از جمله مهم‌ترین خواسته‌های تروریست‌های جبهة النصره در مذاکرات، آزادی گروهی از زنان تکفیری زندانی در زندان‌های ارتش لبنان بوده است و در رأس آنها نام یک زن به‌چشم می‌خورد.

اعزام تیپ سیده رقیه(س) به شیخ‌مسکین/ درخواست تروریست‌ها از حزب‌الله برای تبادل اسرا / زنی که تروریست‌ها خواهانش هستند +فیلم، عکس و نقشهگروه بین‌الملل مشرق- برای مخاطبان گزارش‌های تحولات سوریه، از پنج زمینه متفاوت گزارش‌هایی رسیده است که مطالعه آنها را به علاقه‌مندان "تحولات در صحنه" سوریه توصیه می‌کنیم؛ تحولات میدانی جبهه «حلب»، تحولات میدانی جبهه «عین العرب»، تحولات میدانی جبهه «درعا»، تحولات میدانی «القلمون» و تحولات میدانی «حمص» رئوس گزارش امروز ما را تشکیل می دهد. با ما همراه باشید.

تحولات میدانی جبهه حلب

نبرد عاشورایی مدافعان شیعه نبل و الزهراء در سکوت کامل خبری

تحولات میدانی سوریه

درگیریهای منطقه نبل و الزهراء واقع در حاشیه شمال شرقی شهر حلب وارد ششمین روز خود شده است. تروریستهای تا کنون 5 حمله سراسری از 3 محور عملیاتی شمالی ، جنوبی  و شرقی به استعداد نیروی هزاران تروریست تکفیری از گروههای "جبهه النصره (شعبه رسمی و علنی القاعده در سوریه) ، جیش المجاهدین ، جبهه اسلامی و ... ، با پشتیبانی وسیع آتش توپخانه و موشکی و خمپاره علیه مواضع مدافعان این دو شهر شیعه نشین در محاصره (بمدت 2 سال) سازماندهی و اجرا کرده اند که یکی پس از دیگری با مقاومت جانانه و قهرمانانه مدافعان شهادت طلب شیعه عضو کمیته های مردمی نبل و الزهراء با شکست مواجه شده و تلفات و خسارات نظامی و انسانی بسیار سنگینی به سازمان رزم تروریستها وارد آمده است.

تحولات میدانی سوریه

نیروهای کمیته های مردمی دفاع از نبل و الزهراء (اللجان الشعبیه للدفاع عن نبل و الزهراء) هم اکنون در جبهه ای به طی بیش از 10 کیلومتر (از روستای "طاموره" در جنوب الزهراء تا روستای "الزاره" واقع  در شمال شهر نبل) و در مسافت 40 تا 300 متر به نبرد سنگین و عاشورایی با تروریستهای تکفیری مشغول هستند که در این راه موفق به وارد آوردن تلفات بسیار سنگین انسانی و تجهیزاتی به تروریستها شده و همچنین تعدادی از مجاهدین نیز در این درگیریها به شهادت رسیده و به قافله عاشوراییان پیوسته اند.
     
تحولات میدانی سوریه
تصاویر تعدادی از شهدای کمیته های مردمی دفاع از نبل و الزهراء که در درگیریهای چند روز اخیر در اطراف این شهرها به شهادت رسیده اند
   
 
تحولات میدانی سوریه
تلفات یکی از درگیریها میان مدافعان شهر الزهراء و تروریستهای تکفیری النصره در منطقه جمعیت جود در جنوب الزهراء
 
تحولات میدانی سوریه
ابو احمد اجدابيا ملقب به قتيبه ليبي تروریست تکفیری اهل کشور یکی از کشته های تروریستها در نبردهای الزهرا

یک منبع وابسته به کمیته های مردمی در گفتگو با خبرنگار مشرق گفت که کمبود دارو و مواد غذایی در این دو شهر شیعه نشین که بمدت دو سال از سوی تروریستهای گروههای مختلف تروریستی (ارتش آزاد،النصره و ...) تحت شدید ترین محاصره قرار دارند، بیداد می کند و مدافعان به حمایتهای فوری در این زمینه ها نیاز دارند.

 بدلیل وضعیت نامساعد آسمان منطقه طی دو روز گذشته (بارندگی و مه) نیروی هوایی ارتش سوریه امکان پروازهای جنگی و بمباران مواضع تروریستها را نیافته اند. البته لازم به ذکر است که طی این شش روز نبرد میان دو طرف بالگردهای ارتش سوریه دو بار جمعا حدود 14 صندوق مهمات و تسلیحات مورد نیاز رزمندگان کمیته های مردمی نبل و الزهراء را با چتر بر روی این دو شهر رها کرده که به دست آنها رسیده و همزمان در مسیر بازگشت به پایگاههای خود چندین بشکه انفجاری بر روی مواضع تروریستهای تکفیری در روستاهای حاشیه این دو شهر پرتاب کرده اند.

فیلم پرتاب بسته های مهمات بر روی شهر توسط بالگردهای ارتش سوریه را از اینجا دریافت کنید
 
تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه
اصابت بشکه انفجاری پرتاب شده از بالگرد ارتش سوریه برروی مواضع تروریستها در روستای بیانون جنوب شرق الزهرا

بخش عمده تدارکات و آذوقه شیعیان مظلوم این دو شهر از شهر کرد نشین عفرین واقع در شمال غربی شهر نبل تهیه می شود که خود شهر عفرین نیز در محاصره تروریستها قرار داشته و بر اساس توافق فی مابین کردها و تکفیریها، راه برای واردات مواد غذایی و دارو به آن شهر باز می باشد. طی روزهای گذشته خط رسانه ای وسیعی در میان فعالان رسانه ای و تبلیغاتی وابسته به تروریستهای النصره و ارتش آزاد در حال پیگیری است مبنی بر لزوم تشدید فشارها و حملات به کردهای عفرین با هدف جلوگیری از ارسال هرگونه مواد غذایی و دارو به مردم نبل و الزهراء با هدف ایحاد فشار مضاعف به مردم ساکن در این دو شهر.
 

تحولات میدانی سوریه
خط رسانه های تروریستهای النصره برای جنگ با کردهای عفرین جهت جلوگیری از کمک به نبل و الزهراء و هشدار یکی از فعالان شهر رسانه های مخالفان دولت سوریه نسبت به گسترش این موضوع و ارتباط دادن آن به توطئه دولت سوریه!!

اما در عرصه میدانی کانون نبردهای سنگین میان دو طرف در دو روز گذشته در منطقه "جمعیت جود" قرار گرفته است که در مجاورت روستای "بیانون" در جنوب شهر الزهراء قرار گرفته است.

نیروهای جبهه النصره پس از گلوله باران مفصل منطقه خط تماس با مدافعان شیعه ، اقدام به پیشروی های زمین در این محور کردند که با مقاومت شدید مدافعان مجبور به عقب نشینی شدند. اما این پایان کار نبود و جبهه النصره به شیوه گروه همزاد خود (داعش) اقدام به ارسال یک نفربر زرهی از نوع "بی ام پی" بمبگذاری شده کردند که یک تروریست انتحاری اهل کشور عربستان سعودی با نام مستعار "ابوحسناء الجزراوی" آنرا هدایت می کرد.


فیلم حمله انتحاری سعودی عضو النصره به مواضع مدافعان شهر را از اینجا دریافت کنید.
 
 
تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه
 
فیلم لحظه انفجار انتحاری نفربر بمبگذاری شده توسط تروریست سعودی را از اینجا دریافت کنید


خودروی مذکور از مبدا روستای بیانون به راه افتاده و تلاش کرد تا خود را به نزدیکی استحکامات و سنگرهای مدافعان شیعه مستقر در خطوط تماس منطقه جمعیت جود برساند تا شاید کاری را که هم قطارانش طی چند روز نبرد موفق به انحام آن نشده بودند را به سرانجام برساند. اما از آنجاییکه رزمندگان شیعه با بهره گیری از تجربیات عملیاتهای پیشین تروریستها دست آنها را در این زمینه خوانده بودند و برای سناریوی انتحاری نیز آماده شده بودند ، پیش از رسیدن خودروی بمبگذاری انتحاری ، به وسیله موشک ضد زره از نوع "کورنت" آنرا در میانه راه منهدم کردند.


     
تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه
گزارش تصویری از حمله تروریستهای النصره به دوشهر شیعه نشین و در محاصره نبل و الزهراء در شمال شرقی شهر حلب با بیش از 100 هزار نفر جمعیت
 
تحولات میدانی سوریه
توپ دست ساز "عمر"ساخته متخصصین ترکیه و گروه تروریستی ارتش آزاد با قدرت ویزانگری بالا که در روزهای اخیر بطور گسترده ای علیه مردم بی دفاع نبل و الزهراء شیعه نشین مورد استفاده قرار گرفته است

روز گذشته تروریستهای گردان چچنی ها به فرماندهی "ابوخطاب ازبکی" وابسته به جبهه النصره تلاش کردند تا علاوه بر درگیریهای متمرکز در جبهه جنوبی شهر الزهراء (جمعیت جود) ، جبهه دومی را نیز از روستای "مایر" واقع در شرق شهرهای نبل و الزهراء بگشایند که این اقدام به هدف تقسیم و تحلیل توان رزمی مدافعان و ایجاد شکاف جغرافیایی میان دو شهر نبل و الزهراء از جبهه شرقی صورت پذیرفته است.

اما با گلوله باران شدید مواضعشان بدست مدافعان کمیته های مردمی نه تنها موفق به پیشروی و اجرای عملیات مذکور نشدند بلکه در اثر نبردها و کمینهای نصب شده از سوی مجاهدین شیعه سوری گروهی از آنها به هلاکت رسیدند که از میان آنها می توان به ابوخطاب ازبکی فرمانده این گروه اشاره کرد.
    
تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه
به موازات این حمله ، کمیته های مردمی اقدام به گلوله باران شدید مراکز استقرار تروریستها در روستاهای "بیانون ، حیان و مایر واقع در اطراف شهرهای نبل و الزهرا کرده اند که در اثراین حملات روستاهای مذکور تقریبا از سکنه خارج شده اند. لازم به ذکر است که سکان این سه روستا تکفیری بوده و بسیاری از فرزندان آنها در صفوف تروریستهای النصره در حال جنگ با شیعیان بی دفاع نبل و الزهرا هستند.
 
تحولات میدانی سوریه

تحلیلی بر حمله تروریستها به شهرهای نبل و الزهراء:

اول: زمینه سازی برای اجرای طرح اردوغان رییس جمهور و داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع و اشغال بخشهای شمالی کشور سوریه (موسوم به مدار 35 درجه) که شامل استانهای حلب،رقه و حسکه.

دوم: تسلط مجدد و کامل بر جاده ارتباطی و تدارکاتی مایبن دو شهر "غازی عن تپه ترکیه"(مقر اصلی استقرار پاداگانهای آموزشی و انبارهای تسلیحاتی و تدارکاتی تروریستهای داعش،جبهه النصره، ارتش آزاد و ...) به شهر حلب که طی دو سال اخیر با توجه به موقعیت ویژه دو شهر شیعه نشین نبل و الزهراء در حاشیه این اتوبان ، مجاهدین شیعه و نیروهای ارتش سوریه (افسران و سربازان فراری از فرودگان نظامی "منگ" که در سال گذشته به اشغال تروریستها در آمد به نبل و الزهرا عقب نشینی کرده و در آن مستقر شده اند) بر روی مسیر مذکور تسلط آتش کامل داشته و انکان بهره برداری از آن را برای تروریستها ناممکن کرده اند به نحویکه درصورت ارسال کاروانهای تدارکاتی و تسلیحاتی برای تروریستها از مبدا کشور ترکیه بوسیله موشکهای حرارتی و ضد زره  اقدام به انهدام آنها خواهد شد.

گفتنی است دولت ترکیه و شخص اردوغان مدعی شده اند که قصد دارند تا با اشغال حلب آنرا از طریق خط ریلی قطار به شهر غازی عن تپه ترکیه متصل کنند و این رسما به معنای اشغال خاک سوریه از سوی ترکیه می باشد.
خصوصا اینکه دولت ترکیه در اشغال خاک سوریه دارای سابقه مبسوطی می باشد و هم اینکه منطقه علوی نشین لواء اسکندرون سوریه در اشغال ترکیه می باشد.
 
تحولات میدانی سوریه

سوم: یکی دیگر از اهداف نبردهای یک سال گذشته میان ارتش و تروریستهای تکفیری در منطقه حلب قطع کلیه راههای تدارکاتی و امدادی – تسلیحاتی تروریستها با هدف زمینه سازی برای محاصره و نابودی آنها در منطقه یاد شده بوده است و با تشدید عملیاتهای نظامی ارتش در مناطق شمال شرقی شهر حلب در ماههای اخیر و همچنین احتمال قطع کامل اتوبان "کاستلو" که کشور ترکیه را به عمق سوریه متصل می کند گروههای تروریستی به شدت به دنبال باز نگاه داشتن مسیرهای امدادی و یا ایجاد مسیر امدادی جدید به جای مسیرهای قطع شده هستند.

چهارم: انتقام از دولت و مردم سوریه بخصوص شیعیان (بعنوان حامی نظام سوریه) بخاطر شکست‌های فضاحت‌بار تکفیری‌های مورد حمایت دولت و ارتش ترکیه و آمریکا و اسراییل در عملیات اخیر ارتش و دفاع وطنی سوریه با پشتیبانی مجاهدین شهادت طلب شیعه در محورهای مختلف حلب خصوصا حاشیه شمالی این شهر ، از طریق کشتار دسته جمعی و قتل و غارت و اجبار آنها به ترک منطقه شمال حلب با هدف ایجاد منطقه یکدست (از نظر قومیتی و مذهبی) در راستای استقرار و نقش آفرینی گروههای تروریستی تکفیری مانند جبهه النصره و داعش و ارتش آزاد در راستای منافع اسراییل ، ترکیه و آمریکا
 
تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی جبهه عین عرب

به موازات درگیریها در محور شمال شرقی شهر حلب و نبردهای اطراف دو شهر شیعه نشین و در محاصره نبل و الزهراء شهر عین عرب واقع در نزدیکی مرز استان حلب سوریه با ترکیه در یک هفته اخیر شاهد تحولات ویژه نظامی و عملیاتی بوده است. گروه داعش پس از دو هفته زد و خورد و عقب نشینی از برخی از مواضع اش در داخل و حاشیه غربی شهر از روز گذشته با هجوم سنگین به محور شمالی عین عرب و بطور مشخص دروازه مرزی "مرشد پینار" و سیلوی گندم نزدیک آن ، بازگشت قدرتمندانه ای به عرصه میدانی این منطقه داشته است.
 
تحولات میدانی سوریه

به گزارش منابع میدانی از عین عرب، روز گذشته گروه داعش با اعزام سه انتحاری به محور شمالی این شهر گره از بن بست عملیات بوجود آمده در منطقه دروازه مرزی مذکور گشود و بلافاصله س از انفجار خودروهای انتحاری سه گانه ، عناصر داعش حمله وسیعی را به باقیمانده مواضع کردهای پ . ک . ک و تروریستهای ارتش آزاد و پیشمرگه های استان کردستان عراق آغاز کردند که تلفات سنگینی به صفوف آنها وارد آمده است.
 
تحولات میدانی سوریه
لحظه انفجار انتحاری سه گانه داعش علیه مواضع مدافعان عین عرب و خسارات وارده به منطقه وقوع انفجار
  
تحولات میدانی سوریه
نبردهای شدید میان مدافعان و داعش در محور دروازه مرشد پینار در مرز با ترکیه

اهمیت دروازه مرزی مرشد پینار و مناطق حاشیه ای آن در این است که پس از حمله داعش از سه محور شرقی و غربی و جنوبی به این شهر عین عرب ، تنها مسیر امدادی و تدارکاتی و فرار باقیمانده برای کردها از دروازه مرزی مذکور عبود می‌کرد که اکنون و پس از نبردهای شدید میان داعش و مدافعان ، تقریبا بطور کامل مسدود شده است و حتی اگر کردها و هم پیمانان تروریست‌شان (گروههای تروریستی پ.ک.ک . ارتش آزاد) در این منطقه حاضر باشند با توجه به اشراف آتش داعش بر این مسیر تردد در آن عملا ناممکن خواهد بود. البته صبح امروز برخی منابع وابسته به مدافعان کرد شهر عین عرب از بازشت امنیت و کنترل کامل خود بر دروازه مرزی مذکور خبر داده اند.
 
تحولات میدانی سوریه

همزمان با این درگیریها کردهای مدافع شعر عین عرب روز گذشته خبر از عقب راندن داعش از مناطق اطراف مربع امنیتی (مجموعه ای از ساختمانهای دولتی و نظامی و امنیتی + زندان مرکزی عین عرب) خبر داده اند که واحد اطلاع رسانی داعش با انتشار گسترده و سریع تصاویر و ویدیوهایی ادعای مذکور را تکذیب و بر حضور عناصرش بر این محلات و نبردهای پیوسته با مدافعان منطقه تاکید کرده است.
 
تحولات میدانی سوریه

از میان ارتفاعات حاشیه شهر عین عرب ، تپه "مشته نور" واقع در جنوب شهر عین عرب در اختیار مدافعان شهر قرار داشته و کنترل تپه استراتژیک "تل شعیر" واقع در غرب شهر پس از یک رشته درگیریهای شدید میان کردها و داعش و علی رغم بمبارانهای نمایشی و بی هدف و کم مایه هواپیماهای ائتلاف آمریکایی به اصطلاح مبارزه با داعش ، نهایتا در دستان داعش باقی مانده است. عناصر داعش با استقرار در این ارتفاعات بطور روزانه دهها گلوله خمپاره به سمت مراکز استقرار کردها در داخل شهر عین عرب پرتاب میکنند که منجر به تلفات و خسارات فراوانی به مردم و مدافعان و منازل مسکونی و اماکن تجاری شده است.
 
تحولات میدانی سوریه

بلافاصله پس از وقوع حملات انتحاری سه گانه داعش به گذرگاه مرزی مرشد پینار مدافعان عین عرب از حمله زمینی عناصر داعش از داخل خاک ترکیه به مواضع کردها و تروریستهای ارتش آزاد در این محور خبر دادند که با تکذیب شدید شخص داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه و تاکید وی بر عدم هرگونه همکاری این کشور با تروریستهای تکفیری داعش مواجه شد. اما این تکذیب دیری نپایید!

چرا که رسانه های تصویری کذب سخنان این نخست وزیر ترکیه را بسرعت آشکار کردند. این رسانه ها تصاویر ویدیویی از لحظه نفوذ عناصر داعش از داخل خاک ترکیه و از مقابل چشمان نیروهای ارتش این کشور به داخل محوطه سیلوی گندم نزدیک دروازه مرزی مرشد پینار را بصورت گسترده ای منتشر کردند تا تیر خلاصی بر تکذیب روز گذشته داوود اوغلو و کلیه حاشا کردنهای مقامات ترک در رابطه با موضوع همکاری و پشتیبانی های گسترده این کشور با عناصر داعش و سایر گروههای تروریستی تکفیری زده باشند.


فیلم نبردهای دروازه مرشد پینار میان مدافعان عین عرب و تروریستهای داعش را از اینجا دریافت کنید
 
تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی جبهه درعا

تشدید نبردها در شهر شیخ مسکین


شهرشیخ مسکین واقع در حاشیه شمالی شهر درعا در روزهای گذشته صحنه شدید ترین نبدها میان ارتش و حزب الله و دفاع وطنی با تروریستهای جبهه النصره و ارتش آزاد بوده است.

در حالیکه ارتش سوریه حدود 15 روز پیش با هدف تکمیل سیطره خود بر شیخ مسکین عملیات نظامی بر علیه مواضع تروریستها در بخش جنوبی شهر تدارک دید که منجر به محاصره این شهر و موفقیتهای مقطعی اولیه برای ارتش سوریه شده بود ، با پاتک تروریست‌ها از دو روستای "ابطع" و "داعل" و شکستن حلقه محاصره شیخ مسکین از جهات جنوبی این شهر و ورود هزاران نیروی تازه نفس برای تروریستهای مستقر در آن ، صحنه نبردها بر علیه خواست وبرنامه ریزی فرماندان ارتش سوریه رقم خورد.

تروریستهای سرازیر شده از بخش جنوبی شیخ مسکین نه تنها موفق شدند تا حلقه محاصره ارتش سوریه علیه مواضع هم قطارانشان را در این شهر بشکنند ، بلکه پس از دیدن ضعف عملیاتی و کمبود شدید نیروی ارتش سوریه در این منطقه ، اقدام به پیشروی هایی در محور غربی (تل حمود و گردان ارتش سوریه مستقر در آن که مسئول مراقبت از بخش غربی شهر و جاده شیخ مسکین – درعا را بر عهده داشت) و جنوبی کرده و پس از انهدام مواضع ارتش سوریه و تصرف یکی بعد از دیگری پاسگاههای نظامی ارتش سوریه در این مناطق به سمت شرق و شمال شهر نیز حرکت کردند.

تحولات میدانی سوریه 

طی این نبردها خسارات و تلفات سنگینی به نیروهای ارتش سوریه وارد آمده و منجر به عقب نشینی نیروهای آن به مناطق شمالی گردید. کانون نبردها در چند روز گذشته در مناطق اطراف پادگان و مقر فرماندهی لشکر 82 ارتش سوریه واقع در شمال شهر شیخ مسکین بوده است. با وخامت اوضاع نظامی شهر ، فرماندهان ارتش و دفاع وطنی اقدام به اعزام گروهی از نیروهای دفاع وطنی و تیپ سیده رقیه (شیعیان سوریه) به این منطقه کردند تا با اجرای عملیات نظامی ، پیشروی داعش به سمت شمال شهر شیخ مسکین و سقوط حتمی شهر را بگیرند.

فیلم درگیریها در اطراف مقر لشکر 82 ارتش سوریه از اینجا دریافت کنید

 
فیلم انهدام توپ ضد هوایی ارتش سوریه از اینجا دریافت کنید


با ورود مجاهدین شیعه به شهر نبردهای سنگینی میان دو طرف در گرفته و این نیروها پس از 4 روز نبرد شدید با تروریستها موفق به شکستن محاصره مقر فرماندهی لشکر 82 زرهی ارتش سوریه در شمال شیخ مسکین و بازپس گیری نیروگاه برق واقع در شرق شهر شده اند. پس از آزادی  مناطق مذکور بدست مجاهدین شیعه جغرافیای مناطق تحت کنترل دوطرف در داخل شهر دستخوش تغییرات زیادی شد و هم اکنون دوطرف در دو سوی جاده قدیمی درعا – دمشق در مقابل یکدیگر صف آرایی کرده اند.
 

تحولات میدانی سوریه
رزمندگان تیپ حضرت رقیه (س) متشکل از شیعیان شهر دمشق که برای شکستن محاصره مقرلشکر82 ارتش سوریه و آزاد سازی شهر شیخ مسکین به منطقه اعزام شده اند

در درگیریها به وقوع پیوسته گروهی از بهترین و شجاع ترین رزمندگان و فرماندهان حزب الله و دفاع وطنی سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که پیکردهای آنها در دستان تروریستها باقی مانده است که از آن میان میتوان به شهید حاج طالب زین معروف به "حاج ابوعلی" اشاره کرد که فرماندهی نیروهای دفاع وطنی سوریه اعزامی به منطقه شیخ مسکین را بر عهده داشته است.

فیلم پیکر شهدای دفاع وطنی و حزب الله در دست تروریستهای تکفیری ارتش آزاد را از اینجا دریافت کنید

    
تحولات میدانی سوریه
پیکر مطهر شهید حاج طالب زین (ابوعلی) پس از شهادت در منطقه شیخ مسکین ، لازم به ذکر است که هر سه پسر این شهید هم اکنون در سوریه در حال مبارزه با تروریستهای تکفیری می باشند

تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه

هواپیماهای ارتش سوریه با پروازهای مکرر بر فراز شهر شیخ مسکین به یاری نیروهای مجاهدین شیعه آمده اند . بنابر اعلام مرکز حقوق بشر سوریه (وابسته به مخالفان دولت مستقر در لندن) از 60 حمله هوایی به مواضع تروریستها در داخل شهر شیخ مسکین و روستاهای ابطع و داعل و شهر نوی درغرب و جنوب این شهر  در 48 ساعت اخیر خبر داده است. در مقابل تروریستهای ارتش آزاد و جبهه النصره (شعبه القاعده در سوریه) که از حمایت کامل دولت اردن و عربستان و آمریکا و قطر برخوردار هستند مناطق استقرار نیروهای ارتش و مجاهدین شیعه را زیر آتش گلوله بازان شدید خود گرفته اند.

نبردهای اخیر در شیخ مسکین برای ارتش و دولت سوریه از این نظر امری حیاتی و مهم است که با سقوط این شهر موقعیت شهرهای "ازرع" (واقع در شمال شرقی)، "خربه الغزاله" و درعا واقع در جنوب این شهر نیز در معرض خطر جدی قرار گرفته و با تسلط تروریست‌ها بر شیخ مسکین عملا اتوبان قدیمی "دمشق – درعا" توسط آنها مسدود شده و عملا کلیه شهرهای باقیمانده در کنترل ارتش و دولت سوریه در محاصره تروریستهای قرار خواهد گرفت.  
 
تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی جبهه القلمون

اوضاع میدانی منطقه القلمون پس از هجوم ماه گذشته تروریستهای تکفیری ارتش آزاد و النصره و داعش به مراکز و پایگاههای ارتش‌های سوریه و لبنان و رزمندگان حزب الله که با هدف ایجاد مسیر تدارکاتی میان پایگاههای پراکنده این گروهها با یکدیگر و ایجاد سرپناه امن در آستانه فرارسیدن زمستان سخت و سرد منطقه القلمون (مناطق مرزی سوریه و لبنان) صورت گرفته و با شکست بسیار سخت و خرد کننده ای مواجه شد، تقریبا فضای آرامی را سپری کرده است.

تحولات میدانی سوریه 

تحولات میدانی این منطقه در هفته های اخیر محدود به حملات پراکنده تروریستها به برخی پایگاهها و مراکز ارتش سوریه و حزب الله در نوار مرزی منطقه القلمون و حملات موشکی و توپخانه ای بسیار دقیق حزب الله به کاروانهای تسلیحاتی و تدارکاتی و مراکز تحمع و خطوط مواصلاتی و نصب کمینهای متعدد علیه تروریستها بوده است.

بر آیند تحرکات نظامی و امنیتی نشان میدهد که دو طرف با علم و وقوف کامل به جایگاه نظامی و قدرت عملیاتی خود تلاش کردند تا به تصفیه امور فی مابین و حل برخی پرونده های امنیتی همچون مبادله پیکر های شهدا و تبادل اسرا بپردازند. در همین زمینه یکی از مهمترین پرونده های امنیتی در منطقه القلمون مربوط است به عملیات تبادل "عماد عیاد" تنها اسیر حزب الله در چنگال گروه تروریستی "بخش غربی القلمون" (وابسته به ارتش آزاد) و مذاکرات میان سازمان اطلاعات ارتش لبنان و جبهه النصره (با وساطت کشور قطر به عنوان حامی این گروه تروریستی).


 
تحولات میدانی سوریه

 
تحولات میدانی سوریه
بیانیه صادر شده از سوی گروه تروریستی ارتش آزاد پس از دستگیری سرهنگ فراری عبدالله الرفاعی عضو شورای فرماندهی این گروه در ایست وبازرسی ارتش لبنان
 
تحولات میدانی سوریه
عبدالله الرفاعی افسر فراری ارتش سوریه و عضو شورای فرماندهی گروه تروریستی جیش الحر در بخش غربی القلمون

در پرونده تنها اسیر حزب الله ، توضیح اینکه عماد عیاد از رزمندگان حزب الله بود که در منطقه عسال الورد در بخش سوری کوههای القلمون در یکی از پایگاههای مشترک حزب الله با دفاع وطنی (بسیح مردمی سوریه) در حین خواب هدف شبیخون تروریستها قرار گرفته و به اسارت در آمده بود. در طی حدود 1 ماه وقوع برخی اتفاقات روند پرونده اسارت وی را دچار تحولاتی کرد. حدود سه روز پس از به اسرات در آمدن عماد عیاد بدست ارتش آزاد سوریه ،  نیروهای ارتش لبنان یکی از فرماندهان گروه تروریستی ارتش آزاد سوریه بنام "عبد الله الرفاعی (سرهنگ فراری ارتش سوریه) را در مناطق اطراف شهرک لبنانی عرسال در یکی از ایست و بازرسی های خود به دام انداختند.
 

تحولات میدانی سوریه
عماد عیاد اسیر آزاد شده حزب الله در دست گروه تروریستی ارتش آزاد سوریه

طی بازجوییهای فنی از نامبرده در موبایل وی چندین قطعه ویدیو کشف شد که وی را در حال بازجویی از عماد عیاد اسیر حزب الله نشان میداد. با افشای هویت وی ، بلافاصله به سیستم قضایی و زندان سازمان اطلاعات ارتش لبنان تحویل گردید. به موازت این مساله ، رزمندگان حزب الله طی یک عملیات امنیتی ویژه موفق به دستگیری یکی از مسئولان بخش امنیتی گروه تروریستی ارتش آزاد در مناطق حاشیه ای شهر یبرود در بخش سوریه منطقه القلمون شدند.
 
همه این فعل و انفعالات موجب شد تا تروریستهای ارتش آزاد یکی از مشایخ و معتمدان منطقه عسال الورد را برای مذاکرات با حزب الله و ارتش لبنان پیرامون مبادله اسیر (عماد عیاد در مقابل سرهنگ الرفاعی و افسر امنیتی گروه ارتش آزاد) واسطه قرار بدهد. پس از چند دور مذاکرات ابتدا دو اسیر گروه تروریستی ارتش آزاد به این فرد واسطه تحویل و سپس عماد عیاد نیز از سوی تروریستها آزاد و تحویل حزب الله گردید.
 

تحولات میدانی سوریه
عماد عیاد لحظات پس از آزادی

تهدید جبهه النصره به ذبح نظامی ربوده شده لبنانی!

پرونده مهم بعدی در منطقه القمون عبارت است از پرونده سربازان و افسران ربوده شده ارتش لبنان طی هجوم وسیع تروریستها به مراکز ارتش لبنان در داخل شهرک لبناین عرسال. در این هجوم گروهی از افسران و سربازان ارتش لبنان به اسرات تروریستها در آمده و به مناطق کوهستانی صعب العبور القلمون منتقل گردیدند. از لحظه ربایش این نظامیان بحثهای زیادی پیرامون آزادی آنها با وساطت کشور قطر مطرح بوده است.
 تحولات میدانی سوریه
سربازان ربوده شده از پایگاه ارتش لبنان در شهرک عرسال توسط جبهه النصره

در این میان گروه تروریستی جبهه النصره با هدف وارد آوردن فشار بر مذاکره کنندگان لبنانی برای پذیرش حداکثر سقف درخواستهای این گروه دست با اقدامات کثیفی زده است. روز گذشته واحد اطلاع رسانی جبهه النصره با اتشار تصویری از "علی بزال" نظامی ربوده شده ارتش لبنان در حالیکه یک قبضه شمشیر سامورائی بر زیر گلوی وی نهاده شده بود خانواده وی و دولت لبنان را تهدید به ذبح این گروگان در صورت عدم پذیرش درخواستهای این گروه کرده است.

تحولات میدانی سوریه 
از حمله مهمترین خواسته های تروریستهای جبهه النصره دراین مذاکرات آزادی گروهی از زنان زندانی این گروه در زندانهای ارتش لبنان بوده است و در راس آنها نام یک فرد بیش از بقیه به چشم می خورد:

"جمانه حمید" :
"جمانه حسن حمید" 27 ساله، خواهر یکی از فرماندهان میدانی گروه تروریستی جبهه النصره در شهرک عرسال لبنان بوده که چند ماه پیش و همزمان با تشدید حملات تروریستی انفجاری علیه مناطق شیعه نشین لبنان در حالیکه به همراه دوزن دیگربه نامهای "هلا احمد" و "خدیجه العوده" قصد انتقال یک دستگاه خودروی از نوع "کیا ریو نقره ای" بمب گذاری شده با مواد منفجره به وزن بیش از 100 کیلوگرم را از عرسال به بیروت با هدف تحویل به واسطه گروه تروریستی "گردانهای عبدالله عزام"(یکی از گروههای تکفیری زیرمجموعه سازمان اطلاعات عربستان سعودی و مرتبط با شخص "بندر بن سلطان" رییس سابق سرویس اطلاعاتی این کشور) را داشت در ایست و بازرسی ارتش لبنان در دره بقاع مورد شناسایی قرار گرفته و دستگیر شد و خودروی همراه وی نیز با حضور متخصصان ارتش لبنان خنثی گردید.
   
تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه
خودروی بمبگذاری شده کشف شده از "جنانه حمید" زن تروریست دستگیر شده توسط سازمان اطلاعات ارتش لبنان در شهرک عرسال

پس از تحویل وی به سازمان اطلاعات ارتش لبنان، در بازجویی‌ها منبع ماشینهای انتحاری را شهر "یبرود" در خاک سوریه (القلمون) عنوان کرده و گفته که تاکنون 4 خودروی بمبگذاری شده را شخصا به تروریستهای انتحاری تحویل داده است. در نهایت نامبرده پس از طی مراحل قضایی به زندان رومیه بیروت منتقل گردید.
 
تحولات میدانی سوریه
تبلیغات رسانه های جبهه النصره درمورد جنانه حمید با هدف بزرگنمایی و قهرمان سازی از این زن تروریست جنایتکار!

گفتنی است که در سال گذشته میلادی گروه تروریستی عبدالله عزام به دستور سازمان اطلاعات کشور عربستان سعودی چندین عملیات تروریستی علیه اهدافی همچون مقر سفارتخانه جمهوری اسلامی ایران و رایزنی فرهنگی کشورمان و همچنین دهها حمله انتحاری به مردم شیعه مذهب در کوچه و خیابانهای محلات شیعه نشین همچون ضاحیه سازماندهی و اجرا کرده که منجر به شهادت دهها نفر انسان بی گناه شده است.
 
تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه
انفجارهای انتحاری مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت

بلافاصله پس از گروگانگیری سربازان ارتش لبنان بدست داعش و النصره ، مذاکرات و رایزنی ها برای آزادی آنها آغاز شد. واسطه اصلی مذاکرات سازمان اطلاعات کشور قطر بوده و واسطه میدانی شخصی بنام "شیخ ابومصطفی الحجیری ملقب به ابوطاقیه" که خود از تکفیریهای مشهور منطقه عرسال می باشد.

پس از چند دور مذاکرات و طرح خواسته هایی همچون آزادی تمام زندانیان زندان امنیتی رومیه و صدور اجازه تردد ازادانه تروریستها در لبنان و عدم موافقت ارتش لبنان با این درخواستها با فشار سازمان اطلاعات قطر درخواستهای تروریستها هدفمندتر و محدود به آزادی افراد مشخصی از زندانیانی شد که بدلایل ارتکاب اعمال تروریستی علیه مردم لبنان در زندانهای دولت لبنان بسر می برند و در راس آنها جنانه حمید و دو زن همراه وی بعنوان نشان دهنده حسن نیست ارتش و دولت لبنان برای تداوم مذاکرات.

تحولات میدانی سوریه
 ابومصطفی الحجیری معروف به شیخ ابوطاقیه از رهبران تروریستهای جبهه النصره اهل وساکن شهر لبنانی عرسال
 

تحولات میدانی سوریه
ابومالک التلی فرمانده گروه تروریستی جبهه النصره وابسته به القاعده در منطقه مرزی سوریه با لبنان موسوم به القلمون

با طول کشیدن مذاکرات میان دو طرف گروه جبهه النصره و فرمانده آن "ابومالک التلی" از روز گذشته با انتشار تصاویری از "علی بزال" سرباز (شیعه مذهب) ارتش لبنان و یک بیانیه که طی آن حزب الله و ارتش لبنان را به سنگ اندازی در روند مذاکرات آزادی گروگانها متهم نمود ، تهدید به ذبح گروگانهای ارتش نموده و علی بزال را اولین فرد لیست برای اعدام معرفی کرده و 8 ساعت فرصت برای بر آورده شدن خواسته هایش فرصت داده است که با رایزنی های صوت گرفته و فشارهای قطر آنرا تا اطلاع ثانوی لغو کرده است.
 

تحولات میدانی سوریه
بیانیه و تصویر منتشر شده در رسانه های جبهه النصره از تهدید به ذبح علی بزال سرباز شیعه مذهب ارتش لبنان


تحولات میدانی جبهه حمص

مناطق عملیاتی استان حمص واقع در غرب سوریه در دو روز اخیر صحنه تحولات میدانی ویژه ای بوده است که از مهمترین آنها می‌توان به درگیریهای مجدد در محور عملیاتی جبل الشاعر اطراف ایستگاه‌های استخراج گاز در این منطقه میان گروه تروریستی داعش و نیروهای ارتش و دفاع وطنی سوریه و رزمندگان حزب الله از سوی دیگر اشاره کرد. طی نبردهای شدید میان دو طرف نیروهای ارتش سرویه موفق به عقب راندن تروریستهای داعش از این منطقه شده اند.

مشکل اینجاست که مابین این منطقه و دیرالزور که بخش اعظم آن در اشغال داعش می باشد، بیابانی وجود دارد که عناصر داعش با عبور از آن به این منطقه هجوم می آوردند. مشکل دوم هم پیمانی برخی ساکنین روستاهای اطراف منطقه جبل الشاعر با داعش است که امکان فعالیت برای عناصر این گروه تکفیری را فراهم می آورد. طی دو مرحله حملات داعش به این منطقه  بیش از 500 نفر شامل کارمندان، کارگران و نیروهای امنیتی و نظامی محافظ این ایستگاه مهم تولید انرژی سوریه بدست داعش به فجیعترین وضع ممکن به شهادت رسیده اند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 73
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • علیرضا ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    با سلام لطفا چکیده خبرتون رو درست کنید "ازحمله" نوشتیدکه "از ج جمله" درسته من یه عکس با نام پیرمرد دلفانی براتون فرستادم اگه میشه کارش کنید لطفا
  • کبیره ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    ممنون از اطلاع رسانی مبسوط تان
  • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    خدايا به حق زهرا الزهرا رو از محاصره نجات بده و همچنين نبل را
  • علی ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    خدا لعنت کنه این تکفیریهارو اینا فرزندان خلف ابن زیاد و ال معاویه هستن انشاااله با ظهور منتقم همشون به درک واصل بشن --------------- اللهم عجل لویک فرج
  • سید عادل میراحمدی بهنمیری ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    سلام. مرگ بر داعش
  • عباس مطهری نیا زنجان ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    حزب الله لبنان باید بلافاصله دو سه نفر از زندانی ها رو ذبح می کرد تا حساب کار دست دشمنان شیعیان بیاید. در اسلام قصاص برای چیست؟ هم قصاص میشد و هم وحشت آفرینی می کرد.
  • ایرونی ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    انشاالله و به حق امام زمان(عج) آتش این گروههای تروریستی دامان والدینشان را علی الخصوص دولت جنایتکار ترکیه را خواهد گرفت.
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    خدایا صاحب الزمان ولی عصر را برسان ، واقعا وضعیت اسفناکی است.
  • محمد ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    شعیان نبل و الزهرا در خطرن از فرمانده عزیزمان حاج قاسم درخواست دارم کمکشان کند جبهه النصره تهدید کرده که همه رو میکشه.
  • ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    نخیر مث اینکه این جنگ پایان نداره
  • محمد ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    اردوغان حرومزاده به والله قسم روزی سرت رو میبریم و لاشه کثیفت رو خوراک سگان میکنیم منافق اشغال
  • انسان ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    لطفا هیتلر را با هر جانوری چون اردوغان مقایسه نکنید. او دشمن اول انگلیس فرانسه شوروی صهیونیست و هر مستکبری بود نه مثل رجب اردوغان
  • مجید ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    تو مرام شیعه نیست ما مثل اونها نیستیم
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    مثل اینکه گزارشگر هم زیاد از پیشروی داعش در کوبانی ناراضی نیست ؟
  • اهوازي ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    اين جنگ بايد به داخل تركيه مخصوصا تاسيسات انتقال نفت و گاز و مراكز توريستي تركيه و شهرهاي استانبول و آنكارا كشيده شود.
  • ناشناس ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    يعني در سوريه چند تا آدم غيرتمند پيدا نميشود كه اردوغان و داود اغلو را ترور كنند يا در تركيه بمب گذاري كنند؟؟؟
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    کمک به شیعیان نبل والزهرا از سوی ایران لازم است
  • سرباز علی ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    مرسی مشرق ...تو این گزارشها واقعا تکی
  • ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    البته اردوغان در نوک چکمه هیتلر جا می گیرد ایشان صدام ثانی هستند
  • ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    عليک السلام سيد جان مرگ بر داعش
  • سعید ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    آدولف اردوغان خیلی جالب بود.بنیتواوغلو
  • مالک ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    خدا لعنت کنه هرچی تکفیری وداعشی به همراه انهایی که حمایت از انان می کنند ان شا الله
  • محمد ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    مشرق ممنون ازاطلاع رسانی خوبتان مرگ برداعش -النصره القاعده وایادی استکبارجهانی وپدیدآورندگان این کثافتهای زمانه
  • شناس ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    بسياري از سلاح ها در جنگ ها و در اثر نياز و احساس کمبود ساخته شدند به نظر من توپ هايي با گلوله پهباد مانند ميتوانند بسياري از مشکلات جنگ سوريه را بر طرف کنند يعني اين گلوله ها وقتي به هوا پرتاب شدند با دوربين اپتيکي مقر و محل تجمع تروريست ها يا هر چه که دارند را ببيند و شناسايي کند و بر روي آنها شيرجه بزند و کارشان را تمام کند به نظرم با همين گلوله ها ميتوان به جنگ سوريه پايان داد اما بايد دست بنجنباند و سريع عملياتي کرد اين سلاح رو اينکه کور کورناه هزاران گلوله و خمپاره پرتاب کرد که از 100 تا يکيش به هدف نخورد فقط باعث عقب نشيني و فراري دادن تروريست ها شود هيچ گره اي از جنگ سوريه و عراق بر طرف نخواهد کرد سلاح ها بر اثر نياز فکر بدست مي آيند اين همه هزينه شده براي جنگ سوريه اگر يک درصد هزينه ها براي اين سلاح هزينه شود صد برابر نتيجه خواهد داشت ديگه نمدونم چي بگم نظرم پر بار تر باشه
  • یاسر ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    آقا شعار بسه دیگه همه از پشت مانیتور همش میگین مرگ بر داعش.باید یه کاری کردراین داعشی ها روز به روز دارن پیشرفت میکنن.من حاضرم اعزام شم برای جنگ با داعش.چیکار باید بکنم؟کجا باید برم؟
  • ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    مطیع امر امام خامنه ای عزیز هستیم .کافیه لب تر کنند .
  • ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    در این گزارش اسمی از این موقعیت مکانی وجود نداره در ضمن گزارشات تحلیلی مشرق کاملا بی طرفانه است
  • شایان ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    اینهمه کشورهای عربی و ترکیه به تروریستها کمک میکنند و ما فقط شعار میدیم باید صبر کنیم تا به 40 کیلومتری مرزهامون برسن؟یا علی مدد ، نیروهای ویزه سپاه رو بفرستین کارشون رو تو سوریه یکسره کنن، سوریه از دست ببره غیر قابل جبرانه
  • محسن ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    بسیارجالب ولی ناراحت کننده است تقاضاداریم تا ایران بداد شیعیان این دوشهربرسند
  • ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    به من چه فکر نون باش خربزه ابه
  • ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    با مجید موافقم
  • ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    مردم ترکیه بدانند که مردم و دولت سوریه لطف آنها را در آینده نچندان دور جبران خواهند کرد. اردوغان و دوستانش بدتر از سکولار ها هستند.
  • ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    بعضی از خبر ها اتفاقات چند ماه گذشته اتست
  • کرمونشاهی مقیم مرکز ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    آقا این رو هم بگید که تمام اذوقه اهالی نبل و الزهرای شیعه نشین در این دو سال محاصره از طریق کردهای کانتون عفرین تامین شده پاینده باد ایران
  • ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    حاج قاسم تو عراق درگیره به نظر من که عراق از اولویت بیشتری برخورداره ان شاا.. برای شیعیان نبل و الزهرا یک فکری خواهند کرد.
  • ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    من و شما پای سیستم طاقت نداریم خدا نکنه خودمون تو این مهلکه باشیم اونوقت ددم وای. فکر کنم استقامت رمز ماندگاری فرهنگ شیعه در طول تاریخ است
  • ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    متاسفانه موافقم
  • ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    اختراع شده خط تولید پهپادهای مدل پایین و ارزون قیمت رو راه اندازی کنیم بعد بفرستیمشون عملیات استشهادی
  • بچه محل امام رضا(ع) ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    اینکه میگی آقا یاسر در مورد خودم قبول دارم آخ که جگرم میسوزه ولی تن لش 120 کیلوییم رو نمی تونم تکون بدم . راستش هر وقت خبر نبل و الزهرا دو تا شهر شیعه وسط این همه دشمن رو می شنوم حالم بد جوری گرفته می شه ان شاا.. که مثل آمرلی خبر نجات این شهر هم شیعیان رو خوشحال کنه . من تمکن مالی ندارم ولی به نظرم یه جایی باشه که برای پشتیبانی مالی از بچه شیعه ها حداقل کمک هامون رو بفرستیم بد نباشه نمی دونم شایدم باشه . حداقل این احساس پوچی ازمون گرفته بشه من تا حدی می دونم که دلاوران سبز برای تامین مخارج و پوشش این موضوعات مشکل دارن حداقل بتونیم جزو کسانی باشیم که با مالمون جهاد می کنیم . مشرق جان یا الله انتقادات مون رو که نمی ذاری اقلا این پیشنهاد رو یه بررسی بکن.
  • ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    این اسم الزهرا بد جوری آدم رو داغون می کنه .
  • ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    چقدر شیر تو کفتاره ...!!!!یا علی شیعتک فائزون
  • ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    هل من ناصر ینصرنی ایران ۲۰ میلیون بسیجی‌ دارد، یک لشگر بسیجی‌ با سلاح بفرستید این دو شهر شیعه را نجات دهند. پس چه موقع می‌خواهیم برادران و خواهران شیعه را نجات دهیم؟ این همه تروریست از چچن، عربستان، اروپا، حتی فلسطین میرود کمک عمریها، چرا ما به کمک شیعیان نمیرویم؟
  • ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    شما 4 سال گذشته کجا بودید
  • ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    محو اولاسان اردوغان.
  • سیستانی ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    جنگ فعلی باداعش نمونه بارز جنگ بامنافقین زمان حضرت علی ع میباشد!دشمنان اسلام درقالب ولباس مسلمانی به جنگ تمام عیاربا اسلام امده اند!ریشه این جهل وجهالت درمدارس دینی برخی ازکشورهای همسایه نهفته است وتازمانی که باریشه برخوردنشود،اشعری ها وجودخواهندداشت!منطق این گروه انقدرضعیف است که ازمقابله فکری بشدت فرارمیکند!به نیروهای زیردست حکم شرعی داده اندکه ازبحث ومصاحبه با علمای شیعه وسنی اسلام پرهیزکنندوبه هیچ قیمتی حاضربه بحث رودررو باعلمای دین نشده وازکارفکری فرارمیکنند!!!
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    اولا درست حرف بزن کانتون چی مردک؟ شهر عفرین هست اگر کردا واقعا کمک کردن پس چرا این دو شهر هنوز در محاصره هستن؟
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    واقعا چرت گفتی برو حیا کن مردک بیمار کجا خبرها مال ماههای گذشته اس؟! نبل و الزهرا شیش روزه جنگ شده باقی خبرا هم توضیح کلی از برخی قضایا مثل القلمون و ... داده شده
  • ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    برادر عزیز بچه محل امام رضا علیه السلام مردم محاصره شده نبل و زهرا از کمبود شدید مواد غذایی و دارویی رنج میبرن. یه حرکتی بکنین دارو و غذا براشون جمع بشه فرستاده بشه
  • ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    جاااان؟ کدومش؟ بزرگترین حمله به نبل و الزهرا سه چهار روز پیش صورت گرفت و اگه فعالیت های شبکه های اجتماعی نبود، شاید مشرق این اطلاعات رو هم دستش نمیومد که منتشر کنه. وضع بشدت خرابه اونجا. دارو و غذا بشدت نیاز دارن.
  • ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    والا شیعه های لبنان میگن چرا ایران بسیجی های یه محله رو نمیفرسته کار دشمن تموم شه؟
  • کرمونشاهی مقیم مرکز ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    در جواب ناشناس 1-کانتون یکی از واحدهای تقسیمات سیاسیه.مثل شهرستان،مثل استان 2-سعی کنید مودب باشید.
  • کرمونشاهی مقیم مرکز ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    3-کانتون عفرین خودش در کنج شمال غربی سوریه از طرف ارتش آزاد و جبهه النصره و داعش محاصره شده و این دو منطقه روستا در قسمت مرزی این کانتون واقع شده.به دلیل حمایت کردها از این دو روستا ،تکفیریها و ارتش آزاد دارند قصد حمله همه جانبه به کانتون عفرین را دارند.و کردها از جامعه جهانی تقاضای کمک کردن در این ضمیه تا مثل کوبانی نشه.وقتی خودشون در این وضعیتند شما انتظار دارید تا کردها محاصره نبل و الزهرا را بشکنند و تا حلب پیشروی کنند.
  • کرمونشاهی مقیم مرکز ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    4-من گفتم آذوقه نبل و الزهرا از طریق کردهای عفرین تامین میشه.چه ربطی به شکستن محاصره داره پاینده باد ایران
  • حسین ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    چرا اخبار دیر منتشر میشه
  • در پاسخ به به محل امام رضا ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    سپاه خودش همه چی داره شما نگران نباش فقط دعا براشون بخون رفتی حرم
  • رضا. ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    اولا حرفت به دور از منطق گلوله توپ سرعت اش ما فوق تصور که بخاد رو هوا نشانه گیری کنه بعدش قفل کنه بعدش شیرجه بزنه روش اون موشک هست دارای این ویژگی اونم قبل شلیک هدف رهگیری و قفل میکنه روش
  • هدایت ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    چطور اسم این شهر عین العرب است در حالی که ساکنان آن کرد هستند و خودشان آنجا را کوبانی میدانند؟صد رحمت به داعش که آنجا را عین الاسلام مینامد!مشرق بگو کوبانی ما هم کوبانی میگیم!
  • ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    سلام ناشناس از لبنان. خدا شیعیان و حزب‌الله لبنان را قدرتمندتر گرداند. کاملا موافقم. انشالله مسولین ایران هر چه زودتر اقدامات جدی برای کمک نظامی به برادران و خواهران در لبنان و سوریه بکنند. ایران به عنوان قدرتمندترین کشور منطقه و مرکز شیعه باید به کمک نیازمندان بشتابد.
  • حسین ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    لعنت خدا بر وهابیت لعنت خدا بر اردوغان ادم کش .
  • ناشناس ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۲
    0 0
    دست یکا یک همه سربازان امام زمان عج در عراق وسوریه را می بو سم مرگ بر داعش
  • افشین تهران ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    عین العرب.
  • شناس ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    من نميگم پهباد ميگم گلوله خمپاره و توپ و هويتزر پهباد مانند مقصود بنده است حالا به هر نحو که به آسمان پرتاب شود با دوربين کوچک و يکبار مصرف مجهز شود و توانايي تغيير مسير را داشته باشد بنده همچين نمونه اي رو در کليپي ديده ام البته نميگم عينا شبيه همين است که تشريح کرده ام ميگم ميتونيم روي اين سلاح کار کنيم و هزينه کنيم و به نتايج خوبي برسيم که خيلي به در بخور است مثلا يه توپ ميتواند در بردي 50 تا 200 کيلومتر را پوشش دهد شما از يه شهر به فاصله چندين کيلومتري ميتواني با خيال آسوده با يک گلوله نه چندان قيمتي و با ارزش يک مقر تروريستي يا تجمع تروريست ها رو بزني و بترکاني و ديگر نيازي به حضور نيروي انساني و جنگيدن تن به تن و جنگ شهري نباشد خيلي پيچيده به نظر نمياد خيلي از کشور ها به دنبال همين ها رفتند سر دستشون هم آمريکا
  • شناس ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    همين الان کلي بسيجي اعزام شده و ميشوند اوالا که بسيجي ها به منطقه وارد نيستند عربي هم بلد نيستند تا بخوان وارد بشن بلد همه چي بشن کلي تلفات داديم کلي روي اين تلفات ما مانور داده خواهد شد ...! من کلي عرب ميشناسم جوون عراق و سوريه و بحرين و لبنان که ول کردن کشور خودشون رو اومدن ايران ادعاي شيعه رهبر سيد علي قائد فلان و از اين حرفا هم دارند ولي خودشون کشور خودشون ول کردند و گرخيدن و تن طلبي کردند و از اين جمعيت ميليوني سوريه و عراق خودشون بر نمي آيند مقابله کنند آن وقت ما بايد جور اين ها رو بکشيم يا بايد انگيز بهشان دهيم و از خودشان استفاده کنيم براي پيروزي خودشان و خاتمه دادن به اين اوضاع من با اعزام بسيجيان آماتور يه مشت نوجوان خام مخالفم ولي با اعزام بسيجيان آموزش ديده زبده و جنگ رفته موافقم بسيجيان ايران از فولاد مقاوم تر هستند انشالا درست ميشه توکل به خدا
  • ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    مشتی فرستادن که تا حالا سوریه سر پا مونده تو اینترنت سرچ کن عکس بچه های ایرانی تو سوریه هست
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    داداش اروم پیاده شو با هم بریم ببخشیدا ولی جسارتا اگه شما قصد کمک و رفتن به جنگ داشتی اینجا توی فضای مجازی منتظر نمیموندی میرفتی میگفتی میخوام اعزام بشم پس حالا که میخوای خالی بندی کنی و منم منم کنی اروم تر
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    کمک میشه دادا
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    ای بابا داداش این چه حرفیه اردوغان رو کشتن یکی دیگه می یاد به جاش بعد امریکا و اسراییل چی کشورای دیگه چی به نظر من سوریه بعد از اینکه اینا رو برد به عقب باید روی توان نظامی و دفاعیش کار کنه تا کسی نتونه جرات کنه بهش حمله کنه مثل ایران همیشه تک خودمون که بعد از الطاف امام زمان مدیون تدبیر و ایمان حضرت اقا هستیم ان شاالله خدا ایشونو برای ما نگه داره ان شاالله خدا شر همه ی ظالمین داعشی رو از سر مسلمونا کم کمه ان شاالله اللهم عجل لولیک الفرج الهی امین
  • ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    به نظرم شما خودتو به یک روانشناس معرفی کن بعد ما اگه این کارو بکنیم نمیگن اینم اسلامی که ازش دم میزدین ما زیر ذره بین هستیم هر کاری نباید بکنیم
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    من نمیدونم دلیل این منفی ها چیه اگه کسی میدونه به منم بگه
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    اقای محترم اگه منظور شما زهرا یکی از بستگانتون هست که هیچی ولی اگه بانوی دوعالم رو میگی ایشون حضرت فاطمه زهرا (س) هستند دقت کن
  • علی ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۳
    0 0
    نمی دانم چطور این حرامزادهای اصلی یعنی حکام وخاندان السعود یابهتر الیهود وهمچنین اردوغان ئحکام قطروامارات نام خودشانرا مسلمان که هیچ چطور خودشان را انسان مینامند البته درطول تاریخ ثابت شده که اینگونه جنایتهاو وحشیگریها فقط از حرامزاده ها برمی اید
  • افتخار آذری ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    0 0
    این افشین تهران_ که اسم مستعاره البته_ مثل اینکه خیلی عقده ایه.در ضمن تهرانی هم نیست.مثلا میخواد بگه تهرانیه که داره همه جا و در همه سایتها به اقوام ایرانی توهین میکنه! خاک تو سرت بدبخت، زمان تفرقه افکنی سراومده برو همون جهنمی که ازش اومدی. خدا تو را با داعش محشور گرداند!
  • تریستان ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۴
    0 0
    سلام سید خوشحالم که میبینم حالت خوب شده دیدی به حرفام گوش کردی زود خوب شدی حالا نوبت شماست که دعام کنی آسید یا علی...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس