کد خبر 369454
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰

کمپین رسانه‌ای اربعین پیکس، «Arbaeenpix» یک تلاش جمعی و دانشجویی برای انعکاس بزرگ‌ترین و جاودانه‌ترین تجمع انسانی جهان است.

به گزارش مشرق، حرکت زائران حسینی از شهرهای اطراف به ویژه نجف به کربلا و درنگ آن‌ها در کربلا به مناسبت اربعین حسینی، از حدود یک دهه پیش با سقوط صدام امکان رشد و ترویج یافت و هر ساله جمعیتی میلیونی بر جمعیت سال‌های پیش افزوده می‌شود. هرچند آمار دقیقی در دست نیست، اما تخمین‌ها از چیزی بین 20 تا 25 میلیون زائر پیاده گزارش می‌کند.

کمپین رسانه‌ای بزرگترین تجمع انسانی جهان

سال گذشته کمپین تبلیغاتی « Arbaeenpix» برای اولین بار کار خود را آغاز کرد و و در طول دههٔ منتهی به اربعین وبگاه آن به آدرس اینترنتی www. arbaeenpix. com به طور زنده از موکب دانشجویان دانشگاه‌های ایران (موکب خدام الحسین) به روز ‌شد. این موکب که به همت دانشجویان دانشگاه‌های ایران برپا شده و خدماتی را به زوار حسینی ارائه می‌دهد در جادهٔ اصلی نجف به کربلا، 15 کیلومتری کربلا قرار دارد. خدمات سال گذشته این موکب عبارت بود از از 1) ارائهٔ زیارت اربعین (حدود 1 میلیون زیارت اربعین تکثیر شده)، 2) توزیع سربندهای «کُلنا عباسُکِ یا زینب (س)» که به شدت مورد استقبال زائران قرار گرفته، 3) توزیع غدای گرم، 4) توزیع چای گرم و برخی خدمات فرهنگی.

«Arbaeenpix» در شبکه‌های مختلف اجتماعی حضور فعالی دارد به طور مثال صفحه فیس‌بوک این کمپین هم اکنون بیش از 10 هزار لایک و هوادار دارد. در جدیدترین پست فیس‌بوکی این صفحه که دقایقی قبل منتشر شد اطلاع داده شده است:

«دو روز دیگر تا شروع به کار تیم رسانه‌ای اربعین پیکس برای دومین سال متوالی. برای موفقیت خادمان خود در پوشش بزرگ‌ترین تجمع انسانی جهان، دعا کنید و با ما همراه باشید. دوستان و همسفران و جاماندگان از سفر را منشن کنید تا در این حرکت شریک شوند. همچنین عکس‌های خود از پیاده روی اربعین سال‌های گذشته را با تگ #arbaeenpix منتشر کنید تا در این حساب بازنشر شود.»

صفحه اینستاگرام اربعین پیکس هم با حدود 2500 دنبال کننده برای مراسم پیاده روی امسال یک ماهی است که کار خود را دوباره آغاز کرده است که در ادامه تصاویری از آن را می‌بینید:

کمپین رسانه‌ای بزرگترین تجمع انسانی جهان
کمپین رسانه‌ای بزرگترین تجمع انسانی جهان
کمپین رسانه‌ای بزرگترین تجمع انسانی جهان

منبع: آنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس