روزنامه‌های اصلاح‌طلب اولین روز هفته را با تمرکز خبری بر موافقت مقام معظم رهبری مبنی بر تمدید مذاکرات هسته‌ای میان ایران و کشورهای 1+5 آغاز نمودند. از سوی دیگر این روزنامه‌های زنجیره‌ای بار دیگر خبر از درخواست سفر حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی به عربستان برای تغییر در مناسبات دو کشور در فصل جدید سیاست ورزی دادند.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

****

روزنامه‌های اصلاح‌طلب اولین روز هفته را با تمرکز خبری بر موافقت مقام معظم رهبری مبنی بر تمدید مذاکرات هسته‌ای میان ایران و کشورهای 1+5 آغاز نمودند. از سوی دیگر این روزنامه‌های زنجیره‌ای بار دیگر خبر از درخواست سفر حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی به عربستان برای تغییر در مناسبات دو کشور در فصل جدید سیاست ورزی دادند؛ این دعوت از رییس مجمع تشخیص مصلحت در حالی رخ می‌دهد که طرف عربستان تاکنون به نامهٔ رسمی ایشان مبنی بر عدم اعدام شیخ النمر، یکی از رهبران شیعیان عربستان پاسخ رسمی نداده است.

احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور در سایه/ سلیمانی و ظریف دو سردار بی‌حریف/ پیروزی روحانی مرهون سیاست اصلاح‌طلبانروزنامه مردم‌سالاری

ارگان رسمی حزب مردم‌سالاری شنبه را با تیترهای «بازتاب جهانی موافقت رهبر انقلاب با تمدید مذاکرات هسته‌ای» و «سلیمانی در حال له کردن داعش است» روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

· سلیمانی و ظریف دو سردار بی حریف

کرم محمدی در سرمقاله روزنامه مردم‌سالاری به فعالیت‌های سردار سلیمانی و محمدجواد ظریف در سطح جهانی برای پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران پرداخته است؛ این روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب پیرامون فعالیت‌های ظریف نوشت «دکتر ظریف ماه‌هاست باکار و تلاش شبانه‌روزی و مذاکرات سخت و نفس‌گیر و پیچیده، در قدم دوم موتور ماشین «صدور قطعنامه» علیه کشورمان را خاموش و بیش از یک سال است این ماشین مخرب، باتدبیر این وزیر فرهیخته از حرکت بازایستاده است. سازمان «تحریم‌های» ظالمانه علیه ملت ایران طی هشت سال مستحکم شده بود، وارد نمودن ضربه به این سازمان، هدف دیگر تیم سیاست خارجی به ریاست «ظریف» بود و او در این راه نیز گام سوم را برداشت و در عین ناباوری مخالفان جمهوری اسلامی ایران، «سازمان تحریم‌های» ظالمانه در حال فروریختن است. آزاد شدن بخش‌هایی از دارایی‌های بلوکه‌شده ایران، نمونه‌ای آشکار از این موفقیت است.» وی سپس در انتهای سرمقاله خود معتقد است که وجود دو بازوی نظامی- دیپلماتیک در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران سبب شده است که منافع ملی ما در سطح جهانی تأمین شود و دشمنان توانایی گستاخی نسبت به ملت ما را نداشته باشند.»

احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور در سایه/ سلیمانی و ظریف دو سردار بی‌حریف/ پیروزی روحانی مرهون سیاست اصلاح‌طلبانروزنامه ابتکار

روزنامه ابتکار شنبه را به تیترهای «بازتاب مهر مایید رهبر انقلاب بر تمدید مذاکرات» و «برای اولین بار در تاریخ همه ایرانیان بیمه شدند» اختصاص داد.

· انتقاد اصلاحات به اظهارات سحرخیز

روزنامه ابتکار در سرمقاله خود به انتقاد از سخنان سحرخیز از اعضای حزب منحله مشارکت پرداخته است؛ محمد وکیلی در این یادداشت با عنوان تحول یا تغییر گفتمان، مسئله این است! نوشت «ادعاهای اخیرِ آقای سحرخیز، مبنی بر عدم علاقه اصلاح‌طلبان به مکتب امام، از همین سنخ می‌باشد. آقای سحرخیز که خود گرفتار تغییر گفتمانی شده و هیچ نسبتی بین گفتمان کنونی‌اش و گفتمان اصلاح‌طلبی وجود ندارد، قیم مأبانه توصیفی ارائه می‌دهد که هیچ نسبتی با واقعیت ندارد. آقای سحرخیز حق دارد که خود را متعلق به گفتمانی دیگر بداند، حق اوست که در چرخه زمان از گذشته خود پشیمان باشد و گذشته خود را انکار کند و به باد دهد و این حق را در قالب تحلیل و تبیین ارائه دهد، همچنان که چنین کرد؛ اما او حق ندارد به نام جریان و گفتمانی سخن براند و ذیل تابلویی سینه بزند که هیچ نسبت گفتمانی و سنخیت فکری با آن ندارد. مهم‌ترین عنصر گفتمان اصلاح‌طلبی همچنان پاسداری از میراث امام (ره) است و تمام عناصر این میراث اصلاح‌طلبانه می‌باشد. تبار اصلاح‌طلبان به امام ختم می‌شود و تمایز آنان در علایقشان نسبت به مکتب امام است. اصلاح‌طلب واقعی کسی است که تحت‌فشارهای زمانه اصل را رها نکرده و قبله را تغییر ندهد. بی‌اصل ماندن، به تذبذب و بیگانه گرایی منتهی می‌شود و اتفاقاً رفتار امثال آقای سحرخیز مُهر تائید بر ادعاهای بخشی از اصولگرایان است؛ زیرا در همه این سال‌ها برخی اصولگرایان مدام تلاش می‌کردند به اصلاح‌طلبان اتهام براندازی و استحاله وارد کنند. مقاومت بدنه اصلی اصلاح‌طلبان که با هزینه سرسام‌آوری همراه بود، نشان داد که این اتهامات ناروا، ناعادلانه و غیرمنصفانه است؛ اما تعداد انگشت‌شماری مصداق این اتهام هستند و البته هیچ نسبتی با اصلاح‌طلبان ندارند.»

احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور در سایه/ سلیمانی و ظریف دو سردار بی‌حریف/ پیروزی روحانی مرهون سیاست اصلاح‌طلبانروزنامه اعتماد

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیم‌تای بالای صفحه اول خود را به تیتر «با تمدید مذاکرات مخالف نیستیم» اختصاص داده است.

· تکاپوی آغاز فعالیت جبهه فراگیر هاشمی

روزنامه اعتماد در صفحه احزاب خود به بررسی ایده شکل‌گیری جبهه فراگیر از سوی هاشمی رفسنجانی که در جلسه ایشان با اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی صورت گرفت پرداخته است؛ گروه سیاسی روزنامه اعتماد معتقد است که به دلایل تجربه تحزب، وجه الملل بودن، نیاز امروز کشور، کمک به نهادینه شدن تحزب و اقبال گسترده میان فعالان سیاسی باید حجت‌الاسلام هاشمی محور این جبهه فراگیر باشد، در بخشی از این یادداشت آمده است «هاشمی اگرچه در سال‌های میانی دهه ۷۰ موردانتقاد جریان چپ قرار داشت و این انتقاد گاه تا مرز تخریب هم پیش رفت اما کمتر از یک دهه بعد با اقبال چپ‌های اصلاح‌طلب مواجه شده و از آن به بعد به یکی از تکیه‌گاه‌های این جریان بدل شد. پس از انتخابات پرحاشیه سال ۸۸ هاشمی بخش‌های وسیع‌تری از اصلاح‌طلبان و حتی تحول خواهان ایرانی را هم حامی خود دید و با ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته وزن‌کشی واضحی رخ‌داد تا تمام فعالان سیاسی و مقامات حاکمیتی با یک حقیقت روبه‌رو شوند: محبوبیت هاشمی باوجود تمام تخریب‌ها در ۳۶ سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. او البته پس از رد صلاحیتش توسط شورای نگهبان بار دیگر هوشمندی سیاسی خود را به رخ کشید و به‌جای قهر با نظام آن موج عظیم را به سمت سبد رأی حسن روحانی هدایت کرد.»

روزنامه شرق

روزنامه اصلاح‌طلب شرق صفحه اول خود را به تیترهای «مخالف تمدید مذاکره نیستیم» و «پشت پرده جنگ نفتی عربستان علیه ایران» اختصاص داد.

· اتحادیه دانشجویان اصلاح‌طلب در دانشگاه «آزاد»

روزنامه شرق در صفحه سیاسی خود خبر آغاز یک تشکل اصلاح‌طلب در دانشگاه آزاد اسلامی داده است؛ مرجان توحیدی در این گزارش خبر نوشت «اولین اتحادیه تشکل‌ها و انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد با برگزاری نشستی در ارومیه اعلام موجودیت کرد. این اولین اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشگاه آزاد است که 30 تشکل عضو آن همگی گرایش اصلاح‌طلبی دارند و به همین دلیل عنوان «اولین اتحادیه اصلاح‌طلب انجمن‌های اسلامی دانشگاه آزاد» را یدک می‌کشد. آنچه این اتحادیه را از سه اتحادیه دیگر دانشگاه آزاد متفاوت می‌کند، این است که علاوه بر اساسنامه، دارای مرامنامه و مانیفستی است که مبنای آن خط‌مشی اصلاح‌طلبی است و به همین دلیل روند حرکت اتحادیه بر مبنای مرامنامه در دوره‌های زمانی مختلف غیرقابل تغییر خواهد بود»

احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور در سایه/ سلیمانی و ظریف دو سردار بی‌حریف/ پیروزی روحانی مرهون سیاست اصلاح‌طلبانروزنامه آرمان امروز

روزنامه آرمان امروز صفحه اول خود را به تیترهای «آیت آ...هاشمی به عربستان سفر کند» و «برای امربه‌معروف نمی‌توان به گروهی وکالت داد» اختصاص داد.

· احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور در سایه

«احمدی‌نژاد در سودای بازگشت به قدرت» این گزاره اصلی گزارش خبری روزنامه آرمان درباره سایت جدید حامیان احمدی‌نژاد است؛ روزنامه آرمان در صفحه سیاسی خود نوشت «این سایت که نام «مهر مردم» را دارد بسیار شبیه سایت دولتی و رسمی رئیس‌جمهور است که پس از تغییر دولت‌ها به انتشار اخبار دولت جدید در آن پرداخته می‌شود. راه‌اندازی سایتی با همان فرمت دو پیام دارد: یکی اینکه حامیان منتظر بازگشت باشند و دیگر اینکه احمدی‌نژاد هنوز خود را در جایگاه رئیس‌جمهور می‌بیند که هفته پیش تصویر او در حال جمع‌کردن نامه از مردم منتشر و دیروز سایتش که توضیح آن «سایت اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور دولت‌های نهم و دهم» بود آغاز به کارکرد. به نظر می‌رسد او تمایل دارد تا زمان بازگشت به قدرت در قامت رئیس‌جمهور در سایه فعال باشد.»

· پیروزی روحانی مرهون سیاست اصلاح‌طلبان است

عبدالله ناصری از اعضای حزب منحله مجاهدین در گفت‌وگو با روزنامه آرمان به وضعیت سیاسی اصلاح‌طلبان در شرایط فعلی پرداخته است؛ این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با انتقاد از وضعیت سیاست داخلی در دولت یازدهم، پیرامون رویکرد دولت حجت‌الاسلام روحانی گفت «درست است که برخی از دوستان می‌آیند و اعلام می‌کنند دولت آقای روحانی دولت اعتدال است و اصلاح‌طلب نیست اما باید در این راستا، به دو نکته توجه کنند؛ اولین نکته اینکه اصلاً پیروزی آقای روحانی مرهون سیاست، جمع‌بندی و راهبرد تاکتیکی اصلاح‌طلبان بود. دوم هم اینکه اگر دقت کنیم آقای روحانی شعار اصلاح‌طلبانه داد که پیروز شد. اعتدال گفتمان نیست بلکه اعتدال یک روش است»

احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور در سایه/ سلیمانی و ظریف دو سردار بی‌حریف/ پیروزی روحانی مرهون سیاست اصلاح‌طلبانروزنامه ایران

روزنامه دولتی ایران، صفحه اول خود را به تیترهای «معافیت مالیاتی حقوق یک‌میلیون و 150 هزار تومان» و «هیات مذاکره‌کننده، پرتلاش، دلسوز، مستحکم و منطقی است» اختصاص داد.

· خاطره آیت‌الله وحید خراسانی از هاشمی رفسنجانی

روزنامه دولتی ایران در ستون «دیگه چه خبر؟» صفحه سیاسی خود به روایت طه هاشمی از دیدار حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی با آیت‌الله وحید خراسانی می‌پردازد؛ معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در صفحه فیس‌بوک خود نوشت «ایشان فرمودند آقای هاشمی را سالیان متمادی است که می‌شناسم و خاطره‌ای تعریف کرد که وقتی آیت‌الله خمینی آمدند من وقت خواستم که خدمت ایشان برسم، فوری وقت دادند و من (آیت‌الله وحید) به ملاقات ایشان رفتم. کنار آقای خمینی نشستم و روبه‌روی ما آقای اشراقی داماد امام (ره) نشسته بود؛ دیدم یک شیخ جوانی آمد و فردی را مطرح کرد و گفت این آقا خوب است والی (استاندار) اصفهان باشد و ایشان قبول کردند. چند دقیقه بعد آمد و فرد دیگری را به آیت‌الله خمینی معرفی کرد و گفت این آقا مناسب است استاندار فلان استان باشد؛ بازهم امام مایید کردند. دوباره آمد خدمت امام خمینی و گفت آقای امامی کاشانی مناسب است مسئول مدرسه سپه‌سالار باشد؛ بازهم امام خمینی قبول کردند. آیت‌الله وحید ادامه دادند: برای من عجیب بود! پیش خود گفتم این شیخ کیست که رهبر انقلاب این‌همه به او اعتماد دارد و حرفش را می‌پذیرد! رو کردم به آقای اشراقی و گفتم این شیخ کیست؟ ایشان هم جواب داد ایشان آ شیخ علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی است.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 61
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 34
  • ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    چقدر این اصلاح طلب ها از احمدی نژاد می ترسند؛ بنده خدا فقط یک سایت برای انتشار افکارش تاسیس کرده حالا اینا میگن رییس جمهور در سایه پس هاشمی و خاتمی در این دولت چه نقشی دارند؟
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    در خبر اول داش کرم یا شاید بابا کرم زده به جدول سردار ظریف !!!!!؟؟؟؟ شوخی می کنی داداش ، کجای ماشین تحریم و صدور قطعنامه ترک برداشته ؟؟؟؟/ در خبر آخر هم صحت و سقم این گونه خاطرات به خاطر پی در پی بودن و متناقض بودن و از زبان افراد خاص بیان شدن مورد تشکیک جدی است حالا مرجعیت را خرج دنیای خود کنید
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    من که منتظرشم برگرده
  • ناشناس ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    اصلاح طلب ها و امریکا و اسرائیل حتی از سایه دکتر احمدی نژاد هم وحشت دارند.
  • فری ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    میترسم برنگرده بری تو کما!!!
  • ناشناس ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    به عشق هرچی مَرده ؛ احمدی بر میگرده
  • ناشناس ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    هنوزخیلی زود است که ظریف را به سلیمانی تشبیه کنند سلیمان مردعمل است نه مردحرف
  • ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    اصلاح طلبا اگه راست میگن کارایی که احمدی نژاد طی یک سال و چهار ماه انجام داده رو با اقداماتی که دولت یازدهم انجام داده مقایسه کنن.
  • ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    افرین هنوز خیای زود است ظریف را با سردار مقایسه کردن
  • ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    ظریف کجا . سلیمانی کجا . این دو قابل قیاس نیستند دوست عزیز .
  • آقام علی ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    سلیمانی 30سال است جانبازی میکند ظریف که تازه به دوران رسیده است. این کجا و آن کجا برادرمن ؟؟؟؟؟؟
  • ناشناس ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    خدا را شکر که زبان منطق در کنار بازوی قوی ، اندام لرزان دشمنان را لرزانتر کرده است هر دو این بزرگواران سربازان سپاه اسلام هستند . یکی در جبهه نظامی و دیگری در جبهه سیاسی . خدایا بر زبان منطق و دستان پر قدرت سرداران ما توان بیش عنایت فرما تا دشمنان اسلام در مقابل منطق و بازوی قوی سر تسلیم فرود آرند .
  • بختیاری ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    شما اگه مردید خودتون رو معرفی کنید نه به عنوان ناشناس نث زن انتقاد کنید از اصلاحات
  • حميرا ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    1 1
    درود بر دكتر احمدي نژاد منتظريم برگردي
  • علی ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    به عشق هر چی مَرده ؛ احمدی بر میگرده
  • هموطن ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    خلایق هر چه لایق
  • لرباغیرت ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    انصافا هم جناب دکترظریف وهم سردار سلیمانی دوبازوی مقام معظم رهبری هستند وهمیشه مورداعتماد ایشان بوده اند.خداوند این دوعزیزرابرای مانگه دارد
  • سرور ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    از رسانه خواهش میکنم سردار بزرگ اسلام را با اقای ظریف مقایسه نکنید انها درحد مقایسه باهم نیستند
  • نیکان ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    خاطره آیت الله خراسانی رو داشتید...!؟
  • علی حقجو ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    خودمو هم معرفی کردم . کدوم اصلاحات ؟ آهان فهمیدم منظورت افسادات است . کبک جان
  • مالباخته 92 ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    احمدی نژاد از درون ما رو سوزانده و از بیرون اصلاح طلب ها رو . کارش سوزاندنه . سوزاندن اعتماد ها . فرصت ها . امید ها . سرمایه اندکی که مردم حاضر نبودند بگذارند بانک یا سکه بخرند و یک شبه ارزش ان یک سوم شد .
  • سلطانی ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    اگه امنیت داشتیم مطمئن باش خودمونو معرفی می کردیم چون دیدیم که با اون کسایی که از اصلاحات انتقاد کردن چیکار میکنن پس حق بده که ما بیسوادا ناشناس بمونیم یاحق ...
  • مردم ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    این مملکت 105 ساله بازیچه شرق وغرب است وخواسته وناخواسته همه(خوب،بدوبی تفاوت) آب به آسیاب دشمن میریزند-این دلقک بازیها،لجبازیهاوبچه بازیهاراکی میخواهیدتمام کنید-میدانم که هیچوقت پس اینقدرمنتظرباشیدخدااسرائیل وآمریکا،روسیه وغرب وهرچی دیکتاتوره نابودکنه إإإ
  • امید ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    از نظر افسادطلب ها انتقاد کردن که شناسنامه میخاد و البته ملت هم بی شناسنامه هستن و نمیتونن انتقاد کنن، جدیدا کامنت هم کپی کارت ملی نیاز داره؟
  • نیما ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    آقای کرم محمدی که توی روزنامه ی مردم سالاری نوشتی بازوی نظامی-دیپلماسی باعث شده که تحریم ها متوقف بشه! مثل این که شما آلزایمر داری و یادت رفته که همین 1 ماه پیش اتحادیه ی اروپا و آمریکا تحریم های بیشتری رو علیه افراد و شرکت های ایرانی به راه انداختن از سرتیتر ادم حالیش میشه که داری از سردار سلیمانی تعریف می کنی ولی توی متن آدم به این نتیجه میرسه که سردار سلیمانی تبدبل شده به
  • ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    عمادم.... با احمدی نژاد موافق نیستم ولی با امثال خاتمی بخاطر برهم زدن امنیت ملی کشور کاملا مخالفم....
  • حسین ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    مرد روی دستتش ندیدم
  • مجتبی ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    اگر واقعا معتقد بر خوب بودنش هستید انشاالله توی اون دنیا باهاش محشور بشید...
  • فرزاد ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    سردار سلیمانی و دکتر ظریف هر دو در سختکوشی مثل همند اما تندروهای خوارج امان از این انقلاب و نطام گرفته اند. قربون رهبر عزیر بشم که باحرفاشون تودهن این یاوه گویان زدند اما رو که نیست ...
  • ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    احمدی نژاد رییس جمهور در خواب ابدی
  • ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    هردوشون بی حریف هستن منتها سلیمانی دنبال شکست دادن امریکاست ظریف دنبال مذاکره با امریکا
  • ابراهیم ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    با عث خجالته که سردار رو با ظریفی که زمان انقلاب به خارج رفت قیاس میکنید
  • ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    این مردم سالاری و ابتکار چی میگن؟!! رهبری کی گفت من موافق تمدید مذاکراتم گفت مخالف تمدید مذاکرات نیستم. بخدا این دو جمله زمین تا آسمون فرق داره
  • جواد ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    انصافا احمدی 85 با 90 فرق کرده اگر بیاد فکر نمیکنم تایید صلاحیت بشه
  • ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    تاریخ قضاوت خواهد کرد چه کسانی به نظام و رهبری بیشتر خدمت کردند
  • ابراهیم٢ ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    حضرت امام ( ره) فرموده:ملاک حال فعلی افراد است یعنی اینکه برادر احمدی نژاد زمانی رییس جمهور خیلی خوبی بود. و با ٩ سال پیش تفاوتهای زیادی دارد ولی واقعا نمیشه زحمات ٣٠ ساله سردار سلیمانی را با زحمات یکساله دکتر ظریف مقایسه کرد.
  • نشناس ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    اخه دوستان شمادیگه چرا.... سردار*احمدی این کیه اون چیه؟
  • ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 0
    زبونتون گازبگیرید،ظریف کجاو سلیمانی کجا؟ظریف با دیپلماسی لبخند،دشمن را پر روتر کرد و وجهه ایران راخراب کرد.ایشون فکر کردن ملت، بخاطر شکم حاضرند به هر ذلتی تن بدهندولی سردار سلیمانی با اقتدار وعزت جلوی تمام دشمنان ایستاده.ایشون همچون مالک اشتر برای رهبر هستند.نام سلیمانی برای من تداعی عزت و افتخار است
  • حسن ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 0
    من هم در دور دوم کمتر مردی زیر دستش دیدم
  • ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 0
    همه با هم برای جدیت نه ضدیت
  • ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 0
    دکتر بیاد با دل جان به رای می دهم
  • علی ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 0
    دقیقه 28 تا 30:30 در بخش 23 سریال روشن تر از خاموشی....که داستان زندگی ملاصدراست . نگاه کنید...
  • ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 0
    همین حالا مردم قضاوت کردن نمیخواد به تاریخ حواله بدی
  • ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 0
    بیخود مقایسه نکن ظریف بازوی حزب خودشه نه آقا مقایسه زورکی برای محبوبیت تراشی واسه ظریف شنیدی که: مشک آن است که خود ببوید. نه به زور مقایسه با یک قهرمان ملی به خورد مردم داده شود
  • حسين ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 0
    فقط دلم براي احمدي نژاد ميسوزد كه در حال و هواي رئيس جمهور بودن بسر مي برد ،آخه در خواب ميديد باورش نميشد رئيس جمهور شده... مرگ بر ضد ولايت فقيه. مرگ بر جريان انحرافي.
  • جاوید ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 0
    با خودم فکر میکنم ظریف زمان جنگ هم ایران نبوده حالا چطور با سردار سلیمانی مقایسه میشه ؟ظریف مجبور بود چنین تصمیمی بگیره چون راه دیگه ای نبود.من نمیدونم یک سال بیشتر وقت تلف شده ما به چی رسیدیم؟در مورد احمدی نژاد هم تاریخ قضاوت میکنه ، فاسدین سیاسی و اقتصادی که 8سال ایشونو تخریب کردن و مردم هم چون از بازیهای سیاسی اصلا آگاهی ندارن باور کردن .در مورد بیانات وحید خراسانی هم باید بگم ایشون نمیدونم چرا هنوز در گذشته هستن و امروز رو نمیبینن؟آخه کسی با گذشته هاشمی مشکلی نداره .اصلاح طلبان هم در فتنه 88 و هم در شورای شهر نشون دادن مرد سیاست نیستن و فقط در تخریب و تهمت و آشوب و تحصن تجربه دارن .
  • علی ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 0
    جناب, سردار رو به منطقی بودنش میشناسن نه فقط قدرت بازو!هوش سیاسی ایشون قابل مقایسه با ظریف نیست.هرکی واسه سرافرازی اسلام و ایران تلاش میکنه محترمه
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 0
    مگه احمدی نژاد نعوذو بلاه خداست؟
  • محمد ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 0
    سلام / بگذارید ظریف همان ظریف بماند در بین ظریفان / وسردار سلیمانی یک ولایتمدار که با یک خم ابرویش جهان نفاق و استکبار به لرزه می افتد
  • ر . ه ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 0
    به مشرق اخطار داده می شود هرچه زودتر این تیتر رو تغییر بدهید ما اجازه چنین مقایسه ای نمی دهیم
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 0
    سردار اسلام جلوی آمریکا ایستاده و آقای ظریف با آمریکا دست داده بعد اینها رو در یک رده می گذارید ؟
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 0
    مشرق حیا کن
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 0
    سردار هم بصورت غیر مستقیم در کنار آمریکا برعلیه داعش میجنگه
  • حرف حساب جواب نداره ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 0
    تو هم دلت خوشه ها کیاین چیزها رو میبینه
  • مهدي سرزهي ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    بزاريد اوناهم خودشون رو به حاج قاسم بچسبونند.
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    ببین لرجان فرق است بین سردار پرورش یافته در بیابانهای خشک استان کرمان وسفره بی زرق وبرق تا پرورش یافته دامان نیویورک و واشنگتن ومسافر همیشگی سفرهای پرزرق وبرق وسفره های رنگین مهمانیهای وزارتی پس مقایسه اساسا غلط استعاقبت راه سردار سپاه شهادت است اما عاقبت راه سردار وزارت کنج عافیت است.آیا می دانید ظریف بیشتر عمر خود از اول انقلاب را در امریکا گذرانده است.؟
  • behnam ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    اخه انصاف دارید ؟ سردارو با کی مقایسه میکنی؟
  • علی ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    احسنت بر شما. سردار لرزه بر اندام دشمن می اندازه. راستی برید اون تیکه از سریال روشن تر از خاموشی رو نگاه کنید تا منظورم رو بفهمید.....
  • ugd ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    درود بر احمدی
  • مسعود ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    این چه مقایسه یستس
  • ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    خدا وکیلی چی فکر میکنید راجع به ظریف آقای ظریف در موقعیت خودش هست وسردار سلیمانی هم در موقعیت خودشون جهاد میکنند .خوبه ک از همه فرصت ها استفاده کنیم مذاکرات چه به نتیجه برسد چه نرسد اسراییل منزوی تر خواهدشد.به همه چیز بادید منفی نگاه نکنید مذاکرات الان به نفع ماست.البته مذاکره کنندگان باید قاطع باشند در دفاع از حقوق هسته ای خیلی بی انصافیه فکرکنید ظریف داره تفریح میکنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس