کد خبر 367775
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵

معاون سیاسی امنیتی فرماندار مهران گفت: صدور ویزای یک دلاری در مرز بین المللی مهران برای زوار اربعین حسینی مختص افراد بومی استان ایلام است.

 به گزارش مشرق، 'نورعلی ملکشاهی' اظهار کرد: مقام های عراقی ویزای یک دلاری را در ایام اربعین حسینی برای یک هزار نفر از زوار استان ایلام روزانه صادر می کنند.

وی افزود: در صورتیکه در استان این تعداد زائر در ایام اربعین وجود نداشته باشد ، از زوار سایر استان ها برای خرید ویزای یک دلاری استفاده می شود.

معاون فرماندار مهران تاکید کرد: زائران سایر مناطق کشور همچنان باید برای خروج از مرز ویزای 40 دلاری تهیه کنند.

وی افزود: مسوولان استان و کشور در حال رایزنی با مقام های عراقی برای تعمیم و گسترش صدور ویزای یک دلاری به زوار سایر استان ها هستند.

پایانه مرزی مهران این روزها شاهد ازدحام زوار و عزاداران اربعین حسینی برای سفر به عتبات عالیات عراق است و هر لحظه بر شمار زائران کربلای معلی از سراسر کشور افزوده می شود،

اکنون گروه های زیادی در حال ورود به مرز مهران هستند و حال و هوای اربعین را با خود به این منطقه آورده اند.

ایستگاه های صلواتی در شهر و پایانه مرزی مهران دایر شده که در آنها با چای و انواع غذاهای سرد و گرم و نذری از زائران عتبات عالیات پذیرایی می کنند.

پایانه مرز رسمی مهران در 100 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام نزدیک ترین و امن ترین محل به عتبات عالیات عراق است.

بیش از 500 هزار زائر ایرانی و غیر ایرانی، محرم سال گذشته از راه مرز بین المللی مهران برای زیارت و سوگواری در کنار مکان های متبرک و مقدس عراق به این کشور سفر کردند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    چرا مردم را دارید اذیت و گمراه می کنید - چرا کسی بخاطر اطلاع رسانی غلط توبیخ و مجازات نمی شود ؟؟؟؟؟؟
  • علی ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    مردم شدن بازیچه دست حج و زیارت!!!! عاشورا تلوزیون اعلام کردم مرز مهران ویزا نمی خواد مردم رفتن گیر کردن. اینم از اربعین مقایسه کنید با احترامی که عراقی ها به زوار امام حسین می زارن . واقعا جای تاسف داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس