کد خبر 364559
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵

پنتاگون جمعه اعلام کرد ارتش امریکا سه سامانه راداری ویژه ردیابی آتش گلوله های خمپاره و توپ را به دولت اوکراین تحویل داد.

به گزارش مشرق، این اقدام پس از آن صورت گرفت که کیف به منظور کمک به جنگ با جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین، از واشنگتن درخواست سلاح کرده است.

این سامانه های راداری ضد خمپاره، پس از سفر «جو بایدن» معاون رئیس جمهور امریکا که به منظور شرکت در نخستین سالگرد اعتراضات اوکراین به کیف سفر کرده است، با یک فروند هواپیمای باری C-17 به اوکراین ارسال شد.

سرهنگ «استیون وارن» ، سخنگوی وزارت دفاع امریکا در توضیح این خبر اظهار داشت: «در کل قرار است 20 سامانه راداری ضد خمپاره طی چند هفته آینده به اوکراین تحویل داده شود و آموزش نظامیان اوکراینی در زمینه کار با این نوع سامانه ها اواسط دسامبر آغاز می شود.

این سامانه های راداری قادرند گلوله های خمپاره شلیک شده به سوی مواضع نیروهای خودی را رهگیری کرده و سپس موقعیتی را که از آنجا شلیک می شوند ، محاسبه و شناسایی کند. این سامانه ها را می توان به آتشبارهای خمپاره یا توپخانه متصل کرد به طوری که آنها اقدام به شلیک متقابل به موضعی کنند که گلوله های خمپاره یا توپ از آن جا شلیک شده است.

سخنگوی پنتاگون گفت اکنون این مقامات اوکراینی هستند که باید تصمیم گیری کنند این سامانه ها را چگونه، چه زمانی و کجا مستقر کنند.

باراک اوباما رئیس جمهور امریکا تاکنون ارائه هرگونه تسلیحات و مهمات را به دولت اوکراین رد و در عوض ارائه کمک های غیر مرگبار را به این کشور نظیر سامانه های راداری، دوربین های ویژه دید در شب ، بیسیم ها ، جلیقه های ضد گلوله و اقلامی از این دست را تأیید کرده است.

مقامات ارشد اوکراین و برخی از نمایندگان مجلس امریکا بارها از اوباما درخواست کرده اند برای دولت کیف تسلیحات ارسال کنند اما پنتاگون اعلام کرده است که هیچ تغییری در رویکرد کنونی آن نسبت به تحولات اوکراین ایجاد نشده است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس