کد خبر 366133
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸

مردم و علمای دینی بحرین سه‌شنبه‌شب در اعتراض به یورش مأموران منامه به منزل مرجع شیعیان این کشور، نماز جماعت مغرب و عشاء خود را به امامت ایشان برگزار کردند.

به گزارش مشرق، در پی انتشار خبر یورش مأموران دولت بحرین به بیت آیت آلله عیسی قاسم مرجع شیعیان بحرین، مردم و علمای دینی این کشور علاوه بر برگزاری تحصن در مقابل منزل وی در روستای الدراز و صدور بیانیه‌هایی از سوی احزاب‌، گروه‌ها و جمعیت‌های سیاسی در محکومیت این اقدام منامه، خیل عظیمی از مردم و علمای دینی شب گذشته نیز نماز جماعت مغرب و عشاء خود را به امامت این مرجع دینی به جا آوردند.

گزارش وبگاه خبری جمعیت الوفاق بحرین حاکی است که جمعیت کثیری از شهروندان، علمای دینی و فعالان سیاسی و اجتماعی بحرین پس از اقامه فریضه نماز به امام شیخ عیسی قاسم، اقدامات بزدلانه رژیم حاکم را به شدت محکوم کردند.

نمازگزاران بحرینی پس از اقامه نماز جماعت، با برگزاری تجمعی اعتراض آمیز تاکید کردند که این هتک حرمت بی پاسخ نخواهد ماند و ملت بحرین در قبال هتک حرمت نمادهایش سکوت نخواهد کرد.

بر اساس این گزارش مردم بحرین شب با برگزاری تظاهرات اقدامات رژیم حاکم در یورش به منزل شیخ عیسی قاسم را به شدت محکوم کردند. این تظاهرات توسط نیروهای امنیتی قلع و قمع شد. این در حالی است که مردم ندای «سلمیه سلمیه» (تظاهرات مسالمت آمیز،‌ مسالمت آمیز) سر می‌دادند.

ساعت نزدیک به شش صبح روز سه‌شنبه (دیروز) نیرو‌های نقابدار و تا بن دندان مسلح به همراه شمار دیگری از نیروهای نظامی وابسته به وزارت کشور بحرین به منزل آیت الله «عیسی قاسم» مرجع شیعیان این کشور واقع در روستای «الداز» یورش برده و همه محتویات آن را تفتیش کردند. این اقدام نیروهای رژیم بحرین با اعتراضات گسترده مردم، ‌علمای دینی و فعالان حقوق بشری مواجه شد. جزئیات این عملیات تحریم آمیز آل خلیفه را می‌توانید اینجا و اینجا مطالعه کنید.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس