کد خبر 368385
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۳

دو مجری انصراف داده نمایشگاه الکامپ بیستم با اعلام فساد مالی پشت پرده موضوع ارزی ریالی نمایشگاه اعلام کردند: در الکامپ سال قبل مبلغ فروش 230 متر غرفه ارزی به حساب شرکت سهامی نمایشگاه واریز شده درحالی که مجری، هزینه 1000 متر ارزی را از شرکت کنندگان دریافت کرده است.

به گزارش مشرق، روسای سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران و اتحادیه فناوران رایانه تهران، دو مجری سابق این نمایشگاه در فاصله 3 روز مانده تا برگزاری بیستمین نمایشگاه الکامپ، در نشست مشترکی با انتقاد از روند غیرشفاف شرکت سهامی نمایشگاه ها مطالبی را درباره فساد مالی نمایشگاه الکامپ ارائه کردند.

ناصر علی سعادت، سخنگوی سابق ستاد الکامپ بیستم و رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران به نمایندگی از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور (نصر) در این رابطه گفت: غیرشفاف بودن مسایل ارزی- ریالی و روند ناسالم مالی ثبت نام در الکامپ بیستم از سوی شرکت سهامی نمایشگاه ها، مهم ترین انتقاد و اعتراض سازمان در برگزاری این نمایشگاه است.

نماینده سازمان نصر کشور با اشاره به اینکه شفافیت و اطلاع رسانی درخصوص چگونگی روند ثبت نام غرفه ها خطوط قرمز سازمان در برگزاری الکامپ بود، ادامه داد: هدف و رسالت سازمان به عنوان نماینده صنف در برگزاری این نمایشگاه بر این بود که تمام نقشه غرفه ها و فرایندهای این نمایشگاه با شفافیت اطلاع رسانی شود. اما شرکت سهامی نمایشگاه ها زیر بار این خواسته نرفت.

رئیس سازمان نصر تهران در مورد تخلفات شکل گرفته در الکامپ نوزدهم از سوی شرکت سهامی نمایشگاه ها و مجری پیشین گفت: طبق اعلام رسمی شرکت سهامی نمایشگاه ها، سال پیش در الکامپ نوزدهم، مبالغ مربوط به فروش تنها  230متر غرفه ارزی به حساب شرکت سهامی نمایشگاه واریز شده بود، درحالی که طبق اعلام این شرکت، مجری الکامپ نوزدهم، هزینه بیش از 1000متر ارزی را از شرکت کنندگان الکامپ دریافت کرده بود.

همچنین در این نشست، مهدی میرمهدی رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران، با اشاره به اینکه اتحادیه، به دلیل منافع صنف از مشارکت در برگزاری الکامپ انصراف داده، گفت: ساختار برگزاری نمایشگاه الکامپ از سوی شرکت سهامی نمایشگاه، نادرست است و این موضوع هیچ ارتباطی به مجری نمایشگاه ندارد.

میرمهدی با تاکید براینکه مساله ارزی- ریالی به هیچ عنوان نباید در برگزاری این نمایشگاه تخصصی مطرح باشد، افزود: زمانی که اتحادیه تخلف و فساد در مساله ارزی ریالی، چندنرخی بودن غرفه ها و رویه غیرشفاف مالی الکامپ را از سوی شرکت سهامی نمایشگاه ها مشاهده کرد، به سرعت از مشارکت انصراف داد.

میرمهدی با انتقاد از پدیده زیرمیزی و رانت در برگزاری نمایشگاه گفت: متاسفانه برخی قوانین نمایشگاه‌ها فسادبرانگیز است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس