حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی دام صحیفه سجادیه و رساله حقوق امام سجاد علیه السلام را دو اثر ممتاز دانست.


به گزارش مشرق به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید شیعیان ،حضرت آیت الله شبیری زنجانی صحیفه سجادیه و رساله حقوق امام سجاد علیه السلام را دو اثر ممتاز  دانست که دقت نظر در آن می تواند جامعیت علمی امام چهارم شیعیان را روشن سازد.

وی به مناسبت سالروز شهادت امام زین العابدین علیه السلام گفت: صحیفه سجادیه هر چند از کتاب هایی است که حتی در زمان ما هم جزء کتابهای درسی نبود، اما مناسب است افراد بعد از اینکه به جایگاه مناسب علمی رسیدند از این کتاب ارزشمند بهره ببرند.

حضرت آیت الله شبیری زنجانی کتاب " ریاض السالکین فی شرح صحیفه سید الساجدین " اثر " سید علی خان"  را از شرح های " جالب و بسیار مهم "  صحیفه سجادیه نامید و افزود: صحیفه سجاده و رساله حقوق امام سجاد علیه السلام می تواند بیان کننده جامعیت علمی آن حضرت باشد.

این استاد حوزه علمیه در ادامه  از" مقابله کردن" نسخه شخصی صحیفه سجادیه شان با یک نسخه قدیمی خبر داد و گفت: نسخه ای را که ما مقابله کرده بودیم از زیر یکی از ستون های حرم امام رضا علیه السلام پیدا کرده بودند. وقتی که می خواستند حرم را توسعه دهند این نسخه پیدا شده بود. آن نسخه هزار و بیست سال قبل نوشته شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    هزار و بیست یا هزار و دویست ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس