کد خبر 366937
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱

رئیس پلیس انتظامی هرمزگان با تکذیب خبر کشتار دسته جمعی دانشجویان در بندرعباس‌ گفت: به زودی عاملان این شایعه نیز همانند شایعه خفاش شب دستگیر می‌شوند.

به گزارش مشرق، سردار رضا محمدی‌یگانه  با تکذیب شایعه اخیر مبنی بر کشتار دسته جمعی دانشجویان در بندرعباس که در فضای مجازی از طریق شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، گفت: این شایعه مانند موضوع خفاش شب در بندرعباس کذب محض است و از ابتدای سال جاری حتی یک فقره قتل دانشجویی نیز در هیچ نقطه‌ای از استان رخ نداده است.

وی ‌افزود: اخیرا در فضای مجازی از جمله فیسبوک و شبکه‌های اجتماعی موبایل شایعه‌ای منتشر شده ‌مبنی بر اینکه عده‌ای با اسلحه وارد خانه دانشجویی شده و پس از تجاوز به دانشجویان آنها را با اسلحه گرم قتل عام می‌کنند.

‌فرمانده انتظامی هرمز‌‌گان تصریح کرد: در این شایعه همچنین آمده‌ طبق اعتراف یکی از قاتلان آنها در حالت عادی نبودند و برای خلق این جنایت مواد مخدر شیشه مصرف کرده‌اند و با تجاوز و کشتار جناره‌ها را نیز دفن کرده‌اند.

به گفته سردار محمدی یگانه، محتوای این خبر کذب نشان می‌دهد طراح یا طراحان آن با هدف القای ناامنی و ایجاد فضای رعب و وحشت اقدام به انتشار آن در فضای مجازی کرده‌اند که البته با هوشیاری مردم شریف استان و پس از رو شدن دست این جریان در ماجرای دروغ‌پردازی و شایعه پراکنی خفاش شب، نتوانستند موج‌آفرینی کرده و التهاب موردنظر خود را ایجاد کنند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با هشدار به این گونه جریانات شایعه‌ساز تاکید کرد: پلیس فتا ماموریت پیگیری و رصد دقیق عاملان طراحی و انتشار این شایعه را بر عهده دارد و به مردم شریف استان اطمینان می‌دهم با طراحان و انتشار دهندگان این شایعه برخورد جدی خواهد شد.

وی همچنین گفت: مردم فهیم استان هرمزگان به خوبی می‌دانند چنانچه اتفاقی از این دست و یا حتی یک مورد کوچک نیز رخ دهد نخستین مجرای انتشار خبر خود مجموعه پلیس است که با همکاری رسانه‌های جمعی اخبار صحیح و شفاف را به جامعه منتقل می‌کند بنابراین هر گونه خبرسازی خارج از این قاعده هیچ اعتباری ندارد.

سردار یگانه در پایان گفت: قطعا مجازات عامل یا عاملان این اقدام سخیف از سوی دستگاه قضایی به مراتب بیشتر خواهد بود چرا که تکرار اقداماتی که باعث التهاب و احساس ناامنی در جامعه و ایجاد رعب و وحشت شود بدون کمترین اغماض با مجازات سختی روبه‌رو خواهد شد.

شایان ذکر است چندی پیش به دنبال انتشار شایعه وجود خفاش شب و تجاوز و قتل زنان با پیگیری شبانه‌روزی پلیس عامل آن شناسایی و در ملاعام حکم شلاق برای وی اجرا شد تا نشان دهد عاملان این گونه اقدامات از مجازات سخت در امان نخواهند بود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس