کد خبر 367141
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰

رئیس‌جمهور روسیه در اظهاراتی اعمال تحریم‌های غرب علیه روسیه را تهدیدی برای ثبات جهانی ارزیابی کرد.

به گزارش مشرق، رئیس‌جمهور روسیه طی اظهاراتی اعمال تحریم‌های کشورهای غربی علیه روسیه را تهدیدی برای ثبات جهانی خواند و خواستار یافتن راه‌حل مورد قبول طرفین برای دستیابی به تفاهم دوجانبه شد.

بنابر اعلام خبرگزاری شینهوا، «ولادیمیر پوتین» در اظهاراتی در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی اعلام کرد: «تحریم‌های غرب علیه روسیه ثبات جهانی را تهدید می‌کند.»

وی افزود: «روسیه به کنوانسیون‌های بین‌المللی که امضا کرده پایبند خواهد بود و مسئولیت‌های بین‌المللی مربوطه را بر عهده می‌گیرد.»

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه اظهارات خود گفت: «ما می‌خواهیم که غرب تهدیدهای خود را کنار بگذارد و راه‌حل مورد قبول دو طرف را جستجو کند تا در نهایت منجر به تفاهم دوجانبه شود.»

پس از بحران اوکراین، اتحادیه اروپا و ایالات متحده تحریم‌های متعددی را علیه مسکو وضع کرده‌اند. در آخرین دور از تحریم‌ها صنایع دفاعی و انرژی روسیه و تعدادی از بانک‌های این کشور هدف تدابیر محدودکننده قرار گرفته‌اند.

مقامات بلندپایه روس مستمرا اتهام دخالت در امور داخلی اوکراین را رد کرده‌اند و تحریم‌های ضد روسی را غیرقانونی و غیرموثر خوانده‌اند. بحران در اوکراین پس از سرنگونی دولت قانونی ویکتور یانوکوویچ توسط طرفداران غرب در کی‌یف آغاز شد و به جدایی شبه‌جزیره کریمه از اوکراین انجامید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس