استقلال روی کاغذ برابر راه آهن در اولین بازی از دور برگشت لیگ برتر فوتبال کار دشواری ندارد.

استقلال و برتری کاملش بر راه آهن؛19 بازی، 15 پیروزی و یک شکستگروه ورزشی مشرق - نیم فصل دوم لیگ برتر از امروز (دوشنبه) با برگزاری دیدارهای هفته شانزدهم آغاز می شود و استقلال که بعد از باخت به رقیب سنتی‌اش پرسپولیس و حذف در جام حذفی مقابل ذوب‌آهن روزگارش حسابی تیره شده، به دور برگشت لیگ برتر نگاهی ویژه دارد و می خواهد با عبور از راه آهن نتایج بدش را جبران کند.

آبی ها از ساعت 18 امروز در ورزشگاه آزادی میزبان تیمی هستند که در تاریخ ادوار لیگ برتر معمولا برابر استقلال سر تعظیم فرود آورده است؛ 15 برد و یک باخت و 3 تساوی گواهی است بر این مدعا.


راه آهن تیم همیشه بازنده برابر استقلال
استقلال و راه آهن اولین بار در پنجمین دوره لیگ برتر با یکدیگر روبرو شدند و از آن پس تا پیش از بازی فردا 18 مرتبه دیگر به مصاف هم رفتند. قابل تامل اینکه استقلال طی این 19 دیدار 15 مرتبه تیم برتر میدان بوده و راه آهن فقط یک مرتبه موفق شده در لیگ نهم طعم شکست دادن حریف سرشناسش را بچشد.

هر 46 دقیقه یک گل
به گزارش مشرق، استقلال و راه آهن که از تیم های با سابقه فوتبال ایران به شمار می روند، اولین بار در ایستگاه 6 لیگ پنجم مقابل یکدیگر قرار گرفتند. آبی ها دوشنبه 11 مهر سال 84 یعنی دقیقا 9 سال و 1 ماه و 28 روز قبل راه آهن تازه وارد به رقابت‌ها را 3 بر صفر شکست دادند و این سرآغازی بود بر پیروزی‌های پی در پی برابر لوکوموتیورانان. آبی ها طی 19 دیدار 37 مرتبه دروازه راه آهن را باز کردند تا به طور میانگین هر 46.21 دقیقه به این تیم گل زده باشند.

از تنها برد راه آهن 5 سال گذشته
در مقابل راه آهن فقط یک مرتبه موفق شده در تقابل با آبی‌ها طعم پیروزی را بچشد. لوکوموتیورانان در ایستگاه 16 لیگ نهم نیمه اول دیدارشان با استقلال را 1-1 به پایان رساندند. آن روز(شنبه 16 آذر 88) مجید نورمحمدی گل اول بازی رادر دقیقه 13 وارد دروازه استقلال کرد. بعد در وقت‌های تلف شده نیمه نخست حسین کاظمی نتیجه بازی را مساوی کرد.

در نیمه دوم میلاد زنید پور دوباره راه‌آهن را پیش انداخت(58)اما هادی شکوری مدافع پیش تاخته آبی ها دوباره در دقیقه 72 بازی را به نقطه صفر خود برگرداند. با این حال عیسی ترائوره 5 دقیقه بعد از گل شکوری، راه آهن را برای سومین بار جلو انداخت و این بار دیگر از تلافی خبری نبود. به این ترتیب اولین و آخرین شکست استقلال برابر راه آهن در ادوار لیگ برتر رقم خورد.

آخرین نبرد
استقلال در آخرین دیدار خود برابر راه آهن خیلی زود مغلوب ضریه رامین رضاییان شد. مهاجمی که در دقیقه 3 بازی قدر پاس طلایی رضاخالقی فر (بازیکن تازه وارد پرسپولیس) را دانست و محسن فروزان را در واپسین دقایق استقلالی شدنش مغلوب کرد. پس از آن بود که خسرو حیدری با پاس‌های طلایی‌اش ابتدا پایه‌گذار گل دقیقه 56 جاسم کرار شد و بعد محمد قاضی را به اولین گل فصلش (75) رساند.

حالا در آغاز نیم فصل دوم لیگ برتر چهاردهم، استقلال و راه آهن در دیدار بیستم خود انگیزه‌های کاملا متفاوت دارند؛ استقلال پس از هفته‌ها ناکامی در دیدارهای لیگ دنبال دری برای فرار از بحران می گردد. در مقابل سرمربی پرسپولیسی حریف، حمید استیلی هم تلاش می‌کند برای بهتر شدن اوضاع نه چندان به سامان تیمش و البته شادی مضاعف دل قرمزدوستان از استقلال امتیاز بگیرد.

در جدول زیر عملکرد دو تیم استقلال و راه آهن تهران در تقابل‌های رو در رو را می بینید:

ردیف

لیگ

بازی رفت

گلها

بازی برگشت

گلها

1

84-85

استقلال 3 راه آهن 0

رضا عنایتی(2)سیاوش اکبرپور

راه آهن 1 استقلال 2

تارتار راه آهن اکبرپور و جباری استقلال

2

85-86

استقلال 1 راه آهن 1

داسیلوا استقلال فرزاد مجیدی گل به خودی

راه آهن 1 استقلال 2

قربانی و انصاریان استقلال فرزاد مجیدی گل به خودی

3

86-87

استقلال 2 راه آهن 1

فرهاد مجیدی استقلال اصغری راه آهن

راه آهن 0 استقلال 3

مجیدی ، منیعی و علیزاده

4

87-88

استقلال 2 راه آهن 1

قربانی و برهانی استقلال زارعی راه آهن

راه آهن 1 استقلال 5

زارعی راه آهن برهانی(2)کاظمی،جباری،اکبرپور

5

88-89

راه آهن 3 استقلال 2

نورمحمدی،زنیدپور،ترائوره راه آهن کاظمی،شکوری استقلال

استقلال 1 راه آهن 0

فرهاد مجیدی

6

89-90

استقلال 1 راه آهن 0

میداوودی

راه آهن 0 استقلال 1

حوار ملا محمد

7

90-91

استقلال 1 راه آهن 1

جباری استقلال عباسفرد راه آهن

راه آهن 2 استقلال 2

عبدی و کاظمی راه آهن ساموئل ومنتظری استقلال

8

91-92

راه آهن 0 استقلال 2

برهانی و بائو

استقلال 1 راه آهن 0

فرهاد مجیدی

9

92-93

استقلال 3 راه آهن 1

ساموئل،نکونام،قاضی استقلال عبدی راه آهن

راه آهن 0 استقلال 1

محمد مهدی نظری

10

93-94

راه آهن 1 استقلال 2

رضاییان راه آهن جاسم کرار و قاضی استقلال

استقلال؟ راه آهن؟

؟



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    اگه خط دفاعی درست بازی کنه همه چیز درست میشه دو بازی قبل رو که باختیم و حتی بازی های قبلی به خط دفاعمون باختیم. یه ترمیم اساسی میخواد خط دفاعیمون. اینقدر پوله یامفت گرفتن که انگیزه ایی ندارن...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس