با توجه به مشارکت ضعیف مردم بحرین در انتخابات پارلمانی این کشور و نگرانی‌های جدی آمریکا از وخیم شدن اوضاع بحرین، دولت اوباما به نظام این کشور فشار می‌آورد تا با انقلابیون به تفاهم برسد

نگرانی‌های آمریکا از وخیم شدن اوضاع بحرین شدت گرفت
به گزارش مشرق، پایگاه خبری تحلیلی الوقت به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: با توجه به مشارکت ضعیف مردم بحرین در انتخابات پارلمانی این کشور و نگرانی‌های جدی آمریکا از وخیم شدن اوضاع بحرین دولت اوباما به نظام این کشور فشار می‌آورد تا با انقلابیون به تفاهم برسد و این امر موجب بروز اختلافاتی بین واشنگتن و ریاض شده است.

آمریکایی‌ها بر این باورند با توجه به اینکه ادامه اوضاع در بحرین به شکل فعلی، ممکن است پیامدهای پیش بینی نشده و خارج از کنترلی را داشته باشد، بنابراین باید تا قبل از چنین رخدادهایی انقلاب این کشور را درک کرد. این در حالی است که عربستان سعودی بر این باور است هرگونه عقب نشینی در مواضع از سوی نظام بحرین در برابر خواسته‌های انقلابیون، می‌تواند افزایش سقف خواسته‌های معارضان از جمله سرنگونی نظام را در پی داشته باشد.

آمریکایی ها معتقدند هرگونه حوادث پیش بینی نشده در بحرین می‌تواند وضعیت امنیتی این کشور را تهدید کرده که این امر خود تهدیدی برای امنیت ناوگان پنجم دریایی آمریکا در منامه به شمار می‌رود.

از سوی دیگر اخباری تأیید شده وجود دارد که نشان می‌دهد فرماندهان ناوگان پنجم دریایی آمریکا دستور داده اند تا از تردد سربازان آمریکایی در خیابانهای منامه جلوگیری شود و از ماه می گذشته تاکنون جز در مواقع اضطراری هیچ سرباز آمریکایی در خیابان‌های منامه ترددی نداشته است.

همچنین بر اساس برخی از گزارشات، آمریکا برای جلوگیری از حوادث پیش بینی نشده در بحرین، از ماه می گذشته تاکنون، بیش از 1600 سرباز از نیروهای ویژه و زبده خود را به این ناوگان دریایی اعزام کرده است.

انتخابات اخیر پارلمانی در بحرین از مشارکت گسترده مردم برخوردار نبود و این امر نارضایتی‌ها در بحرین نسبت به سرکوب انقلابیون که خواستار تحقق دموکراسی در این کشور هستند را افزایش داده و این امر نگرانی ها آمریکا از به خطر افتاد منافعش در این منطقه را بیشتر کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    مردم بحرین و عربستان آتش زیر خاکسترن که هر لحظه امکان داره این شاه های شکم پرست رو سرنگون کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس