کد خبر 364212
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳

بالگرد R۴۴ که ایران توانسته بود با دور زدن تحریم‌ها اخیرا از طریق دلالان از آمریکا خریداری کند، رونمایی شد.

به گزارش مشرق، 17 شهریورماه سال جاری سید محمود آذین مدیرعامل هلی کوپتری ایران از خرید 4 فروند بالگرد R44 آمریکایی خبر داد.

این خبر از آنجایی مهم بود که اولا این بالگردها آمریکایی بودند و ثانیا، ایران توانسته بود با دور زدن تحریم‌ها، این بالگردها را از آمریکا خریداری کرده و وارد کشور کند.

مدیرعامل شرکت هلی کوپتری ایران، خرید این بالگردها را "شاهکار" توصیف کرده و گفته بود: این هلی کوپترها نو بوده که با دور زدن تحریم ها توانسته ایم آنها را از طریق دلالان خریداری کنیم. هزینه انتقال این بالگردها زیاد بود و اگر آنها را به صورت مستقیم وارد می‌کردیم، حدود 2 میلیون دلار هزینه در برداشت.

از آنجایی که این بالگردها بزرگ نیستند، یکی از بهترین بالگردها برای آموزش خلبانی و حتی استفاده در یگان‌های پلیس شهری به حساب می‌آیند.

اما حالا با گذشت بیش از 2 ماه از اعلام رسمی خرید این بالگردهای آمریکایی که همگی نو هستند، در جریان برگزاری هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و هوانوردی که با حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و سازمان هوایی در جزیره کیش  در حال برگزار است، یک فروند از این بالگردها رونمایی شد.

این نمایشگاه، از 27 تا 30 آبان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جزیره کیش برگزار می‌شود.

پرواز بالگرد آمریکایی در جزیره کیش +عکس
بالگرد R44 ایران در نمایشگاه هوایی کیش

این بالگرد ساخت شرکت بالگردسازی رابینسون آمریکا است (Robinson Helicopter Company) که نام تجاری آن نیز به نام همین شرکت (Robinson R44) ثبت شده است.

در حال حاضر این بالگردها در 8 کشور به عنوان بالگردهای پلیس و بالگردهای نظامی مورد استفاده قرار دارند.

این بالگردهای تک موتوره، توسط یک خلبان هدایت شده و قادرند 3 مسافر را نیز با خود حمل کنند که یک مسافر در کنار خلبان و در قسمت جلویی کابین و دو مسافر هم در قسمت پشتی کابین استقرار می‌یابند.

این بالگرد در سال 1980 توسط فردی به نام فرانک رابینسون در آمریکا طراحی و ساخته شد و سپس در سال 1990 اولین پروازهای خود را با موفقیت انجام داد. از این رو، این بالگرد جزو جدیدترین بالگردهای سبک جهان به حساب می‌آید.

پرواز بالگرد آمریکایی در جزیره کیش +عکس
پرواز بالگرد R44  در نمایشگاه هوایی کیش
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • اکبر ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    یکی از بدترین هلکوبتر های دنیا همین رابینسون 22و 44 هیچ خلبانی توی آمریکای شمالی حاظر نیست سوار شه. به خاطر طراحی بد و سقوط زیادی که تا حالا داشته . یک نگاهی به آمارهای سقوطش بندازید بد نیست مسئولان عزیز قبل از خرید یک وسیله پرنده با 4 تا اساتید خبره در امر تعمیرات و نگهداری هواپیما در خارج از کشور مشورت کنند .
  • بنده خدا ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 1
    بازم جنساي آمريكايي... خوشم مياد كلي افتخار مي‌كنيد از اين بالگردها داريد..... واقعا جالبه...
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    برای دورزدن تحریم مراسم رونمایی می گیریم که دفعه بعد حواس غربی ها جمع تر بشه و نتونیم دوباره تحریم رو دور بزنیم یا حتی قطعه‌ های مورد نیاز همین بالگردها رو وارد کنیم؟ بابا دست مریزاد به این مدیریت استراتژیک!
  • پارسی ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    من نام RQ170 رو R44 پیشنهاد میدم. کشوری که به وارد کردن هلیکوپتری غیر نظامی با واسطه و قیمتی بسیار بالا افتخار کنه ، بقیه کارهاش رو توضیح میده.
  • ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    منظور از دو زدن تحریم ها یعنی خریدن به چندین برابر قیمت اصلی
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    فقط تاسف !
  • میثم ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    جالبه که شرکت پنها چند روز پیش یک بالگرد مشابه همین بالگردها و در همین کلاس رونمایی کردند. بالگرد چهار نفره پیستونی سورنا. شما که خودتون بالگرد ساخت شرکت خودتونو قبول ندارید و می روید از آمریکا بالگرد می خرید، از سازمانهایی مثل شرکت نفت، هلال احمر،اورژانس، آتش نشانی و ... چطور انتظار دارید که از خارج بالگرد نخرند و بیایند از شما بالگرد بخرند؟!!!!!
  • ریاستی ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    0 0
    بیخیال بالگرد/تحریم رو دور زدن...
  • maleki ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    0 0
    واقعا که! اگر این واردات منجر به ساخت داخل شود خوب است وگرنه واردات که هنر نیست
  • ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    0 0
    ای امریکا ای کدخدا ای هلو ای آلبالو ای گیلاس جالبه این ابرقدرت حتی پیش چینی ها روسها و اروپای ها و اعراب دیگه حناش رنگی نداره و دیگه ابرقدرت سابق نیست ولی در داخل ایران بین یه عده تازه که تاریخ رو از آخر به اول می خونن هنوز دارن با امریکای فاتج جنگ جهانی دوم زندگی می کنن نه شکست خورده در ویتنام عراق و افغانستان
  • موسی ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    نظر شما در مورد آر 22 درسته اما ار44 نواقص آر 22 رو رفع کرده و به عنوان یک پرنده کم مصرف در سوخت ، بی سرو صدا و کم لرزش و سیستم تهویه مناسب یکی از هلی کوپترهای به صرفه در آموزش و پروازهای کوتاهه در ضمن نسبت به سایر هلی کوپترها بسیار ارزونه هر هلی کوپتری کاربردی داره اکبر آقا اگر درست استفاده بشه اون موقع می تونیم مقایسه کنیم.
  • موسی ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    بحث افتخار نیست بلکه یک جنگ نرم با آمریکاست که اگه هرجوری هم بخواد به مردم ما فشار بیاره باز هم توی خودش کلی نشتی داره و ایرانیها کاراشون رو پیش میبرن . حالا هر چی میتونه ادای کدخدا رو در بیاره
  • موسی ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    اولا این مراسم رونمایی نیست . ثانیا این یک پیغام به غرب که اگه هرچی هم بخواد تحریم کنه ایرانی جماعت کار خودش رو میکنه . لازم به یاداوریه که این هلی کوپتر با لوازم یدکی مورد نیاز تا چندین سال رو هم تهیه کرده . در این موضوعات هیچوقت بی حساب و کتاب نیستیم .
  • موسی ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    قیمت این هلی کوپتر در کمپانی 450 هزار دلاره که ایران تونسته با کلی لوازم یدکی و استاد خلبان برای آموزش اساتید خلبانی ایران و پرداخت هزینه های گمرکی 600 هزار دلار بیاره که مطمئنا گرون نخریده2میلیون و 400 هزار دلار خریده . اگه شما به قوانین کشورمون واقف باشی می بینی یک خودرو 20 هزار دلاری برای مصرف کننده داخلیمون نزدیک به 57-8 هزار دلار در میاد ولی پرنده ای که از اول انقلاب تحریمیم رو با این قیمت وارد کشور کنید یک شاهکاره
  • موسی ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
    0 0
    این هلی کوپتر اصلا گرون خریداری نشده خرید r44از کمپانی با لوازم محدود 450 هزار دلاره البته در آمریکا اما این هلی کوپتر با احتساب هزینه گمرکی در چند کشور از جمله ایران با لوازم یدکی مورد نیاز تا چندین سال دیگه به همراه اساتید خلبان به واسطه اینکه این بالگردها اصلا در ایران وجود نداشتن سرجمع شد 600 هزار دلار که باید به کسانی که این تحریم رو دور زدند و این بالگردها رو با این هزینه وارد کشور کردند دست مریزاد گفت .
  • مهدی ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    رابینسون یک نوع هلیکوپتر خوبی هستن اون دوستی کهمیگه اصلا بالگرد خوبی نیست لطفا برو تحقیق خوبی کن بعد بیا نظر بده . منم از یکی که خودش خلبان هلیکوپتر بود میگفت رابینسون جز بالگرد های خوبی هستش .
  • مهدی ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    0 0
    واقعا خریدن 4تا آشغال آمریکایی اونم با پول زیاد یک شاهکاره؟؟؟؟ شاه کار ساختن بهتر از اینا تو ایرانه ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس