کد خبر 366941
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۷

معاون فنی و برنامه ریزی معاونت درمان وزارت بهداشت، با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت از 15 اردیبهشت 93 در سطح بیمارستان های دولتی و دانشگاهی، از کاهش آمار سزارین خبر داد.

به گزارش مشرق، دکتر حمید رضا صفی خانی افزود: پیش از این 54 درصد از زایمان ها در کشور به روش سزارین بود که این آمار به 49 درصد رسیده است.

وی گفت: در طرح تحول نظام سلامت، 350 میلیارد تومان به کاهش آمار سزارین در کشور در یک سال، اختصاص داده شده است که تاکنون با این بودجه موفق شده ایم 366 بلوک زایمان را در کشور بهسازی کنیم،کارکنان بخش های زایمان را آموزش دهیم و همچنین در این مدت 240 هزار زایمان طبیعی به طور رایگان در سراسر کشور به انجام برسانیم.

صفی خانی همچنین از 4800 زایمان بدون درد به صورت رایگان در 6 ماه گذشته در کشور خبر داد و گفت: توسعه این روش در زایمان های طبیعی نیز از طریق آموزش نیروی انسانی ماهر در این زمینه در بیمارستان های کشور در حال پی گیری است.

وی در ارتباط با وضعیت بیمارستان های خصوصی در انجام عمل سزارین و زایمان طبیعی، افزود: هدف ما کاهش 10 درصدی از آمار سزارین در کشور است و در صورتی که بیمارستان های خصوصی به این آمار در مدت یک سال دست نیابند، در ارزشیابی و اعتبار بخشی آنها اعمال نظر می کنیم و آن را کاهش می دهیم ضمن اینکه در صورت کوتاهی بیمارستان های دولتی نیز در کاهش آمار سزارین، با آنها برخورد مدیریتی خواهیم کرد.

صفی خانی با اشاره به کاهش 5 درصدی سزارین در 6 ماه گذشته، ابراز امیدواری کرد تا پایان سال نخست طرح تحول سلامت به کاهش ده درصدی آمار سزارین در کشور و افزودن این آمار به زایمان طبیعی دست یابیم.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس