کد خبر 368018
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸

رئیس پلیس افتخاری ناجا با بیان اینکه در حال حاضر۱۷ هزار پلیس افتخاری در کشور فعالیت دارند، گفت:اگر این افراد توانایی و استعداد خوبی از خود نشان دهند امکان جذب آنها در نیروی انتظامی وجود دارد.

به گزارش مشرق، سرهنگ محمدرضا اکرمی ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در بیرجند اظهار کرد: پلیس افتخاری بر اساس قانون استخدامی نیروی انتظامی در دستور کار قرار گرفته و یک پلیس مردمی است.

وی عنوان کرد:پلیس افتخاری شامل افرادی می‌شود که داوطلبانه حاضر به همکاری با نیروی انتظامی شده‌اند و ناجا این افراد را سازماندهی  و به آنان آموزش می‌دهد.

رئیس پلیس افتخاری ناجا با اشاره به اینکه پلیس افتخاری نقش مهمی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌تواند ایفا کند، گفت: در بحران های اجتماعی هرجا که مردم حضور داشته اند حضور مردم ضمن مسئولیت پذیری و خرد جمعی منجر به کاهش آسیب و پیامد مثبت اجتماعی شده است.

وی ادامه داد: در بحث پیشگیری اجتماعی چناچه آحاد مردم ارتقاء سطح دانش اجتماعی را داشته باشند این عامل باعث زندگی امنی برای مردم می شود.

پلیس های افتخاری در انجام ماموریت ها در تابعیت نیروی انتظامی فعالیت می کنند

اکرمی با بیان اینکه بسیاری از جرائم جامعه بر اساس ضعف آموزش است، گفت: این ضعف آموزش باعث تجارب سوء در جامعه شده است.

وی عنوان کرد: ۵۰ درصد جرائم فضای مجازی توسط کاربران این فضا انجام می شود که متاسفانه گاهی برخی از جرایم فضای مجازی به حدی دارای ضرر است که امکان جبران وجود ندارد.

رئیس پلیس افتخاری ناجا با بیان اینکه در ابتدا پلیس های افتخاری احراز صلاحیت می شوند، گفت: پلیس های افتخاری از میان افراد مورد اعتماد جامعه جذب می شوند که پس از آموزش تخصصی و عمومی در ماموریت های اجتماعی به کارگیری می شوند.

وی گفت: در حال حاضر ۱۷ هزار پلیس افتخاری در کشور با ناجا همکاری می کنند که در این میان ۳۰ درصد از این افراد را پلیس افتخاری زن تشکیل می دهد.

اکرمی با اشاره به اینکه افراد در دوسطح می توانند در طرح پلیس افتخاری مشارکت کنند، تصریح کرد: در سطح یک این طرح، افراد بین ۱۸ تا ۶۰ سال جذب می شوند و در این رابطه در هرجایگاه شغلی که هستند می توانند با پلیس همکاری کنند.

وی افزود: در سطح دو این طرح افراد زیر ۱۸ سال می توانند در انجام فعالیت های فرهنگی جامعه با پلیس همکاری کنند که نمونه آن همیار پلیس در کشور است و اثرات مثبتی در سطح جامعه داشته است.

رئیس پلیس افتخاری ناجا بیان کرد: پلیس های افتخاری از نظام حمایتی خاصی توسط نیروی انتظامی برخودار می شوند که بیمه، پاداش، اردو های سیاحتی و زیارتی از جمله این مزایا است.

وی با اشاره به نوع لباس پلیس های افتخاری نیز گفت: برای این افراد نوع لباس خاصی طراحی شده که در انجام ماموریت ها از این نوع لباس استفاده کنند.

اکرمی تاکید کرد: اعضای پلیس افتخاری حق اعمال قانون ندارند و در انجام ماموریت ها در تابعیت و حمایت کادر نیروی انتظامی فعالیت خود را انجام می دهند.

پیش بینی جذب ۱۰۰ هزار پلیس افتخاری تا پایان سال جاری

وی با اشاره به اینکه نیروهای پلیس افتخاری در ماموریت های ایام نوروز سال جاری در شهر تهران همکاری داشته اند، گفت:همچنین این افراد در ایام محرم با حضور در تکایا و هیئت های مذهبی باعث ارتقاء سطح معنویت عزاداران شده اند.

رئیس پلیس افتخاری ناجا در خصوص اثرات فعالیت های پلیس افتخاری در جامعه نیز گفت: فعالیت این افراد باعث کاهش جرم در جامعه و افزایش کشف سرقت در جامعه بوده ایم به طوریه که در برخی از استان ها ۳۴ درصد افزایش کشف سرقت خرد و ۲۴ درصد ارتقاء سطح امنیت را شاهد بوده ایم.

وی با بیان اینکه طرح پلیس افتخاری در همه استان های کشور عملیاتی شده است، بیان کرد: در ۱۷ استان کشور این طرح به صورت آزمایشی اجرا شده است.

اکرمی تصریح کرد: هم اکنون ۱۷ هزار نفر عضو پلیس افتخاری کشور هستند که پیش بینی می شود این افراد تا پایان سال جاری به بیش از ۱۰۰ هزار نفر برسند.

وی در خصوص وضعیت جذب این افراد در نیروی انتظامی نیز گفت: اگر این افراد توانایی و استعداد خوبی از خود نشان دهنده امکان جذب آنها در نیروی انتظامی وجود دارد.

قطع ارتباط نیروی انتظامی با پلیس های افتخاری در صورت عبور از خط قرمزها

رئیس پلیس افتخاری ناجا تاکید کرد: باید پلیس های افتخاری مقررات نیروی انتظامی را رعایت کنند و چناچه از خط قرمز های نیروی انتظامی پا فراتر گذاشته ارتباط به صورت یک طرفه با این افراد قطع می شود.

وی در خصوص اجرای این طرح در خراسان جنوبی نیز بیان کرد: در این طرح در خراسان جنوبی در حال جذب نیرو هستیم که تاکنون در قالب این طرح در این استان ۴۰ نفر جذب شده اند.

اکرمی عنوان کرد: در طرح پلیس افتخاری خانم ها نیز می تواند مشارکت کنند.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه حمایت نیروی انتظامی از این افراد در صورت آسیب چگونه است، گفت: هزینه درمان پلیس های افتخاری توسط ناجا پرداخت و تا مرز شهادت از این افراد حمایت و بعد از شهادت نیز حقوق کادر به بازماندگان این افراد پرداخت می شود.

رییس پلیس افتخاری ناجا گفت: عرصه فعالیت پلیس افتخاری در پلیس های آگاهی، راهور، پیشگیری، اطلاعات، موادمخدر، فتا، یگان ویژه، مرزبانی و معاونت اجتماعی است.

وی در پایان یادآور شد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانند به یگان های انتظامی مستقر در استان ها مراجعه کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 16
  • غیر قابل انتشار: 9
  • اکبر حسنوند ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
    1 0
    طرح خیلی خوبیه در صورتی ادامه داشته باشه. و به استخدام ناجا دربیارنشون دلگرمی بیشتری میگیرن.
  • جلالی ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    3 0
    طرح جامع می باشد امیدوارم موفق وموید
  • بی نام ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    2 0
    طرح خیلی خوبیه در صورتی ادامه داشته باشه. و به استخدام ناجا دربیارنشون دلگرمی بیشتری میگیرن.
  • ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
    2 1
    امکان استخدام خانمای پلیسی افتخاری در ناجا هستش یا نه ؟امیدوار. باشیم یا نه تو رو خدا یه جواب درست حسابی بدین
  • احمد ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    1 0
    بنده یک پلیس افتخاری با ۶ ماه سابقه همکاری مستمر با نیروانتظامی هستم.بصورت روزانه روزی ۶ تا٨ ساعت. که تاحالا یک ریال بهمون هیچ پاداش و حقوقی پرداخت که نشده هیچ.. وضعیت بیمه و استخداممون هم نامشخصه.. حتی برامون یه لباس مناسب و جفتی کفش هم تهیه نشده.. کارت شناسایی هم برامون صادر نشده.. بلاتکلیف میریم و میایم.اوایل ٨۵ نفر بودیم که بچه ها بی انگیزه شدن و الان حدود فقط ١۴ نفر ازمون به فعالیتشون ادامه میدن. امیدوارم قبل از جذب پلیس افتخاری زیرساختهای لازمش رو فراهم کنن. از این ببعد.. ممنون
  • علی ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    1 0
    طرح جالبی نیست وقتی تکلیف مشخصی ندارند به تعداد خارج از حد نیاز جذب شده اند وجایگاه مشخصی ندارند.لطفا قبل از اجرای طرح همه جوانب بررسی شود.
    • M.B US ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
      1 0
      من خودم پلیس افتخاری هستم اصلا اینجوری نیست خیلی هم عالیه
  • پلیس افتخاری ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    3 0
    مسعول محترم لطف کنید یی فکری برای پاداش بچه ها بکنید از سال نود سه تا رسیدن پایان سال نود چهار بدون هیچ پاداشی مایی که متاهل هستیم با هزار امید اومدیم به زن بچه مون چیی جوابی بدیم خدایی بچه خودت بود مزاشتیی کار کنه یکسال چند ماه بدون پول اگر پاداشتی در کار نیست بگین که یک عده فکرشون بکنند اگر سر کار نریی ریییس کلانتری نامه تو میزنه مگه اخراجیی در رشت پلیس افتخاری چیزیی به عنوان پاره وقت نداره بیست چهار ساعته داره ممنون از اینکه با ما بتوانید همکاری کنید تا تکلیف ما رو مشخص کنید
  • ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
    2 0
    اگر همه هم پلیس باشند تا مملکت قانون درست نداشته باشه و فایده نداره.دزد میاد خونت اگر بخوره زمین پاش بشکنه مقصر صاحب خانه هست .اگر بزنی یا نقص عضو بشه که هیچی
  • فاطمه الزهرا ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
    0 0
    سلام تو رو خدا بگین برای خانم ها شرایط خاصی داره یا نه؟
  • ناشناس ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۲
    2 1
    با سلام بنده هم مدت 8ماهه پلیس افتخاری هستم بدون پادشی تازه حق الکشف هم به من ندادن از مسولین تقاضا میکنم یه فکری به حال پلیس های افتخاری بکنند خدا خیرتان بدهد/.
  • ناشناس ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۶
    3 0
    سلام بنده حدود یک سالی هست که به عضویت ×لیس افتخاری دراومدم ولی خبری از هیچی نیست نه مزایایی نه دفترچه بیمه نه کارت شناسایی نه استخدامی نه حساب کتابی لطفا دنبال کار ما فقیر بیچاره ها هم باشید خدا خیرتون بده.
  • امیرحسین ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    1 2
    اصلا طرح خوبی نیست به نظر من منزلت و اقتدار ناجا رو ازبین میبره این طرح
  • ناشناس ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
    1 0
    سلام منم پلیس افتخاریم افتخار میکنم‌ که بتونم کمکی کنم من عاشق سرزمینم ایران و رهبر عزیزم هستم تو شهر ما خیلی بهمون ارزش میذارن رفتارشون عالیه از همه شما تشگر میکنم‌ که شبانه روز تلاش میکنین تا ماها تو آسایش باشیم
  • ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
    2 0
    منم الان حدود یک سالو نیم هست که پلیس افتخاریم نه لباس مخصوصی دادن نه بیمه ای نه پاداشی نه کارت شناسایی اصلن هیچی به هیچی معلوم نیس دارن چیکار میکنن اصلن مارو استخدام میکنن یا نه!!! منکه چشمم اب نمیخوره البته بار یه 50 تومن پاداش دادن خخخخخ 50 تومن چی میشه!!!!!
  • حجت اله ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
    1 0
    باسلام.لیسانس تربیت بدنی بامعدل15ومتولد1366دارای پایان خدمت وگواهینامه رانندگی وسابقه ی14سال بسیج فعال.بااین شرایط ایامیتونم استخدام پلیس افتخاری بشم.کجابایدمراجعه کنم.مرکزاستانمون نیرونمیگیرن.لطفاراهنمایی کنید.باتشکر
  • ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
    3 0
    سلام ازفرمانده نیروانتظامی کشوروفرمانده پلیس افتخاریاهای کشوز خواهشمندیم تکلیف این جوانهای پاک وتحصیل کرده روروشن کنن یااستخدامشون کنین یابگین رک راست استخدامی نبس.من دوساله هرروزدرکلانتری خدمت میکنم اماهیچ حرکتی ازناجابرای استخدام ماندیدم ماهم انسانبم همه پرسنل ناجاهم مسخرمون میکنن درست نیس.واقعن لیلقت استخدامیم
  • ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۶
    1 0
    خواهشا نیروی پلیس افتخاری روفازسردرگمی دربیارید اصلا وضعیت مشخص نیس شمایکبارمیگید جذب یکبارمیگید به هیج عنومان جذب ندارید چرا مارو تو اب نمک گذاشتید دوسال ازعمرمون تلف شد مضحکه عام وخاص شدیم دیگه نه پول نه لباس نه کارت شناسایی تکلیف مارو روشن کنید
  • ناشناس ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
    4 1
    باسلام . بنده دو ساله بعنوان پلیس افتخاری در ناجا خدمت میکنم ازشما خواهشمندیم اونایی که واقعا تلاش میکنن و زحمت میکشن در سازمان براساس شرایطشون جذب ناجا کنید به ولله انصاف نیست دوساله فعالیت میکنم. همش ماموریت میرم تا نصف شبه هنوز به خانه نیومدیم هزینه میکنم . ازتون تقاضا دارم استخدام کنید. به خاطر و احترام فرمانده کل قوا یه فکری به حال ما کنید.
  • ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
    6 0
    چرافکری به حال اسثخدام پلیس افتخاری نمی کنید
  • ناشناس IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
    1 0
    به نظرم خوبه برای فردی که کار ثابت هم داره اما برای فردی که هیچ درامدی نداره جالب نیس چون فقط اذیت روحی و جسمی میشه
  • نگین IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    1 0
    من هزینه کرایم خیلی میشه میشه هزینمو بدن و منم بشم پلیس افتخاری ؟خیلی دوس دارم و از بچگی آرزوم بود ک پلیس شم.
  • محرم صادقی IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    0 0
    چرا ثبت‌نام هست ولی قبول نمی‌کنند چرا مگه دفاع از کشورم گروه خواهشن پیگیر باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس