لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه روز سه شنبه تاکید کرد هنوز شرایط برای تحویل کشتی جنگی میسترال که فرانسه قرارداد فروش آن را با روسیه امضا کرده است، فراهم نیست.

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه فرانسه در صفحه توئیتر خود نوشت: در رابطه با تحویل کشتی میسترال به روسیه مطابق با توافق نامه ای که فرانسه و روسیه امضا کرده اند، باید گفت شرایط این کار هنوز فراهم نشده است.

بحران اوکراین و تحریم هایی که اتحادیه اروپا بر ضد روسیه وضع کرد، اجرای توافق نامه فرانسه و روسیه را برای فروش کشتی های میسترال در هاله ای از ابهام قرار داده است. در ابتدا برخی از مقامات پاریس اعلام کرده اند توافق نامه ای را که بابت فروش میسترال ها با روسیه امضا کرده اند، رعایت خواهند کرد اما پس از چندی تغییر موضع داده و حرفهای متناقضی در این زمینه زده اند.

روسیه تاکید کرده است تا پایان نوامبر برای تحویل گرفتن این کشتی ها منتظر خواهد ماند و اگر این اتفاق نیفتاد از فرانسه به علت عدم اجرای تعهدات خود در قرارداد امضا شده میان دو کشور درخواست خسارت خواهد کرد. با این وجود وزارت امور خارجه فرانسه تاکید کرده است خارج از هر گونه فشار از طرف هر کسی، در این باره تصمیم لازم را خواهد گرفت.

 شرکت فرانسوی کشتی سازی DCNS و آژانس صادرات تسلیحاتی روسوبورون اکسپورت روسیه Rosoboronexport ژوئن سال دو هزار و یازده قراردادی امضا کردند که در آن ساخت دو کشتی جنگی میسترال برای نیروی دریایی روسیه پیش بینی شده است. اولین کشتی میسترال سفارش روسیه موسوم به نام ولادیووستوک باید در سال دو هزار و چهارده به مسکو تحویل داده شود.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۵
    0 0
    چیزی که عوض داره گله نداره آق پوتین یادته سر اس 300 چجور دبه کردی؟!! اینم چوب خدا بخور نوش جونت. درسته که کافری و خدارو قبول نداری ولی این دلیل نمیشه که سنت های الهی روت اجرا نشه. آره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس