کد خبر 368645
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵

منابع فلسطینی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر اسرائیل شب گذشته با یورش به شهرک العیسویه واقع در شمال شرقی قدس اشغالی با جوانان فلسطینی درگیر شده و دو نفر از آنها را زخمی کردند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، برخی منابع محلی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر اسرائیل شب گذشته به شهرک العیسویه یورش برده و یک نوجوان به نام «بشار جبارین» 14 ساله را بازداشت و دو جوان دیگر را با شلیک گلوله پلاستیکی از ناحیه پا و کمر زخمی کردند.

ادعای منابع اسرائیلی:حماس 7 آزمایش موشکی در غزه انجام داد

منابع نظامی رژیم صهیونیستی ادعا کردند جنبش مقاومت فلسطین (حماس)، طی 2 روز اخیر 7 آزمایش موشکی اجرا کرده است.
منابع نظامی اسرائیلی با این ادعا که جنبش حماس در نوار غزه در ماه اخیر موشک‌های زیادی به سمت دریا شلیک کرده است، افزودند حماس طی دو روز اخیر 7 آزمایش موشکی انجام داده است.
وبگاه خبری اسرائیلی «واللا» به نقل از یک مسئول در ارتش این رژیم نوشت: حماس، صبح پنج شنبه، دیروز 2 آزمایش موشکی جدیدی اجرا کرد.
این منبع ادعا کرد: «حماس تلاش می‌کند این طور القاء کند که به رغم مسدود کردن تونل‌های واقع شده در طول محود "فیلادلفی" (محور صلاح‌الدین) همچنان موفق به ساخت موشک‌ها و افزایش قدرت خود شده است.»
این منبع در ادامه مدعی شد: عملیات ارتش مصر در محور فیلادلفی و در شبه‌ جزیره سینا که در طول مرزهای مشترک با نوار غزه واقع شده، خسارت‌های هنگفتی به قدرت حماس در قاچاق سلاح به نوار غزه وارد کرده است. از این‌رو حماس امروز تلاش می‌کند سلاح‌ها را از طریق محور آبی مجاور مرزهای مصر قاچاق کند.
طبق ادعای این وبگاه اسرائیلی، نیروی دریایی مصر طی مدت اخیر چندین مورد تلاش برای قاچاق سلاح به نوار غزه را خنثی کرده است.

عملیات ضد صهیونیستی دختر فلسطینی

یک دختر فلسطینی در گذرگاه قلندیا یک نظامی اسرائیلی را با چاقو مجروح کرد.
پلیس اسرائیل یک دختر فلسطینی را که یک نظامی اسرائیلی را در گذرگاه قلندیا با چاقو مجروح کرده بود، بازداشت کرد.
چند روز پیش دو خاخام یهودی در منطقه آتور در نزدیکی بیت‌‌المقدس با چوب و سنگ مورد حمله قرار گرفتند.
پیش از آن نیز یک فلسطینی با سلاح سرد سه صهیونیست را در ناحیه کفار سابا مجروح کرد.
پیشتر نیز در عملیات استشهادی که توسط دو جوان فلسطینی در یک کنیسه در محله "هارنوف" واقع در قدس اشغالی انجام شد 5 صهیونیست کشته شدند. بین کشته شدگان یک خاخام صهیونیست دیده می‌شد. برخی رسانه‌ها نیز گزارش دادند که همه کشته شدگان خاخام بودند. در این عملیات همچنین 13 صهیونیست دیگر زخمی شدند.
رسانه‌ها اعلام کردند، سه تبعه آمریکایی و یک انگلیسی که تبعیت اسرائیلی داشتند، بین کشته شدگان عملیات جوانان فلسطینی در قدس دیده می‌شوند.

10 سال حبس برای هر فلسطینی که به سمت خودروهای اسرائیلی سنگ پرتاب کند

کمیته قانونگذاری و امور قضایی کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی شب گذشته با پیش نویس قانون مربوط به مجازات فلسطینیانی که به سمت خودروهای عبوری اسرائیل سنگ پرتاب می کنند، موافقت کرد.
در پیش نویس این قانون جدید اسرائیل آمده است که هر فلسطینی در صورت پرتاب سنگ و هر شیء دیگر به سمت خودروهای عبوری اسرائیل به حداکثر 10 سال حبس محکوم می شود.
به موجب این قانون مجازات پرتاب هر گونه سنگ و یا هر شیء دیگر به سمت یک پلیس اسرائیلی و یا خودروی زرهی پلیس نیز حداکثر 5 سال حبس خواهد بود.

حماس: تشکیلات خودگردان نمی تواند ملت فلسطین را از مقاومت محروم کند

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" تاکید کرد که ادامه بازداشت های سیاسی و احضار شهروندان در کرانه باختری حاکی از وجود طرح های از پیش تعیین شده برای سرکوب انتفاضه فلسطینیان علیه دشمن صهیونیستی در قدس و کرانه باختری است.
حسام بدران در اظهاراتی تصریح کرد که حملات امنیتی علیه شهروندان در کرانه باختری همزمان با سالروز تاسیس حماس بیانگر ترس و نگرانی تشکیلات خودگردان از افزایش محبوبیت این جنبش در میان فلسطینیان است.
بدران تاکید کرد که سیاست های تشکیلات خودگردان به تلاش های صورت گرفته برای تحقق آشتی ملی ضربه می زند و با قانون اساسی فلسطین نیز در تضاد است اما با این وجود تشکیلات خودگردان همچنان به حملات امنیتی و تجاوزات خود علیه شهروندان ادامه می دهد که این مساله اقتضا می کند تا تمامی شهروندان در مقابل این سیاست ها که به منافع عالی فلسطین ضربه می زند، ایستادگی کنند.
وی عموم ملت فلسطین در کرانه باختری و در راس آن ها فعالان و اعضای حماس را به مقابله با سیاست های تجاوزکارانه تشکیلات خودگردان و بی اعتنایی به احضارهای سیاسی سرویس های امنیتی وابسته به آن فراخواند.
بدران همچنین از تشکیلات خودگردان خواست در شیوه تعامل با مساله آزادی های عمومی در کرانه باختری تجدید نظر کند. وی تاکید کرد که تشکیلات خودگردان به هیچ شیوه ای نمی تواند ملت فلسطین را از حق مسلم خود در مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی با تمامی راهکارهای ممکن محروم کند.

گفت وگوی عباس با شیخ الازهر

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با «احمد الطیب» شیخ الازهر تلفنی گفت وگو کرد.
«محمود عباس» در گفت وگوی تلفنی با شیخ احمد الطیب آمادگی برای برگزاری کنفرانس ویژه قدس اشغالی را بررسی کرد.
در همین راستا عباس از ایفای نقش الازهر در حمایت از مقدسات اسلامی و مسیحی در فلسطین و آگاهی بخشی در جهان اسلام به منظور مقابله با افراطی گری و انحرافات فکری قدردانی کرد.

حماس بی اعتنایی تشکیلات خودگردان به اوضاع نوار غزه را محکوم کرد

جنبش حماس بی توجهی و کوتاهی تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس و نخست وزیری رامی حمد الله در رسیدگی به امور نوار غزه را محکوم کرد.
«فوزی برهوم» سخنگوی جنبش حماس در اظهاراتی مطبوعاتی گفت که کوتاهی تعمدی عباس و رامی حمد الله در قبال نوار غزه به خصوص در رابطه با بخش بهداشت باعث توقف فعالیت شرکت های خدماتی در تمامی مراکز بهداشتی نوار غزه شده است.
وی افزود که با وجود درخواست های مکرر، شرکت های خدماتی از 7 ماه پیش حقوق خود را دریافت نکرده اند و توقف فعالیت این شرکت ها نیز جان هزاران بیمار را در معرض خطر قرار داده است.
جنبش حماس همچنین تاکید کرد که مسئولیت این قضیه و پیامدهای خطرناک آن بر عهده «جواد عواد» وزیر بهداشت، رامی حمد الله نخست وزیر و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین است.
وزارت بهداشت غزه اعلام کرده بود که کمیته وضعیت اضطراری وزارت بهداشت غزه به دلیل اعتصاب کارگران بخش نظافت بیمارستان ها و نابسامانی اوضاع بهداشت مراکز درمانی، درمانگاه ها را تعطیل کرده و نسبت به شیوع وبا و بیماری در مراکز درمانی و بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت هشدار داده است.

یورش شهرک نشینان به مسجد الاقصی

ده ها نفر از شهرک نشینان صهیونیست روز گذشته نیز در میان حراست نیروهای رژیم صهیونیستی از سمت باب المغاربه به صحن های مسجد الاقصی یورش بردند.
شیخ «عمر الکسوانی» مدیر مسجد الاقصی در این باره گفت که 37 شهرک نشین در 6 گروه به مسجد الاقصی یورش آوردند که آخرین گروه 17 نفر بودند.
الکسوانی همچنین اظهار داشت که تعدادی از شهرک نشینان در تلاش بودند تا آئین تلمودی را به جا آورند اما نگهبانان مسجد مانع این کار شدند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس