مهدی صبایی می‌گوید، حضورش در سریال «دولت مخفی» بهانه‌ای برای ادای دین به شهدا و آزادگانی است که در جریان هشت سال دفاع مقدس جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند و ایثار کردند.

می‌خواهم دینم را به شهدا ادا کنمبه گزارش مشرق - مهدی صبایی درباره‌ی حضورش در سریال «دولت مخفی» گفت: در این سریال نقش جواد را بازی می‌کنم، یک آدم با معرفت جنوب شهری که کسی نمی‌داند از کدام رسته و چگونه به اسارت عراقی‌ها درآمده است؛ او خواهرزاده‌ای با نام «یونس» دارد و بخش مهمی از دغدغه‌اش این است که بتواند از او در اردوگاه اسرا محافظت کند.

وی افزود: جواد نمونه‌ای از شخصیت‌هایی است که همه ما در زندگی واقعی با آنها روبه‌رو شده‌ایم، این شخصیت صاف و ساده و بی‌آلایش اعتماد به نفس بالایی دارد و به نوعی ستم‌کش اسرای ایرانی محسوب می‌شود.

این بازیگر ادامه داد: برای پذیرفتن این نقش تردیدی در من وجود نداشت، شخصیت جواد دوست داشتنی است و علاوه بر این من هم در خانواده‌ای متولد شدم که در آن آزاده و شهید وجود داشت و تصور می‌کنم باید دینم را به همه عزیزانی که در جریان هشت سال دفاع مقدس ایثار کردند، ادا کنم.

وی گفت: خوشبختانه به گواه آزادگان عزیز اردوگاه اسرای «دولت مخفی» شبیه نمونه واقعی است و همین مسئله به من بازیگر فرصت می‌داد تا بتوانم خودم را در شرایط مشابه قرار بدهم و بخشی از ترس‌ها، دلهره‌ها و رنج‌های بی‌شمار اسرای ایرانی در اردوگاه‌های رژیم بعث را به تصویر بکشم.

می‌خواهم دینم را به شهدا ادا کنم

این بازیگر سینما و تلویزیون افزود: به اعتقاد من همه ایرانی‌ها روحیه ظلم‌ستیزی دارند و همین مسئله موجب می‌شود که هم من زیر نقشم را راحت‌تر پیدا کنم و هم مخاطب بتواند با چنین نقش‌هایی ارتباط ملموس‌تر و واقعی‌تری برقرار کند.

وی تصریح کرد: جواد «دولت مخفی» جلوی عراقی‌ها می‌ایستد و زیاد کتک می‌خورد، او ویژگی‌های تحسین برانگیزی دارد و تصور می‌کنم من اگر در آن دوره اسیر شده بودم نمی‌توانستم مانند او باشم.

صبایی گفت: «دولت مخفی» در ژانر دفاع مقدس ساخته شده اما یک پیام دیگر هم دارد، اینکه آدم‌ها اشتباه می‌کنند اما می‌توانند از خطای خود برگردند و زندگی‌شان را اصلاح کنند.

مجموعه تلویزیونی «دولت مخفی» به تهیه‌کنندگی مشترک حمید آخوندی و علیرضا جلالی کاری از گروه مجموعه‌های تلویزیونی شبکه دو سیماست که هر شب ساعت 21:30 در 32 قسمت 40 دقیقه‌ای از این شبکه پخش می‌شود. این سریال در دو فصل سال‌های دفاع مقدس و مقاومت اسرا در اردوگاه‌های رژیم بعث را به نمایش می‌گذارد، فصل اول «دولت مخفی» را حسن برزیده ساخته و فصل دوم آن که به اردوگاه اسرا مربوط می شود را راما قویدل کارگردانی کرده است.

پژمان بازغی، لاله اسکندری، کاوه خداشناس، مریم بوبانی، سام درخشانی، علی اوسیوند، سعید داخ، مهدی صبایی، مهتاج نجومی، امیر آتشانی، هادی قمیشی، مریم سلطانی، کریم خودسیانی، محمدرضا رهبری، ابراهیم برزیده، مجید عبدالعظیمی، مهتاب شکریان، جواد صارمی، شهروز ابراهیمی، مهدی جعفری، محمد فعلی، امیرحسین همتی، حسین توشه، مجتبی رجبی معمار، روح الله کمانی، امیر حسین طالبی، محسن نبوی، مبین رستگار، بهروز قادری، فرهاد بشارتی و هنرمندان خردسال آرمیتا مرادی، سونیا اسپهرم و آندیا سیفی از بازیگران سریال «دولت مخفی» هستند.

از دیگر عوامل این سریال می‌توان به مدیر تولید: شهرام دانش‌پور، مدیر تصویربرداری: ایرج عاشوری، طراح صحنه و لباس: سعید ‌آهنگرانی، جانشین تولید: یعقوب جهانگیرفرد و محمود ریحان صفت، طراح گریم: مهری شیرازی، مدیرصدابرداری:هادی معنوی‌پور، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: هوشنگ قنواتی زاده و مهدی آقایی، منشی ‌صحنه: زهرا جعفری، فرحناز خسرو آبادی، مدیر تدارکات: فرامرز رضایی، تدوین: سیدمجید امامی‌گروه تدوین: مجید حسنی و مریم جلالی، صداگذار: مجید حسنی، جلوه های ویژه : سینا قویدل، تحقیق : ریحانه بهبودی و پروانه صالح و موسیقی متن: امیر توسلی اشاره کرد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس