کد خبر 366931
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۷

مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جو گفت: با ورود سامانه جوی ناپایدار جدید به داخل کشور، انتظارداریم هوای تهران در هفته جاری تقریبا در شرایط سالم باقی بماند.

به گزارش مشرق، مجید آزادی روز شنبه اظهار کرد: سیستمی که از هفته گذشته از غرب وارد کشور شده بود امروز از شرق خارج می شود، اما اواخر یکشنبه یا اوایل دوشنبه سامانه جدید دیگری از شمال غرب وارد کشور می شود که جو ناپایداری برای کشور به همراه خواهد داشت.

وی افزود: این سامانه ارتفاعات شمال تهران و زنجان را در بر می گیرد و به علت نفوذ آن به ارتفاعات تهران هوا ناپایدار و آلودگی ها پراکنده خواهند شد از این رو انتظار داریم به علت ناپایداری جوی، هوای تهران در هفته جاری بیشتر در شرایط سالم قرار گیرد.

آزادی تاکید کرد: البته فصل پاییز زمان مناسبی برای انباشت آلودگی هوا در تهران است که امیدواریم با ورود این سامانه و همکاری شهروندان هوا در شرایط سالم باقی بماند.

وی افزود: این سامانه روز سه شنبه استان های گیلان ، مازندران و خراسان شمالی را تحت تاثیر قرار می دهد و عصر روز سه شنبه از شدت آن کاسته می شد به طوری که فقط در شمال شرق کشور در استان های خراسان شمالی و گلستان حضور خواهد داشت و چهارشنبه از کشور خارج می شود.

آزادی با بیان اینکه این سامانه از نظر میزان بارش قدرت زیادی ندارد گفت: خوشختانه میزان بارندگی از اول مهر تاکنون در تهران بسیار مناسب بوده است.

وی گفت: آمارها نشان می دهد استان تهران از ابتدای مهرماه تاکنون 56.1 دهم میلیمتر بارندگی داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 49 میلیمتر بوده ؛ 17 میلیمتر افزایش داشته است، همچنین نسبت به میانگین مدت مشابه طولانی مدت ( 30 ساله ) که 54.7 دهم میلمیتر بوده است نیز افزایش داشته است.

همچنین شرکت کنترل کیفیت هوا، هوای تهران در تا 8 صبح در شرایط پاک اعلام کرده بود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس