اولین روزهای بازی حمید استیلی

به گزارش مشرق، تیم فوتبال پاس در سال 1332 در شهر تهران بنیانگذاری شد و تا پیش از سال 1342 شهربانی نام داشت. پیراهن اصلی این تیم سبزرنگ است.

تیم فوتبال بزرگسالان این باشگاه رسماً در تاریخ 19 خرداد 1386 منحل شد و امتیاز این تیم به بهانه کم تماشاگر بودن با نوعی بی تدبیری و سیاسی بازی به شهر همدان منتقل شد. باشگاه فوتبال پاس همدان، پس از این انتقال هم اکنون در لیگ یک به میدان می‌رود و وضعیت چندان مناسبی ندارد؛ اما باشگاه پاس تهران همچنان در رده تیم‌های پایه فعال است و در لیگ فوتبال امیدهای تهران تیم دارد. هرچند اخیرا صحبت هایی مبنی بر بازگشت این تیم اصیل به تهران شنیده می شود که امیدواریم به مرحله عمل برسد چرا که نام پاس هیچ گاه از یاد فوتبال دوستان نمی رود و پاس متعلق به تهران یعنی زادگاه آن است جایی که بزرگان زیادی را به فوتبال ایران معرفی کرد.

این تیم تا اوایل دهه 80 به همراه پرسپولیس و استقلال یکی از قطب های سه گانه فوتبال ایران به شمار می آمد و با 5 قهرمانی در لیگهای مختلف ایران و یک قهرمانی در آسیا در فصل 93-1992 (که آخرین قهرمانی تیم های باشگاهی ایران در آسیا به شمار می رود) یکی از پرافتخارترین تیمهای ایران است هرچند این تیم 4 بار نیز تا نیمه نهایی جام حذفی پیش آمده اما هرگز به فینال نرسیده است.

به گزارش مشرق، در مکتب پاس تهران بازیکنان و مربیان بزرگی تربیت شدند که سالها در لیگ برتر و تیم ملی بازی کردند و برخی نیز پس از بازی به مربیگری پرداختند؛ بازیکنان و مربیانیی چون حشمت مهاجرانی، فرامرز ظلی، حسن حبیبی، اصغر شرفی، محمود یاوری، حسین فرکی، همایون شاهرخی، مهدی مناجاتی، محمد صادقی فیروز کریمی، فرهاد کاظمی، علیرضا حکیم زاده، حمید استیلی، محمد خاکپور، مارکار آقاجانیان، بهزاد غلامپور، وحید هاشمیان، اصغر مدیرروستا، محسن گروسی، محسن بیاتی نیا، خداداد عزیزی، محمد نصرتی، جواد نکونام، آرش برهانی و حسن رودباریان و...
البته در این تیم مربیان بزرگی چون مصطفی دنیزلی و مجید جلالی هم مربیگری کرده اند.


به گزارش مشرق، عکس زیر متعلق به تیم پاس در اردیبهشت سال 65 لحظاتی قبل از دیدار با پرسپولیس تهران است. جدال این تیم با پرسپولیس همواره حساس و زیبا و خاطره انگیز بود. این تیم پیش از انقلاب نیز 2 بار قهرمان جام تخت جمشید شده بود. حمید استیلی جوان در اولین روزهای بازی خود قرار دارد. فیروز کریمی هم در عکس دیده می شود ...

عکسهای کمیاب (70)/اولین روزهای بازی استیلی در یک تیم بزرگ 
ایستاده از راست:
علی جانملکی – کورش لرستانی (بعدا عضو پرسپولیس شد و به تیم ملی هم دعوت شد) – سعید جانفدا (در تیم ملی بازی کرد) - مجید داناپور – همایون یعقوبی – جلال بشرزاد (دروازه بان خوبی که به تیم ملی هم دعوت شد و بعدها با سایپا قهرمان لیگ ایران شد)
نشسته از راست:
فیروز کریمی - علیرضا حکیم زاده – رضا امری – حمید استیلی – علی مناجاتی (کاپیتان تیم و برادر سرمربی وقت پاس یعنی سرهنگ مهدی مناجاتی)

افتخارات کشوری

* لیگ فوتبال ایران
جام منطقه‌ای، جام تخت جمشید، جام آزادگان، جام خلیج فارس
۵ قهرمانی: ۸۳-۱۳۸۲، ۱۳۷۱، ۱۳۷۰، ۱۳۵۵، ۱۳۵۶
۵ نایب قهرمانی: ۸۵-۱۳۸۴، ۸۲-۱۳۸۱، ۱۳۷۶، ۱۳۵۰، ۱۳۴۹

* بین‌المللی
جام باشگاه‌های آسیا
قهرمانی: ۹۳-۱۹۹۲

جام باشگاهی آفریقا-آسیا
نایب قهرمانی: ۱۹۹۳

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • کمال از ساری ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    2 0
    من خودم از طرفداران پروپا قرص پاس بودم و هستم یادش بخیر زوج وحید هاشمیان و رسول خطیبی واقعا یادش بخیر ... حیف که پاس رو به روز سیاه نشوندند
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    0 0
    مجيد حلوايي- پرويز ميرزاحسن-كيوان نيك نفس از بهترين بازيكنان پاس و ملي پوش بودند. يادت رفت اسمشون را بگي؟
  • مردی از تهران ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    0 0
    هنوز تیپ مردونه اش رو از دست نداده بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس