسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده در بودجه سال آینده دیده شده است و یک میلیون و 800 هزار میلیارد به آن اختصاص می‌یابد.

وی اضافه کرد: همچنین در سال آینده برای زوج‌های جوان در بخش وام 50 میلیونی مسکن مبلغی بالغ بر1300 میلیارد تومان به عنوان مابه‌التفاوت پرداخت سود، تامین اعتبار خواهد شد.

یارانه نقدی در سال 94 افزایش نمی‌یابد

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهور همچنین از عدم تغییر مبلغ یارانه نقدی در سال 94 سخن گفت و اظهارداشت: یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومانی به ازای هر ایرانی در سال آینده تغییری نخواهد کرد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • نانوایی سر گذر ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    من به نوبه خودم از دولت محترم بابت افزایش 14 درصدی حقوق کارکنان دولت تشکر می کنم و اعلام می کنم که این مبلغ از سرشان هم زیاد است.
  • سعید ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    ای بابا این استخدامیا مال کیه؟؟؟؟ مال ما که نه پارتی داریم و نه بسیجی هستیم که نیست
  • معین الرعایا ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    یعنی کارمندان و معلمان برای گذران زندگی فلاکت بارشان یا باید دزدی بکنند و از ارباب رجوع رشوه بگیرند باید بروند دنبال کار دوم تا شاید بتوانند از راه حلال زندگی کنند
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    آیا براستی تورم در کشور پایین آمده است
  • ارادتمند سابق ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    خدا وکیلی آیا نرخ تورم در جامعه پایین آمده است یا فقط در آمارهای بانک مرکزی پایین آمده/ آقای دکتر روحانی رئیس جمهور عزیز ، لطفاً یک روز بصورت محرمانه و با لباس مبدل به بازار سرکشی کنید و پای درد دل مردم بنشینید تا واقعیت های آماری را به عینه ببینید ، نکند شما هم مثل رئیس جمهور ماضی تحت تأثیر آمارهای تحریف شده مؤسسات دولتی قرار بگیرید که تمام هم و غمشان نشان دادن کشور پر از گل و بلبل است.
  • جاســم عربــــــــه ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    واقعیت جامعه ما با آنچه موسسات آماری و بانک مرکزی اعلام می‌کنند متفاوت است آیا براستی نرخ تورم در جامعه ۱4٪ است انتظار مردم از نمایندگان خانه ملت اصلاح قانون بودجه و واقعی کردن افزایش حقوق کارمندان دولت است.
  • معلم تاریخ ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    بزرگوار ؛ تورم بالای 30 درصده ، حداقل میزان افزایش حقوق رو 30 درصد قرار بدین در ضمن ، مگه زمانی که تورم 40 درصد بود ، افزایش حقوق 40 درصدی داشتیم ؟
  • نماینده کلاس هشتم ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    آقای رییس جمهور سلام چرا حقوقها در سال یه بار افزایش میابد ولی اجناس چند بار آیا سال آینده اجناس گران نمیشوند آیا سال آینده یک شبه لبنیات یک شبه چند ده درصد گران نمیشود واقعا با این حقوق میشه زندگی کرد آقای رئیس جمهور خواهش می کنم بیا بین مردم و وضعیت بازار و گرانی را از نزدیک ببین
  • رهایی ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    آقا بعد از 3 سال مگه قرار نبود از اسفند شروع به کار کنیم باز که رفت سال 94 ،باز هم ....
  • کارمند ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    اگر روزی دست اقای نوبخت بود که تا حالا مرده بودیم خدا بزرگ است با سیلی صورتمان را سرخ می کنیم
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    چطور زمانی که تورم بالای 40 درصد بود، میزان افزایش حقوق کارمندان متناسب با میزان تورم قرار نگرفت حالا که بر فرض محال تورم 14 درصد اعلام شده که همچنین چیزی نبوده و نیست باید حقوق کارمندان متناسب با میزان تورم باشد؟!!! این حق الناس هایی که چندین سال است از حق کارمندان گرفته شده است بر گردن دارید، فراموش نکنید که حتما باید بازپس دهید.
  • علیرضا شوش ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    خداوکیلی آقای نوبخت حقوق خودتان چقدر است ؟؟؟؟
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    پس اینکه مرتب می گویند: « نرخ تورم در سال گذشته بیش از 40% بوده » صحت ندارد و گرنه باید میزان افزایش حقوق هم مانند افزایش قیمت نان (30% ) افزایش می یافت
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    این چه فرمایشی است آقای نوبخت می کند . آخه چی ارزان شده است که افزایش را 14 درصد اعلام می کند. قدرت خرید پایین تر آمده است . باید حداقل 25 درصد باشد.ضمنا چرا افرادیکه در ادارات دولتی بصورت قرارداد کارمعین هستند را پیمانی نمی کنید و می روند استخدام جدید آنهم پیمانی یا رسمی می کنند این دیگه چه مدلش است.
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    نمایندگان خانه ملت لطفاً جان هر کی دوست دارید افزایش حقوق را مطابق تورم واقعی قرار بدید
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    عجب خبر خوشی داد این سخنگوی دولت خدایا مردیم از خوشی
  • بینام ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    این اقای نوبخت ما را کشت با این خبرهای خوشحال کننده اش عجب دولت دست ودلبازی داریم 14 درصد افزایش !!!! هرسال همینطوری ....
  • روانشناس ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    همه دعواها سر پول است! شکم سیر از گرسنه خبر ندارد! مسئولان سیر قیامت چگونه جواب شهدا و فرزندان آنان را میدهید؟!
  • ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    بخندیم یا نقدی حساب کنیم !!!!!!!!!
  • جوان ایرانی ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    بابا چقدر شما بی عقل هستید ببخشیدا من 15 سال دنبال کارم پیدا نکردم در حالی که مهندس هستم. وقتی میری توی اداره طرفی که اونجاست کلا با مرور گر های اینترنت مشکل داره و بلد نیست می خوای دو دستی بزنی توی سر خودت بگی من اندازه این خنگول هم نیستم . دیگه دوست ندارم به این دولتی ها رو بزنم ولی فقط اینا میگم که ان شاالله همه اونایی که با پارتی بازی سر کارها هستند و اسمش را هم زرنگ بازی می زارن نون شان را بزندد توی خون جگرشون و بخورند که هیچ وقت به دلشون نچسبه و اسم جوانای بیکار را هم بی عرضه نزارن بی عرضه به اونایی میگن که تا لنگه ظهر خوابند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس