فرمانده دریابانی نیروی انتظامی از برگزاری رزمایش مشترک دریابانی میان ایران و پاکستان در سال آینده خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار سیدعلی محمد سلامی در دیدار با فرمانده گارد ساحلی پاکستان که پیش از ظهر امروز در محل هتل پردیس ناجا برگزار شد، با بیان اینکه این اجلاس اولین اجلاس مشترک میان گارد ساحلی ایران و پاکستان است، گفت: در جمهوری اسلامی با 12 کشور مرز آبی داریم که در موضوعات مختلفی میان این کشورها بحث و جلسات مشترکی داشته و این اجلاس نیز در راستای همین جلسات برگزار شده است.

وی با بیان اینکه روز به روز ورود مواد مخدر از دریا به سمت کشور گسترش می‌یابد، افزود: در سال جاری 11 تن انواع مواد مخدر در دریا کشف شده است، تلاش‌های زیادی در این خصوص انجام شده و بسیاری از کشورهای همسایه بابت این تلاش‌ها از ما قدردانی کرده‌اند.

وی درباره بکارگیری تجهیزات جدید در دریابانی نیز خاطرنشان کرد: از تجهیزات جدیدی استفاده کرده‌ایم مانند به کارگیری شناورهای تندرو و تکنولوژی‌های جدید که روند استفاده از این تجهیزات همچنان ادامه دارد.

وی بهسازی شناورهای قدیمی را از دیگر اقدامات دریابانی دانست و گفت: شناورهای جدیدی نیز به کار گرفته‌ایم که دارای کارایی بالا در طوفان و موج است و غرق نمی‌شود.

سلامی با اشاره به 130 مایل مرز مشترک آبی میان ایران و پاکستان اظهارکرد: پاکستان نیز اقدامات مناسبی را در طرف مقابل انجام می‌دهد، اما حوزه فعالیت قاچاقچیان زیاد است و آنان نتوانسته‌اند به این موضوع فایق آیند.

وی با بیان اینکه سوخت از سمت ایران به پاکستان قاچاق می‌شود، گفت: در سال جاری 153 هزار لیتر سوخت قاچاق را که به مقصد پاکستان در حال حمل بود در مرزهای آبی‌مان کشف کردیم و توانسته‌ایم امنیت مناسبی را برقرار کنیم.

سلامی در پایان هدف از برگزاری این نشست را ایجاد ارتباطی منطقی میان دریابانی و گارد ساحلی پاکستان اعلام کرد و افزود: بنا شد این جلسات هر سه ماه یکبار برگزار شود. در خصوص ترددهای غیرمجاز نیز مباحثی مطرح شد و بنا شد در آینده رزمایشی مشترک بین ایران و پاکستان نیز در حوزه دریابانی برگزار شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس