کد خبر 368182
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱

نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران در خصوص روند مسلح شدن کرانه باختری پس از صحبت‌های اخیر رهبر ایران درباره مسلح شدن کرانه باختری اظهار داشت: ما به دعوت رهبر ایران در این خصوص لبیک گفته ایم و به صحبت های ایشان ایمان و اعتقاد کامل داریم و امیدواریم این بیانات رهبر ایران درباره کرانه باختری به صورت عملی اجرایی شود.

به گزارش مشرق، ناصر ابوشریف، نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران در گفت‌وگو با راه  دانا در خصوص مبارزات مردم فلسطین با صهیونیست‌ها اظهار داشت: فلسطین چه در مناطق اشغالی در سال 1948 و چه در سایر مناطق از قدیم تا کنون همیشه شاهد تنش های زیادی در برخورد با رژیم غاصب صهیونیستی بوده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: از سال 1967 تاکنون منطقه کرانه باختری در معرض خطر بزرگی قرار گرفته است؛ قدس در سال 1967 به رژیم صهیونیستی اتصال پیدا کرد و در سال 1981 قدس بزرگ که شامل همه قسمت های قدس بود به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام شد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران یادآور شد: از سال 1967 به ویژه سال 1970 روند شهرک سازی در کرانه باختری آغاز و در این سال‌هال بسیار شدت گرفت؛ شهرک های صهیونیست نشین بسیار زیاد است؛ به طوری که حتی در کرانه باختری هم تعداد زیادی شهرک صهیونیستی وجود دارد.

ابوشریف افزود: تعداد شهرک‌نشین‌ها در کرانه باختری تقریبا به سه چهارم میلیون یا همان 750هزار نفر رسیده است که این عدد بسیار زیادی برای این منطقه به حساب می آید و این شهرک‌ها از جنوب تا شرق و شمال کشیده شده‌اند.

وی با بیان اینکه سیاست‌های نژادپرستانه اسرائیلی ها از این سال‌ها شروع شده است، تصریح کرد: در حال حاضر این سیاست ها به ویژه در کرانه باختری افزایش پیدا کرده است که در زمینه روند گفتگوهای سازش با شکست مواجه شده و در غزه در زندان های رژیم صهیونیستی و شکنجه های آنها باعث به وجود آمدن قیام در کرانه باختری و قدس شده است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران افزود: به خاطر همین شاهد درگیری‌هایی شدید در میان جوانان فلسطینی و ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس شریف هستیم که این به خاطر این است که افق روشنی برای گفت و گوهای سازش در فلسطین دیده نشده است و بنابراین جوانان دست به قیام می‌زنند.

ابوشریف اذعان داشت: هرچند در درگیری های اخیر در کرانه باختری انتفاضه سومی در فلسطین شکل نداد؛ اما این درگیری ها شدید شده است و در واقع تعریف انتفاضه این است که درگیری‌های دائم، فراگیر و مستمر در یک منطقه به وجود بیاید.

وی با اشاره به درگیری هایی که در در آخرین بار در فلسطین به ویژه کرانه باختری و قدس به وجود آمده است گفت: این درگیری ها به خاطر حمله رژیم صهیونیستی به قدس و همچنین بی‌حرمتی‌هایی است که این رژیم غاصب به شهر مقدس قدس انجام داده است و تا کنون این درگیری ها به صورت فراگیر نشده است که بخواهیم از آنها به عنوان انتفاضه یاد کنیم.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران تأکید کرد: مسئله انتفاضه یک مسئله ساده ای نیست؛ بلکه باید یک اعتقاد راسخی میان مردم فلسطینی وجود داشته باشد؛ یعنی باید مردم کرانه باختری باید به این نتیجه برسند که باید وارد یک قیام بزرگ و مردمی شوند و نه فقط یک قیام ساده و پراکنده در قبال این جنایات داشته باشند.

ابوشریف عنوان کرد: موانع زیادی در ایجاد یک انتفاضه قوی در کرانه باختری وجود دارد؛ اصلی ترین و بزرگترین این موانع تشکیلات خودگردان فلسطین است که این تشکیلات از جنبش فتح حمایت می کند که جنبش فتح هم بزرگترین جنبشی است که در کرانه باختری وجود دارد و بدون ورود جنبش فتح به صحنه نمی شود یک انتفاضه زبزرگ شکل بگیرد.

وی همچنین افزود: ما سران فتح را خوب می شناسیم و محمود عباس یکی از آنهاست که معتقد به گفتگو برای حل مشکل و سازشکار است. در سالهای اخیر جنبش هایی مثل جهاد اسلامی و حماس به شدت تضعیف شده اند و به تنهایی نمی توانند یک انتفاضه قوی را راه بیندازند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران در خصوص روند مسلح شدن کرانه باختری پس از صحبت‌های اخیر رهبر ایران درباره مسلح شدن کرانه باختری اظهار داشت: ما به دعوت رهبر ایران در این خصوص لبیک گفته ایم و به صحبت های ایشان ایمان و اعتقاد کامل داریم و امیدواریم این بیانات رهبر ایران درباره کرانه باختری به صورت عملی اجرایی شود.

ابوشریف گفت: تاریخ کرانه باختری در زمینه فعالیت علیه رژیم صهیونیستی بسیار درخشان است و اگر ما بخواهیم تجربه نوار غزه در خصوص مبارزات مسلحانه را به کرانه باختری منتقل کنیم، رژیم صهیونیستی در خطر بزرگی قرار می‌گیرد ولی رژیم صهیونیستی به این خطر بزرگ آگاهی کامل دارد.

وی افزود: از طرف دیگر تشکیلات خودگردان فلسطین با انتقال این تجربه به کرانه باختری مخالف بوده و کشورهای عربی به ویژه اردن به عنوان همسایه کرانه باختری با این رویکرد مخالف بوده ولی به نظر من اگر زمینه فراهم شود و شرایط مهیا شود میشود که کرانه باختری هم وارد جنگ مسلحانه با رژیم صهیونیستی شود؛ هنوز کرانه باختری برای مقابله با اسرائیل مسلح نشده است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران اظهار داشت: بعد از نبرد 51 روزه در غزه که مقاومت توانست با توکل بر خدا رژیم صهیونیستی را شکست دهد، فرار صهیونیست ها از ترس موشک های مقاومت را شاهد بودیم.

ابوشریف افزود: درست است که آنها در آن زمان فرار کردند ولی ما از بعد از جنگ 51 روزه در غزه شاهد هستیم که به خاطر محاصره مردم غزه و سرکوب قیام های مردم در کرانه باختری برخی از آنها بازگشتند و اقدامات سرکوب‌گرانه رژیم صهیونیستی بیشتر شده است؛ ما باید از مقاومت مردم غزه و قیام ها کرانه باختری حمایت کنیم تا بتوانند خیزشی را در مقابل جبهه رژیم صهیونیستی انجام دهند.

وی همچنین گفت: نوار غزه در جنگ 51 روزه یک معجزه انجام داد؛ اما نوار غزه تنهاست و در این مسیر کسی به جز ایران به او کمکی نمی‌کند نوار غزه در حال حاضر 8 سال است که در محاصره قرار گرفته است 13 هزار نفر در جنگ اخیر در غزه شهید و زخمی شدند که 17 هزار باب منزل مسکونی به طور کامل تخریب شد که 40 هزار واحد مسکونی هم به طور جزئی خسارت دید.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران ضمن اشاره به این موضوع که کشورهای بزرگی مانند مصر،‌امارات و عربستان نه تنها کمکی به نوار غزه نکردند یادآور شد: برخی وقت‌ها این کشورها به این محاصره غزه دامن زدند و خودشان در این محاصره حضور داشتند.

ابوشریف افزود: به خاطر همین دستاوردی که نوار غزه به دست آورد باید همه کمک کنند و از آنها حمایت کنند تا تقویت شود و باید از پایداری مردم فلسطین در نوار غزه حمایت های زیادی به عمل بیاید و غزه نیازمند حمایت های مادی، معنوی، سیاسی، اقتصادی و سایر جوانب است.

وی گفت: در خصوص روند بازسازی غزه پس از جنگ 51 روزه گفت: هنوز بازسازی غزه در این مدت شروع نشده است؛ چرا که نوار غزه محاصره بوده و راهی برای ورود مصالح ساختمانی به آن وجود ندارد و تنها راه از طریق مصر یا خود رژیم غاصب صهیونیستی است که این دو رژیم یعنی مصر و صهیونیست ها اجازه نمیدهند مصالح وارد نوار غزه شود.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران خاطرنشان کرد: آمریکا، اروپا و سایر کشورهای غربی و عربی در قبال کمک‌هایی که می‌خواهند به غزه داشته باشند،‌یک بهای سنگین سیاسی می‌خواهند که غزه این را نخواهد پذیرفت و آنها از غزه می خواهند تا در قبال کمک به بازسازی مناطق تخریب شده غزه، مردم غزه سلاح خود را زمین گذاشته و دست از مبارزه بردارند.

ابوشریف افزود: به خاطر همین تا الان هیچ کمکی برای بازسازی غزه و عبور مردم غزه از این شرایط صورت نگرفته است؛ البته در جنگ اخیر برخی از گروه ها با مقاومت ایستادند و تصویر خوبی از مردم غزه و مقاومت به جهانیان نشان دادند؛ ولی رسانه های غربی در این آزمایش شکست خوردند البته تصاویر گویا بود و به دنیا مظلومیت مردم غزه نشان داده شد.

وی با انتقاد از عملکرد رسانه‌های عربی در طی مقاومت 51 روزه غزه، اذعان داشت: متاسفانه برخی از رسانه‌های گروهی به ویژه رسانه‌های عربی منافقانه با این موضوع برخورد کردند و با همه توان برای در هم شکستن عزم و اراده مردم فلسطین تلاش کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس