کد خبر 368185
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: باید بین خطوط MRT (مترو) و BRT (اتوبوسرانی) حلقه واسطه به نام LRT (ترانوا) و یا خطوط سبک ریلی در نظر گرفته شود و باید یک شبکه پیوسته BRT، MRT، LRT داشته باشیم تا بتوانیم بخشی ز سفرهای شهری را با حمل‌ونقل عمومی انجام دهیم و ترافیک نیز کمتر شود.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، سید مازیار حسینی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، درباره رینگ حمل‌ونقل ریلی در تهران اظهار داشت: مطالعات مربوط به حمل و نقل ریلی تهران قبل از انقلاب توسط یک شرکت فرانسوی انجام شده است و در سالهای 84 تا 88 نیز توسط همان شرکت این مطالعات به روز شده و در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است.

وی  ادامه داد: اولویت نخست شهرداری تهران در حمل‌ونقل ریلی این است که این مطالعات جامع را به روز و تکمیل کند. بر اساس آن 7 خط مترو در تهران ساخته می‌شود که تاکنون خطوط یک، 2 و 4 به بهره‌برداری کامل رسیده است و خطوط 3، 6 و 7 متروی تهران هنوز به اتمام نرسیده و اولویت نخست مدیریت شهری این است که این خطوط را هر چه سریعتر به پایان برسانند که البته قسمت جنوبی خط 3 تاکنون راه افتاده است و بخش اعظمی از قسمت شمالی این خط نیز امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به تکمیل خطوط 6 و 7 تهران اظهار داشت: خط 7 با قدرت در حال پیشروی است و مراحل ساخت خط 6 نیز شروع شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران تأکید کرد: با تمهیدات صورت گرفته پرونده خطوط 3، 6 و 7 تهران در این دوره مدیریت شهری بسته می‌شود.

وی افزود: دولت نیز باید در بخش تجهیزات و فاینانس خارجی و از محل بند «ق» به حمل‌ونقل ریلی کمک کند تا بتوانیم به وعده 10 میلیون مسافر در روز در شبکه مترو تا پایان سال 96 دست پیدا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پس از تکمیل خطوط باید بحث خطوط در نقاط اقماری تهران را در دستور کار قرار دهیم چرا که نمی‌توانیم تهران را بدون مناطق اقماری ببینیم از این رو باید خطوطی در نظر گرفته شود که مردم را به بیرون شهر منتقل کنند و خط‌های مواصلاتی در این بین برای شهر تهران داشته باشیم.

وی یادآور شد: باید بین خطوط MRT (مترو) و BRT (اتوبوسرانی) حلقه واسطه به نام LRT (ترانوا) و یا خطوط سبک ریلی در نظر گرفته شود و باید یک شبکه پیوسته BRT، MRT، LRT داشته باشیم تا بتوانیم بخشی ز سفرهای شهری را با حمل‌ونقل عمومی انجام دهیم و ترافیک نیز کمتر شود.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس