معاون نوآوری وتجاری سازی فناوری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری گفت: به دلیل جلسات فوق العاده هیات دولت وسفراستانی رییس جمهوری، مراسم به آب اندازی کاوشگرخلیج فارس درزمان مناسب دیگری برگزارخواهد شد.

به گزارش مشرق، روابط عمومی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، دکتر' محمود شیخ زین الدین' با اشاره به اینکه قراربود مراسم به آب اندازی کاوشگر خلیج فارس، 11 آذرماه سال جاری در بندرعباس برگزار شود، اظهارکرد: به دلیل همزمانی برگزاری جلسات فوق العاده هیات دولت برای نهایی شدن بودجه سال 1394 و همچنین سفر استانی رییس جمهوری به استان گلستان و افتتاح خط راه آهن ایران- ترکمنستان، این مراسم به زمان مناسب دیگری موکول شد.

وی افزود: از آنجا که وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، به عنوان دو عضو هیات دولت قرار است در مراسم به آب اندازی کاوشگر خلیج فارس حضور داشته باشند با بررسی امکان حضور این دو مقام علی رتبه در مراسم به آب اندازی کاوشگر خلیج فارس، زمان دقیق برگزاری این مراسم، در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

گفتنی است، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دربخش بودجه این طرح حمایت و پشتیبانی کامل را انجام داده و همچنین همکاری معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در این زمینه نیز صورت گرفته است ، کار ساخت این کاوشگرتوسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بندرعباس انجام شده است.

دامنه تحقیقات این شناور در حوزه فیزیک، شیمی، زیست شناسی، زمین شناسی، ژئوفیزیک، هواشناسی و نقشه برداری دریا است، این شناور از ویژگی های قابل توجهی برخوردار است که با امکانات آن می توان تا عمق سه هزارمتری دریا نمونه برداری کرد که براین اساس، کشف میادین نفتی و پیگیری پژوهش های تاریخی و باستان شناسی ممکن می شود.

این در حالی است که پیش از این نیز کشتی تحقیقاتی اقیانوس پیمای خلیج فارس قرار بود در شهریورماه سالجاری به آب انداخته شود اما به دلیل کمبود بودجه و نصب نشدن برخی قطعات اصلی، این کار به تعویق افتاد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس