کد خبر 367086
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱

انتخاب سارکوزی به رهبری حزب "یوام‎پی" (اتحاد جنبش مردم)، بار دیگر وی را در انتخابات ریاست جمهوری مقابل فردی قرار می دهد که از وی به عنوان منفورترین رئیس جمهور تاریخ فرانسه یاد می شود.

به گزارش مشرق، "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فعلی فرانسه چند ماهی است که حال و روز خوشی ندارد و انتشار خبرهایی در مورد ارتباط خارج از عرف وی با زنان مختلف موجب شده تا محبوبیت وی در میان مردم به کمترین حد ممکن رسیده و از وی به عنوان منفورترین رئیس جمهور تاریخ این کشور یاد کنند. 

اما این تنها مشکل اولاند نیست بلکه از مدتی قبل داغ شدن بحث بازگشت "نیکلا سارکوزی" رئیس جمهور سابق، به عرصه سیاست و احتمال نامزد شدن وی برای انتخابات ریاست جمهوری آتی موجب شد تا رقابت دوباره با سارکوزی تبدیل به یک کابوسی برای اولاند شود. هر چند فرانسوا اولاند رئیس جمهور کنونی فرانسه محبوبیت چندانی ندارد اما حزب دست راستی اتحاد جنبش مردمی هم برای کسب محبوبیت با مشکل مواجه است.

در این میان روز گذشته سارکوزی به عنوان رهبر حزب اتحاد جنبش مردم برگزیده شد. با این رای، او در انتخابات آینده ریاست جمهوری فرانسه با حزب حاکم رقابت خواهد کرد.

بی بی سی در این رابطه می نویسد: سارکوزی با به دست آوردن بیش از ۶۴ درصد آرا، از نزدیک ترین رقیبش "برونو ماری" پیش افتاد. سارکوزی ۵۹ ساله اولین بار وقتی که در سال ۲۰۰۴ به رهبری این حزب انتخاب شد بیش از ۸۵ درصد آرا را از آن خود کرد.

او از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ رئیس جمهور فرانسه بود اما پس از شکست از اولاند سیاست را ترک کرد.

سارکوزی پس از این پیروزی در صفحه فیس‌بوک خود پیغامی برای هوادارانش منتشر کرد و نوشت: می‌خواهم از همه اعضای حزب اتحاد جنبش مردم که به من افتخار دادند و به عنوان رهبر خانواده سیاسی‌ مان انتخابم کردند تشکر کنم.

فرانسوا اولاند

سارکوزی در حالی با انتخاب شدن به رهبری حزب جنبش اتحاد مردم خود را به عنوان نامزد این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری 2017 معرفی کرده که پیشتر خبرهایی در مورد احتمال نامزد شدن "آلن ژوپه" نخست وزیر اسبق فرانسه، و "فرانسیس فیلون"، از این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری آتی منتشر شده بود. 

همانطور که اشاره شد اولاند محبویت چندانی در میان مردم ندارد و البته وضعیت سارکوزی نیز چندان بهتر از اولاند نیست. این دو چهره سیاسی فرانسه هر دو از شخصیت های حاشیه ساز فرانسه محسوب می شوند و رقابت دو چهره نامحبوب در انتخابات ریاست جمهوری یک کشور نیز در نوع خود جالب است. 

البته اولاند در این میان کورسوی امیدی نیز دارد و آن مطرح بودن پرونده های قضایی علیه سارکوزی است که اگر اتهامات سارکو در این پرونده ها به اثبات برسد وی شانس حضوردر رقابت های ریاست جمهوری را از دست می دهد البته وی در یک مورد از این پرونده ها تبرئه شده اما باید منتظر ماند و دید آیا در فاصله باقی مانده تا انتخابات 2017 پرونده جدیدی علیه وی مطرح می شود یا خیر. 

یک نکته خاص

وجود یک نکته موجب می شود تا رقابت اولاند و سارکوزی در سال 2017 میلادی جالب تر شود و آن موضوعی است که چندی قبل در یک کتاب منتشر شد. موضوع از این قرار است که کتابی با عنوان L’Enfant Terrible نوشته "پاتریک ماچورت" در فرانسه منتشر شده که این کتاب در مورد وقایع رخ داده در الیزه در زمان ریاست جمهوری "نیکلا سارکوزی" است.

در بخشی از این کتاب آمده است: در سال 2007 میلادی و در روز جشن باسیل در مراسمی که در کاخ الیزه برگزار شده بود "والری تریوایلر" نامزد سابق "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فعلی فرانسه، نیز حضور داشت و سارکوزی وقتی با میهمانان در حال احوال پرسی بود به تریوایلر ابراز علاقه کرده است.

بر اساس مطالب موجود در این کتاب، سارکوزی در گوش تریوایلر گفته است: شما بانوی زیبایی هستید، آیا امکان دیدار ما وجود دارد؟

سارکوزی، اولاند و تریوایلر

گویا تریوایلر از این درخواست رئیس جمهور وقت فرانسه ناراحت شده و وی را انسانی بی ترتبیت خطاب کرده است.

سارکوزی در سال 2007 میلادی و بعد از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری از همسر خود جدا شد و سپس با "کارلا برونی" از مدل ها و خوانندگان معروف ایتالیایی ازدواج کرد. اقدامی که انتقادت زیادی را به کاخ الیزه وارد کرد. اما والری ترای وایلر یک روزنامه نگار سیاسی بود که از سال ها قبل بدون آنکه با اولاند ازدواج رسمی کرده باشد با وی زندگی می کرد.

زندگی نامشروع اولاند با تریوایلر سبب انتقادات گسترده ای از الیزه در سال های گذشته شده بود.  والری هم اکنون 49 ساله است و پیش از این دوبار ازدواج کرده است. والری ماسونو (به فرانسوی:Valérie Massonneau) که بعد از ازدواج دومش با نام خانوادگی تریوایلر (Trierweiler) شناخته می ‌شود از خبرنگاران سیاسی فرانسوی است که در ۱۶ فوریه ۱۹۶۵ در آنژو فرانسه متولد شده و از سال ۲۰۰۵ تا چند ماه قبل با فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه که در تاریخ ۶ مه ۲۰۱۲ به ریاست جمهوری رسید زندگی می ‌کند.

زندگی والری با اولاند تا چند ماه قبل که رسانه های از ارتباط نامشروع رئیس جمهور فرانسه با زنی به نام "جولی گایت" را افشا کردند ادامه داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس