کد خبر 364919
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸

مرجع عالیقدر شیعیان در کنگره جهانی جریانهای افراطی گفتند: اسلام دین محبت و رافت حتی نسبت به غیرمسلمانان است. ما باید به دنیا اثبات کنیم که روش آنها از اسلام بیگانه است.

به گزارش مشرق، پس از چهارده ماه تلاش مداوم علمی، اجرایی و پژوهشی، "کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام" ساعت 9:15 امروز یکشنبه دوم آذر 1393 در قم افتتاح شد.

پس از گزارش دبیر اجرایی کنگره گزارشی از اهداف و مقدمات آن ارائه کرد.

آیت الله مکارم شیرازی در کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام گفتند: به همه شما عزیزان خیر مقدم می‌گویم و از حضورتان در این کنگره تشکر می‌کنم. در این شرایط باید انگیزه‌های این گروه منحرف را بررسی کنیم و اندیشه‌های آنان را بشناسیم و ریشه‌های آنان را بخشکانیم. 

آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به جنایاتی که تکفیریون در گوشه و کنار جهان اسلام ایجاد کرده اند گفت: تا کی باید بنشینیم و این جنایات را تماشا کنیم؟

ایشان افزودند امروز در اینجا جمع شده ایم تا درباره یکی از مهمترین مشکلات جهان اسلام مشورت و رایزنی کنیم و راه حلی برای این مشکل بزرگ و اعمال شوم تکفیری‌ها بیابیم.

مرجع تقلید شعیان گفتند: اسلام دین محبت و رافت حتی نسبت به غیرمسلمانان است. ما باید به دنیا اثبات کنیم که روش آنها از اسلام بیگانه است. و جوانانی که جذب آنها شده اند را از آنها جدا کنیم. مبارزه نظامی با این گروه لازم است اما کافی نیست. باید ریشه های آنها بوسیله علمای اسلام خشکیده شود. 

آیت الله مکارم شیرازی سپس سخنان خود را به زبان عربی ایراد نمودند که ترجمه آن به شرح زیر است:

سه هدف مهم داریم:

هدف اول اینکه به دنیا اعلام کنیم به اجماع علمای اسلام، جنایات تکفیری ها ربطی به اسلام ندارد. اسلام دین محبت و رحمت و همزیستی به همه مذاهب است.

هدف دوم اینکه جوانانی که به گروههای تکفیری ملحق شده‌اند را از آتش جهنم نجات دهیم. زیرا خداوند فرموده هرکس مومنی را عمدا بکشد تا ابد در جهنم خواهد بود.

هدف سوم اینکه مشاوره کنیم برای دست یافتن به راه حلی که مسلمانان بتوانند از این وضعیت خارج شوند.

ما سه خط قرمز داریم: اولا: دوری از مسائل سیاسی مختلف و مسائل افراطی دینی. ثانیا غدم طرح هیچ مساله اختلافی مذهبی، حتی یک کلمه. بلکه باید دستان خود در دست یکدیگر بگذاریم.

ثالثاً: احترام به همه مذاهب اسلامی.

آیت الله مکارم شیرازی سپس به خطرات جریانهای تکفیری اشاره کرده و گفتند: متاسفانه جنایات تکفیریون به دشمنان اسلام بهانه ای داده است که اسلام را دین خشونت جلوه دهند.

ایشان استفاده گروه داعش از نام جلی «دولت اسلامی عراق و شام» هم اشاره کردند و فرمودند: داعش نه «دولت» است و نه «اسلامی» اما دشمنان اسلام این نام را دائما تکرار می کنند تا اسلام را بد جلوه دهند.


منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس