کد خبر 368806
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۹

پس از سه سال کش و قوس حقوقی در نهایت صحت دستخط سیمین دانشور در وصیت نامه منسوب به وی از سوی کارشناس رسمی دادگستری تهران تایید شد.

به گزارش مشرق، علی خلاقی همسر لیلی ریاحی وصی سیمین دانشور با تایید این خبر به خبرنگار مهر گفت: پس از تایید صحت امضای سیمین خانم در وصیت نامه وی که در اوایل مهرماه از سوی دادگاه انجام شد، خواهر سیمین دانشور به صحت دستخط این وصیت نامه اعتراض کرد و از دادگاه خواست صلاحیت آن را تایید کند و این مساله برای بررسی به کارشناس رسمی دادگستری تهران سپرده شد.

وی افزود: در هفته جاری کارشناس دادگستری نظر خود را مبنی بر صحت و تایید دستخط به دادگاه اعلام کرده و ما منتظر رای دادگاه برای فرجام این پرونده هستیم. آن طور هم که من اطلاع دارم قرار است قاضی جلسه‌ای برای بررسی این پرونده داشته باشد.

بر این اساس قاضی این پرونده می‌تواند در این مرحله رای به صحت وصیت نامه و در نتیجه سرپرستی اموال مکتوب دانشور و یک سوم از کل دارایی‌های وی به نام ریاحی داده و یا بر مبنای قانون و برای تایید دوباره صحت این وصیت‌نامه از سه کارشناس بخواهد که مراحل طی شده در مورد تایید امضا و دستخط دانشور را مجددا طی کنند.  

ماجرای این وصیت نامه در سه سال گذشته موجب اختلاف نظرهایی میان فرزند خوانده سیمنی دانشور و خواهر وی شده است.

لازم به یادآوری است در اردیبهشت ماه امسال و با وجود در جریان بودن این پرونده قضایی، خواهر سیمین دانشور اقدام به فروش منزل مسکونی او و جلال به شهرداری تهران کرد که این مساله پس از اعتراض خانواده ریاحی با وچود پرداخت پیش پرداخت میلیاردی از سوی شهرداری به ویکتوریا دانشور معلق ماند.

شهرداری تهران اعلام کرده که قصد ساخت یک مرکز فرهنگی در محل این خانه را دارد اما تاکنون با وجود تخلیه شدن نمامی ماترک سیمین و جلال از این منزل، هیچ اقدامی در این راستا منتشر نشده است.

چندی پیش برخی از رسانه‌ها خبر از واقع شدن این منزل در محدوده طرحهای شهرسازی تهران و تصمیم شهرداری تهران برای تخریب و یا کوچک سازی آن داده بودند که این مساله بدون هیچ پاسخی از سوی شهرداری تهران تاکنون مسکوت مانده است.

منزل سیمین دانشور بنایی تاریخی است که بنا به گفته جلال آل‌احمد، خود وی در ساخت و ساز آن در زمان حضور دانشور در آمریکا کمک کرده و پس از حضور دانشور در ایران از سوی جلال به وی اهدا شده بود.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس