کد خبر 367766
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۴

رییس اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با تاکید بر این‌که در هیچ جای دنیا قیمت‌گذاری در حوزه پوشاک وجود ندارد، از دستور کار بودن قوانین مرتبط با خدمات پس از فروش پوشاک خبر داد و گفت: سه برابر تولید قانونی در حوزه پوشاک، قاچاق انجام می‌شود.

 به گزارش مشرق، ابوالقاسم شیرازی با بیان اینکه حوزه پوشاک قیمت‌گذاری ندارد، تاکید کرد: هر جا که نظام قیمت گذاری باشد نتیجه خوبی عایدمان نشده و تجربه این موضوع را ثابت کرده است.

وی افزود: حدود 17 هزار واحد عرضه کننده پوشاک در تهران فعالیت می‌کنند و بازرسان اتحادیه نیز اقدامات نظارتی لازم را بر روند فعالیت واحدهای صنفی انجام می‌دهند.

شیرازی اظهار کرد: به دنبال قانون مشتری‌مداری هستیم و بهترین کارشناس، مصرف‌کننده است؛ بنابراین به اعضای صنف آموزش‌های لازم را در همه زمینه‌ها و از جمله بحث تکریم ارباب رجوع داده می‌شود.

قیمت‌گذاری و تعیین سود برای پوشاک اشتباه است

رییس اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران با بیان اینکه باید پارچه، دوخت و مدل آن از لحاظ قیمت گذاری به روز و جدید باشد، تاکید کرد: قیمت گذاری و تعیین سود برای پوشاک اشتباه است. چون بازار و فراوانی کار در رقابت باید قیمت را تعیین کند و با توجه به تنوع کالایی که در این حوزه وجود دارد، مشتری باید انتخاب‌کننده باشد.

وی اظهار کرد: محل قرارگیری مغازه و سرقفلی آن‌ها نیز منجر به تغییر نرخ‌ شده و همین موضوع با توجه به هزینه‌های متفاوتی که برای مغازه‌دار دارد، تغییر قیمت را به دنبال خواهد داشت.

باید سرمنشأ ورود غیر قانونی پوشاک گرفته شود

شیرازی در بخشی از سخنان خود با تاکید بر این‌که ریسک برای تولیدکنندگان این بخش زیاد است، تاکید کرد: باید سرمنشأ ورود غیر قانونی پوشاک گرفته شود چون تعرفه پوشاک بالاست و این درحالی است که همین تعرفه بالا باعث شده که کالا به صورت غیر قانونی وارد کشور شود و این موضوع به تولید لطمه می‌زند. چون کالایی بی‌کیفیت وارد کشور شده و ارزان به دست مصرف کننده می رسد.

تعرفه بالای پوشاک نتیجه معکوس داشته است

وی در عین حال تصریح کرد: حدود 10 سالی است که تعرفه واردات پوشاک بالاست و بالا بودن تعرفه به دلیل حمایت از تولیدکننده مطرح شده ولی نتیجه آن عکس بوده است.

شیرازی در ادامه گفت: باید کار کارشناسی در این زمینه صورت گیرد و تعرفه گمرکی حوزه پوشاک نظام مند شود که این باعث می شود واردکنندگان قانونی فعال شوند و نسبت به ورود قانونی پوشاک اقدام کنند.

به اعتقاد رییس اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران تعرفه بالا باعث شده هر فرد غیر تخصصی واردات غیر قانونی را در حوزه پوشاک انجام دهد و این در حالی است اگر تعرفه‌ها قانونمند شوند، همه واردکنندگان قانونی مشخص شوند.

به گفته وی افزود: سه برابر تولید قانونی در حوزه پوشاک، قاچاق انجام می‌شود که این امر به دلیل بالا بودن تعرقفه واردات پوشاک است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جاوید ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    به همین خیال بشید.هرموقع صنعت خودرو سازی (ارابه مرگ سازی)ما درست شد پوشاک هم درست میشه و صدها مورد دیگه در تولید ماهم درست میشه.با همین وضعیتی که دارید خودتونو وفق بدید و به مسئولین ...دلخوش نکنید.
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    یک تفکر غلطی وجود دارد که می گوید در هیچ جای دنیا قیمت گذاری وجود ندارد - اولا در هیچ جای دنیا فرار از مالیات وجود ندارد دوما در هیچ جای دنیا اقتصاد بسته نیست و رقابت کامل وجود دارد و همین رقابت است که به قیمت ها فشار می اورد سوما در اقتصادی که محدودیت واردات به خاطر ارز وجود دارد و اقتصاد باز نیست ، آزاد کردن قیمتها یعنی چاپیدن یکطرفه جیب مردم مثل قیمت خودرو و بلیط هواپیما و ... چهارما با وجود اقتصاد بسته ، صحبت از رقابت آزاد قیمت ها یعنی فریب مردم و دزدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس