کد خبر 368073
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۶

نمایندگان پارلمان فرانسه با 339 رأی مثبت در برابر 151 رأی منفی، دولت فلسطین را به صورت نمادین به رسمیت شناختند.

به گزارش مشرق، پارلمان فرانسه روز سه‌شنبه همانطور که انتظار می‌رفت با اکثریت آرا و در اقدامی نمادین، کشور مستقل فلسطینی را به رسمیت شناخت.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که در این رأی‌گیری، 339 نماینده به این طرح رأی مثبت داده و 151 نفر با آن مخالفت کردند. پیشتر «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه گفته بود تصویب این طرح تغییری در سیاست خارجی فرانسه ایجاد نمی‌کند، اما متعهد شد طرحی برای تعیین ضرب‌الاجل 2 ساله برای موفقیت مذاکرات سازش را به شورای امنیت سازمان ملل ببرد.

پیش از این نیز، روز دوشنبه 21 مهر، نمایندگان مجلس عوام انگلیس پس از جلسه‌ای 6 ساعته، طرح به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطینی را به رأی گذاشته و نهایتا با این طرح موافقت کردند (جزئیات بیشتر). بر اساس این طرح که با 274 رأی مثبت در برابر تنها 12 رأی مخالف به تصویب رسید، پارلمان انگلیس از دولت ائتلافی این کشور می‌خواهد تا فلسطین را به عنوان یک دولت مستقل به رسمیت بشناسد. این مصوبه الزام‌آور نیست و تغییری در سیاست دولت انگلیس مبنی بر منوط کردن به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به موفقیت مذاکرات سازش، تغییری ایجاد نمی‌کند.

سوئد که دولت فلسطین را رسما به رسمیت شناخت اولین دولت در اتحادیه اروپا نام گرفت که این تصمیم را اتخاذ کرد. با شناسایی دولت فلسطین توسط سوئد شمار کشورهایی که در جهان چنین تصمیمی را گرفته اند به 130 کشور در جهان رسید.

در همین ارتباط، چندی پیش پارلمان اسپانیا پیشنهاد به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطینی را مطرح کرد و خواستار گام‌های بزرگ اتحادیه اروپا در این راستا شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رفتگر ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    حالا که قرار است کرانه باختری هم مسلح شود یا برسمیت شناختن افتاده اید ؟ دیر شده ، باشه انشالله برای وقتی که کل فلسطین را از وجود صهیونیست ها پاک کردیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس