کد خبر 369305
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴

مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن از جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درخواست کرد شرایطی بوجود آید تا فوتبالیست‌هایی که کارت معافیت‌شان باطل شده، از محیط‌های ورزشی جدا نشوند.

به گزارش مشرق، سعید آذری مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان روی سایت شخصی خود در مطلبی خطاب به سردار سرتیپ دوم موسی کمالی، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خواستار برخورد مناسب با فوتبالیست‌هایی که کارت معافیت‌شان باطل شد و اجازه حضور در میادین ورزشی را ندارند، شد. متن این مطلب به شرح زیر است:

" در ابتدا وظیفه دارم از تلاش‌های حضرتعالی و دیگر همکاران ارجمندتان در راستای ایجاد فضایی کاملا شفاف در فوتبال کشور در ارتباط با مساله مربوط به خدمت سربازی که برخی از بازیکنان فوتبال در انجام آن تخطی کرده‌اند، تشکر کرده و سپس به عرض برسانم جامعه ورزش کشور بویژه فوتبال، سال‌های طولانی این تلاش چشمگیر و پیگیری‌های مستمر مربوط به آن را به یاد خواهد داشت و از آن به نیکی یاد خواهد کرد.

جناب سردار کمالی اما اینجانب بعنوان شخصی که قسمت عمده‌ای از دوران مقدس سربازی خود را در جبهه‌‍های نبرد حق علیه باطل طی و در همان دوران هم بعنوان قهرمان تیم‌های ملی جوانان جمهوری اسلامی ایران از کیان ورزشی کشورمان دفاع کرده‌ام، وظیفه دارم نه بعنوان یک مدیر بلکه بعنوان یک ورزشکار پیشین ملی از جنابعالی و دیگر مسئولان محترم سازمان نظام وظیفه استدعا کنم در ارتباط با نحوه برخورد انضباطی و همچنین حقوقی و قضائی با این تعداد از ورزشکاران به پیشنهادات اینجانب توجه فرمائید.

جناب سردار کمالی من و امثال من که از بین اقشار مستضعف رشد کردیم، قهرمان شدیم، جنگیدیم و بازهم قهرمان شدیم، فقط و فقط ورزش نکردیم تا تن خود را قوی کنیم بلکه ورزش کردیم تا بتوانیم بواسطه توانمندی خدادادی و همچنین ممارست فردی سعی در پر کردن اوقات فراغت مردم پاک و عاشق ورزش خود نیز داشته باشیم زیرا ورزش بعنوان یکی از عمده‌ترین تلاش‌های سالم و بدون انحراف در جامعه ما در طی سال‌های اخیر توانسته به تنهایی محیطی را فراهم کند که خیل عظیمی از اقشار اجتماع ما بتوانند در محیطی عاری از آسیب‌های اجتماعی وقت بگذارند و کمتر به فساد و تباهی گرایش پیدا کنند.

در این بین اما حداقل فایده تماشای ورزش این افرادی که ممکن است اسیر دست سودجویانی برای اخذ مدارک غیر واقعی شده باشند، این بوده است که وقت گرانبهای‌شان در محیطی شناخته شده و فرهنگی صرف شود.

در اینکه شما بعنوان مجری قانون بایستی تکالیف قانونی خود را در این راستا انجام دهید هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد اما جناب سردار کمالی عزیز هرگز فراموش نکنیم در همین سال‌های گذشته که خیل عظیمی از جوانان این مرز و بوم لباس مقدس سربازی را به تن کردند و به پاسداری از مرزهای کشور عزیزمان پرداختند و از نوامیس و دین و آئین و اسلام ما دفاع کردند، تعداد زیادی نیز با پرداخت هزینه‌هایی اقدام به خرید خدمت خود کرده و با دریافت کارت‌های پایان خدمت توانستند آینده خود را برنامه‌ریزی کنند.

البته می‌پذیریم این روش ما یک رویه کاملا قانونی براساس سیاست‌های موضعی بوده و به نوعی مدیریت اقتضایی در آن صورت گرفته است ولی باید پذیرفت بسیاری از این افراد که از توانمندی مالی قابل توجهی نیز برخوردار بوده‌اند، حتی ثانیه‌ای نتوانستند باعث شادی یا پر کردن اوقات فراغت مردم این مرز و بوم شوند.

جناب سردار کمالی قانون شما در این زمینه کاملا روشن و مبرهن است ولی قانون همیشه انعطاف خاص خود را هم بدنبال داشته است، حداقل برای آنان که توانسته‌اند خدماتی را برای مردم یک اجتماع ارائه کرده باشند، چه رسد به اینکه هم خود در امر به معروف شرکت داشته‌اند (ورزش) و هم اینکه باعث افزایش انگیزه مردم (هواداران) برای حضور در محیط‌های فرهنگی و ورزشکاری شوند، پس حداقل‌ها را در ارتباط با اجرای قانون بایستی در نظر گرفت، همانگونه که بعضاً برای همکاری افراد با پلیس (قانون) تخفیفات ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شود.

سردار عزیز اکثر این نفرات افرادی هستند که می‌توانند با استفاده از توانمندی مالی اکنساب شده خود طی مدت تلاش ورزشی‌شان بهای خدمت نکردنشان را پرداخت کنند، پس می‌توان آنان را با استفاده از قانون در حرکت‌های اجتماعی که نیاز به بودجه لازم دارند، سهیم کرد. همچنین می‌توان از تخصص ورزشی آنان برای آموزش نسل جوان و نوجوان اجتماع بهره جست. به‌هرحال راه‌های زیادی وجود دارد که اجازه بدهیم آنان مسیر ورزشی‌شان را ادامه بدهند و در کنار آن به آموزش مهارت‌های ورزشی در قالب خدمت مقدس سربازی به افراد اجتماع نیز بپردازند.

جناب سردار کمالی آنان توان این را دارند در سازمان‌های ورزشی نیروهای مسلح انجام وظیفه کنند و همزمان مردم از دیدن مهارت‌های ورزشی شان لذت ببرند و اوقات فراغت خود رابصورت سالم پر کنند. بهرحال مردم قهرمانان خود را دوست دارند و ما بعنوان مدیران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که دارای وظیفه حفظ ارزش‌های عالی انسانی در شرح وظیفه خود داریم، بایستی تلاش کنیم با تمکین به قانون بهترین تصمیم رابرای تادیب قشر جوان خود بگیریم تا هم آنها را به لحاظ قانونی بواسطه زیرپا گذاشتن قانون تنبیه کرده باشیم و هم از بزهکار شدنشان تا سرحد امکان جلوگیری کرده باشیم.

لذا بنده از جنابعالی بعنوان یک ورزشکار پیشین و نه بعنوان مدیری که از این موضوع باشگاهش متضرر شده و یکی از بهترین نیروهایش را از دست داده است، خواهشمندم چنان که مقدور است از راهکارهای ارائه شده حداکثر استفاده را بعمل آورید تا این عزیزان هم از محیط‌های ورزشی جدا نشوند و هم بتوانند با ارائه خدمات ورزشی در قالب دوران مقدس سربازی، باعث ترویج شادی و نشاط در بین ورزش دوستان در میادین ورزشی شوند."
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس