کد خبر 367932
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸

اثبات فساد اخلاقی سرکرده داعش در منطقه القلمون و عناصر گروهک وابسته به وی، این گروهک تکفیری را وادار به طرد وی و عناصرش از داعش و تجدید نظر در وضعیتش در منطقه القلمون کرد.

به گزارش مشرق، در روزهای اخیر منابع خبری از جدا شدن یکی از گروهک‌های تروریستی تکفیری بیعت کننده با داعش در منطقه القلمون سوریه به نام «گردان فجر الاسلام» خبر داده و دلیل این جدایی را مذاکره این گروهک با دستگاه‌های اطلاعاتی لبنان برای آزادسازی سرکرده‌اش به نام «عماد جمعه» که در بازداشت این دستگاه‌ها بسر می‌برد، در قبال آزادسازی نظامیان در بند ارتش لبنان عنوان کرده بودند، این درحالی است که سرکرده کنونی گردان فجر الاسلام به نام «ابو طلال احمد» سرکرده گروهک تروریستی تکفیری «داعش» در منطقه القلمون به شمار می‌آمد و جدایی یا اخراج این گروه از داعش به معنای برکناری ابو طلال الحمد از سمت سرکردگی داعش در منطقه القلمون تلقی می‌‌شود.

اما این پایان کار نبود، بلکه به دنبال آن گروهک موسوم به «گردان‌های القصیر» که در این اواخر با داعش در منطقه القلمون بیعت کرده بود، بدون اطلاع قبلی به سمت استان درعا به حرکت درمی‌آید، تا اوضاع داخلی داعش در منطقه القلمون بیش از پیش آشفته و بحرانی نشان دهد.

امروز و پس از گذشت چند روز حقایق جدیدی از این اختلافات و جدایی‌ها آشکار می‌شود. در این‌باره منابع نزدیک به گروهک تروریستی تکفیری داعش در منطقه القلمون افشا کردند، اختلافات شدیدی که مدت‌هاست میان سرکرگان ارشد داعش با «ابو طلال الحمد»، سرکرده این گروهک تروریستی در القلمون به چشم می‌خورد، به دلیل موارد غیر اخلاقی ضبط شده از وی و عناصر گروهکش است.

این منابع توضیح دادند: بنابر اعلام شاخه اصلی داعش، در مقرها و مواضع گردان فجر الاسلام بسته‌های سیگار که کشیدن آن توسط داعش تحریم شده و فیلم‌های غیر اخلاقی و همچنین فیلم‌هایی کشف و ضبط شده که عناصر این گروهک در حال استفاده از آنها هستند.

این موضوع داعش را وادار کرد تا به اوضاع آن هم در منطقه القلمون که برای آن به دلیل نزدیکی به مرزهای لبنان از اهمیت بسیاری برخوردار است، رسیدگی و در صفوف خود تجدید نظر کند.

به همین دلیل در اولین گام گروهک موسوم به گردان فجر الاسلام را از جمع خود بیرون راند، تا گروهک موسوم به «کتیبه الفاروق» به سرکردگی «موفق ابو السوس» که چند هفته پیش بیعت خود با داعش را اعلام کرد، به جای گروهک فجر الاسلام به این منطقه اعزام شود، تا جای آن را بگیرد.

همچنین گفته شده که قرار است، به زودی سرکرده جدید داعش در منطقه القلمون انتخاب شود که به احتمال بسیار دارای تابعیت تونسی است.

به نظر کارشناسان اگر این تغییر و تحولات در شاخه داعش القلمون رخ دهد، باید در انتظار پیچیده‌تر شدن پرونده مذاکرات برای آزادسازی نظامیان لبنانی باشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس