کد خبر 367462
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۲

فرمانده نیروی دریایی ارتش ساعاتی پیش از آغاز رزمایش دریایی ولایت 93 گفت: از راه جبل‌الطارق و دور زدن قاره آفریقا، در آینده وارد اقیانوس اطلس می‌شویم.

به گزارش مشرق، ساعتی پیش از آغاز رزمایش دریایی ولایت 93 ، "امیر دریادار سیاری" در بندر عباس اعلام کرد: در آینده از دو راه وارد اقیانوس اطلس می‌شویم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در راستای برشمردن راه‌های ورود به اقیانوس اطلس گفت: یکی از راه جبل‌الطارق که با گذر از دریای مدیترانه انجام می‌شود و دیگری از راه اقیانوس هند جنوبی، قاره آفریقا را دور می‌زنیم.

وی خاطر نشان کرد: با این اقدام به جهان و جهانیان نشان می‌دهیم جمهوری اسلامی یک کشور کاملا صلح‌طلب است اما این توانمندی را دارد که برای دفاع از خود در هر زمان آماده باشد و به هر بندری که سفر می‌کنیم پیام صلح و دوستی را می‌بریم.

دریادار سیاری افزود: رزمایش ولایت 93 از رزمایش ولایت 91 پیشرفته‌تر است و وسعت منطقه آن نیز گسترده تر است.

وی ادامه داد: رزمایش را از مدار 10 درجه شروع خواهیم کرد و یگان‌های مربوطه به سلاح‌های جدید مجهز شده‌اند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه ساعتی بعد با حضور امیر فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی از چند دستاورد تازه نیروی دریایی رونمایی خواهد شد، تصریح کرد: رونمایی از چند ناوچه مجهز به موشک سطح به سطح، چند فروند بالگرد، هوا ناو و یک فروند هواپیما از برنامه‌های رونمایی امروز هستند.

امیر سیاری با تاکید بر اینکه تجهیزات در ماموریت‌های نیروی دریایی اثرگذار است، بیان داشت: برای اینکه در دریاها و دریاهای آزاد حضور داشته باشیم حتما باید تجهیزات متناسب با محیط جغرافیایی خودمان را داشته باشیم.

وی افزود: ما باید متناسب با هر تهدیدی تجهیزات خود را آماده کنیم و ناوهای ما باید توانمندی‌های مختلفی از جمله، موشک سطح به سطح را داشته باشیم تا این موشک‌ها بتوانند در مقابل ناوهای دشمن که در مقابلشان قرار می‌گیرند مقابله کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش موشک سطح به هوا را به عنوان دستاورد دیگری از نیروی دریایی ارتش که توان مقابله با تهدیدات هوایی را دارد نام برد و افزود: علاوه بر این موشک‌های سطح به زیر سطح هم وجود دارد که می‌توانند در برابر تهدیدات زیر دریا دفاع و در صورت نیاز تهاجم داشته باشد.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت تجهیزات در نیروی دریایی همواره باید خود را متناسب با تهدید تنظیم کنیم و امکانات خود را آماده کنیم.
 
دریادار سیاری با بیان اینکه سامانه موشکی سطح به سطح برای ارتقای توانمندی ما حائز اهمیت است، اظهار داشت: ناوچه‌های کلاس فجر و شمس ما باید به صورت مستمر به روز شوند، زیرا آنها تاکنون از سامانه موشکی‌ برخوردار نبودند و فقط سامانه توپخانه‌ای داشتند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با تشکر از متخصصین فنی نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: آنها موفق شدند ناوچه‌های کلاس فجر و شمس که تقریبا کوچکترین ناوچه‌های نیروی دریایی هستند را به سامانه موشکی سطح به سطح مجهز کنند و آزمایشاتی که به عمل آوردیم، موفق عمل کرد و موشک‌هایی با برد مناسب و ناوچه‌هایی با سرعت خوب بوده است.

وی افزود: موشک‌ها با توجه به حجمی که دارند می‌توانند از دید رادارهای دشمن هم محفوظ باشد و ارتقاء توانمندی سطح به سطح ما افزایش می‌یابد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه به موضوع موشک‌های هوا به دریا پرداخت و گفت: سه فروند بالگرد و یک فروند هوا ناو و یک فروند هواپیما را به صورت اساسی تعمیر کرده‌ایم که این نوع تعمیرات تاکنون انجام نشده بود.

امیر سیاری تصریح کرد: ما توانستیم توانمندی‌هایی را که برای این بالگردها در کتابشان تعریف شده بود زنده کنیم و در این بالگردها تنها تعمیرات اساسی مطرح نیست، زیرا یک سری توانمندی‌ها هنگام ساخت داشتند که به علل مختلف ما از آن استفاده نمی‌کردیم.

وی افزود: توانمندی این بالگردها مجهز شدن به سامانه پرتاب اژدر است، که این توانمندی ما را در برخورد با زیر دریایی دشمن افزایش می‌دهد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ما چند نوع بالگرد در نیروی دریایی داریم عنوان کرد: یک نوع آن مین‌روب است و امکاناتی در اختیار دارد که توان ما را بسیار بالا می‌برد.

وی ادامه داد: مین‌روبی در دریا با سرعت بسیار بالا انجام می‌شود و محیط را برای تردد یگان‌های شناور در مکان‌هایی که دشمن اقدام به مین‌‌ریزی کرده امن می‌کند.

امیر سیاری در پایان با تاکید بر اینکه بالگرد ضد زیردریایی، همان بالگردی است که به سامانه پرتاب اژدر مجهز شده، خاطر نشان کرد: سامانه پرتاب اژدر، به خوبی نصب شده و اکنون آماده است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    مگر راه ديگري هم وجود داره؟
  • یزدانی ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    فقط مواظب مثاث برمودادراقیانوس اطلس باشیداقیانوس اطلس یااقیانوس مرموز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس