کد خبر 367642
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: تسلیح شناورها و بالگردهای نداجا به جدید ترین سامانه های موشکی با هدف دفاع از منافع ملی و تامین امنیت منطقه انجام می شود.

به گزارش مشرق، امیر حبیب الله سیاری روز دوشنبه درحاشیه مراسم الحاق تجهیزات آماده به کار نداجا در منطقه یکم امامت گفت: کشورهای فرامنطقه ای بدانند که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از توانمندی های لازم برای حفظ امنیت آبهای خلیج فارس و دریای عمان برخوردار هستند.

وی با اشاره به پیام صلح و دوستی نیروهای مسلح ایران تصریح کرد:

پیام ما به برخی ازکشورها این است که' برای امنیت در منطقه نیازی به وجود دیگران نیست.'

فرمانده نیروی دریایی ارتش یادآورشد: توان هوایی این نیرو با تسلیح به موشک های هوا به سطح و انواع و اقسام سلاح های دیگر ارتقا پیدا کرده است.

وی دراین زمینه به تعبیه نوعی اژدر در بالگردهای نداجا اشاره کرد وگفت: از آنجایی که این کار برای اولین بار انجام شده خوشبختانه آزمایش مناسبی پس داده و درحال ارتقا آن هستیم.

سیاری ادامه داد: با توانمندی هایی که در بخش هوا و همچنین در سطح داریم، می توانیم جوابگوی بسیاری از نیازهای دفاعی باشیم و بعنوان سربازان این ملت درعرصه دریا و به خصوص دریاهای آزاد توان دفاعی خودمان را نشان بدهیم.

وی از نداجا بعنوان نیروی تجهیزات محور نام برد که تجهیزات در آن محوراصلی کار است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: با وجود نیروهای مومن، متعهد و متخصص وتجهیزات مناسب از مرزهای دریایی، منابع کشور درقعر دریا و همچنین منافع ملی به خوبی دفاع می کنیم.

وی اضافه کرد: ناوچه ها، ناوهای موشک انداز و ناوشکن های نیروی دریایی ارتش به سامانه های پیشرفته موشکی سطح به سطح مجهز شده اند طوریکه امروز شاهد الحاق دو فروند ناو کلاس سیریک، چهارفروند ناو کلاس فجر به این نیرو بودیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان ساخت: شش فروند ناو ذکر شده پس از بازسازی کلی به سامانه موشکی سطح به سطح مجهز شده اند که در توان دفاعی ما بسیار موثراست.

سیاری تعمیر اساسی و تسلیح سه فروند بالگرد، یک فروندهواپیما و یک فروند هوا ناو به سامانه های سلاح متناسب با خود و الحاق آنها به منطقه یکم نداجا را نیز در همین راستا دانست.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس