کد خبر 368682
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸

هادی غفاری در خصوص اظهارات اخیر سحرخیز که حذف رکن ولایت فقیه و تغییر قانون اساسی را جزئی از اصلاحات دانسته است، گفت این حرف را خودش باید جوابش را بدهد اما نظر من این است که ما به قانون اساسی وفاداریم.

به گزارش مشرق، حالا امروز پس از گذشت سه دهه از انقلاب، خوش‌بینی به امام خمینی را "یک اشتباه" می‌داند. او به همین جمله هم بسنده نمی‌کند و می‌گوید "اشتباه کردیم که به ولایت فقیه هم باور داشتیم".

عیسی سحرخیز از فعالان اصلاح‌طلب، مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد دولت اصلاحات و از حامیان موسوی در انتخابات 88 و بازداشتی فتنه 88 در گفت‌وگو با یک سایت ضدانقلاب، علاوه بر این‌ها، حرف‌های دیگری هم زده است. او می‌گوید: "خیلی‌ از اصلاح‌طلبان به‌خلاف اول انقلاب دیگر علاقه‌ای به آقای خمینی ندارند". سحرخیز همچنین "تغییر قانون اساسی"، "تغییر ساختاری قوه قضاییه" و "حذف نهاد ولایت فقیه" را جزئی از اصلاحات می‌داند.

هادی غفاری، فعال سیاسی جریان اصلاح‌طلب در خصوص اظهارات اخیر سحرخیز، گفت: من کاری به سحرخیز و غیرسحرخیز ندارم. من نه سخنگوی او هستم و نه بچه‌ای هستم که دنبال اینها راه بیفتم من به عنوان یک اصلاح‌طلب علی‌التحقیق نظام اسلامی را قبول دارم.

متن گفتگوی کوتاه تسنیم با هادی غفاری را در زیر بخوانید:

*تسنیم: آقای سحرخیز اخیرا در گفتگویی عنوان کرده که اصلاح طلبان دیگر علاقه‌ای به امام خمینی ندارند و حذف نهاد ولایت فقیه را جزئی از اصلاحات دانسته، آیا اصلاح‌طلبی ابتدا به ساکن خود را در این چارچوب تعریف می‌کند و (این حرف را) قبول دارد یا اینکه نه، التزام دارد به موازینی که حضرت امام تعریف کرد. آیا اصلاح‌طلبی در چارچوب انقلاب و جمهوری اسلامی و نظامات جمهوری اسلامی تعریف می‌شود یا اینکه چیزی است که آقای سحرخیز و امثال او بیان کردند؟

غفاری: من کاری به سحرخیز و غیرسحرخیز ندارم من نه سخنگوی او هستم نه بچه‌ای هستم که دنبال اینها راه بیفتم من به عنوان یک اصلاح‌طلب علی‌التحقیق نظام اسلامی را قبول دارم و به دیدگاههای حضرت امام وابسته هستم و قبول دارم و به دیدگاههای حضرت امام وابسته و معتقدم و البته با توجه به شرایط روز، زمان و مکان و خود امام هم در مورد اجتهاد فرمودند که برای اجتهاد شرط زمان و مکان اصل است و ما زمان و مکان را تشخیص می‌دهیم و متناسب با زمان و مکان و البته با تکیه بر اصولی که به آن معتقدیم و از ان هم عدول نکرده ایم.

* تسنیم: اینکه بیان کردند که معتقد به حذف رکن ولایت فقیه هستیم این را چطور بیان می کنید؟

غفاری: این را خودش باید جوابش را بدهد

*تسنیم: خب؛ نظر شخصی حضرتعالی در این مورد چیست؟

غفاری: ما به قانون اساسی وفاداریم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • شایان ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    0 0
    آقای غفاری چرا گفته ی امام در باره ولایت فقیه .را به یاد نمی آورید.پشتیبان ولایت فقیه با شید تا کشور شما آسیب نبیند دیگر بچگی ات را تکرار نکن خونه ی تیمی ات ر ا پر از اسلحه ومهمات کرده بودی یا د مان نرفته ا ست
  • مریم ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    0 0
    تا ولایت فقیه هست به مملکت هیچ آسیبس نمیرسد
  • محمد ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    0 0
    لطفا اصلاح طلبان با این حرفها پیش از پیش آبروی خودشان را نبرند
  • شاپرک ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    0 0
    وجود رهبری باعث میشه افراد تشنه قدرت دست به تفرقه و جنگ داخلی نزنند چون میدونن کسی هست که زورش از همه بیشتره
  • ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    0 0
    ی. هنوز یادمون نرفته پشت کردنش رو به مقام معظم رهبری و اعتقاد به حذف ولایت فقیه داشتنش. دورویی کافیه هادی جون
  • ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    0 0
    سحرخیزغلط کردباجدابایش وطرفدارانش اصلاًدرحدی نیست حتی کلمه ولایت وفیقه رابه زبان بیاره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس