فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه داعش در حال حاضر نزدیک عمل آمده و با حمایت‌های آمریکا از مرزهای غربی عراق ظرف 15 تا 20 روز به مرزهای شرقی عراق رسیده است، گفت: در چنین شرایطی نیروهایی را در مرز مستقر کردیم و 40 متر خط مرز را وارد عراق نمودیم.

به گزارش مشرق، امیر احمدرضا پوردستان در حاشیه پانزدهمین گردهمایی سرانگشتان نزاجا در هتل تابان خورشید با اعلام اینکه امروز تلاش‌های 1400 ساله استکبار به نتیجه نرسیده اظهار داشت: انقلاب اسلامی سدی را در برابر مستکبران جهان ایجاد کرد و امروز تمام بهانه‌های دشمن مبنی بر اینکه با انرژی هسته‌ای و دموکراسی ما مشکل دارند حرفی بیهوده است چرا آنها در حقیقت با اسلام و انقلاب ما دچار چالش و مشکل هستند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: مقام معظم رهبری صد درصد به نیروهای مسلح اعتقاد و اعتماد دارند و با توجه به شرایطی که امروز در منطقه حکمفرماست ما باید بتوانیم سینه به سینه از انقلاب اسلامی محافظت کنیم؛ انقلاب اسلامی از مرزهای جغرافیایی گذر کرده و به خارج مرزها رسیده است و تمام تلاش نیروهای مسلح به زیر کشیدن نظام سلطه است.

پوردستان تصریح کرد: در حال حاضر نظام اسلامی با تهدیدهای متعددی روبه‌روست و شاهدیم که هسته‌های متفرق در کشور بازسازی شده که به ترور و بمب‌گذاری در کشور می‌پردازد و دشمنان با این حرکت می‌خواهند فاصله‌ای میان انقلاب اسلامی و مردم ایجاد کنند اما در چنین شرایطی نیروهای مسلح با هوشیاری تمام از انقلاب اسلامی محافظت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه عاشورا امروز است و این زمین کربلاست افزود: اولین وظیفه ما به عنوان نیروهای مسلح این است که فرماندهان و یگان‌ها با آ‌مادگی کامل در برابر دشمنان بایستند؛ دشمن در حال حاضر نزدیک عمل آمده و در مدت کوتاهی داعش با حمایت‌های جدی آمریکا از مرزهای غربی عراق ظرف 15 تا 20 روز به مرزهای شرقی عراق رسیده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش یادآور شد: در چنین شرایطی نیروهایی را در مرز مستقر کردیم و 40 متر خط مرز را وارد عراق نمودیم و اکنون خبر موثق این است که محموله‌های زیادی از سلاح و مهمات برای داعش فرستاده شده و حرکت‌های داعشی مورد تأیید آمریکایی‌هاست.

وی ادامه داد: دشمنان اینگونه که خود را بیان کرده و نشان می‌دهند نیستند و ما اعتقاد داریم که هیچگاه به آرامش نمی‌رسیم مگر اینکه به تقویت بدنه نیروهای مسلح و آمادگی کامل آنها بپردازیم و در این مسیر درک شرایط حساس و بصیرت‌افزایی مهم‌ترین مؤلفه‌ای است که باید مدنظر قرار گیرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تأکید بر اینکه امروز نباید از ناملایمات بهراسیم گفت: نیروهای مسلح باید مأموریت‌های خود را تا لحظه آخر ادامه داده و با تمام توان در مسیر اهداف موردنظر حرکت کنند.

وی بیان کرد: اگر دشمنان تانک و توپخانه را زدند و هر کاری شد باید نیروهای مسلح مأموریت خود را به انجام رسانند و این به عنوان یک استراتژیک و تاکتیک وظیفه فرماندهان است.

وی در بخش دیگری از سخنانش در رابطه با نگاه ویژه مقام معظم رهبری نسبت به نیروی زمینی و نیروهای مسلح یادآور شد: وقتی که نگاه ایشان را دیدم تصمیم گرفتم تا نگرش ویژه‌تری نسبت به نیروهای زمینی پیدا کنم؛ رهبری به لفظ سر انگشتان اشاره کردند و این نشان می‌دهد که این سرانگشتان می‌تواند سینه به سینه در برابر دشمن ایستاده و همچون مشتی محکم بر دهان یاوه‌گویان فرود آید.

وی ادامه داد: گردان‌ها باید چابک و چالاک شرایط حساس امروز را درک کرده و در راستای اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کنند و من با عنایت ویژه‌ای که مقام معظم رهبری به مجموعه نیروهای مسلح دارند بسیار خرسندم.

پوردستان در زمینه طرح جامع عنوان کرد: این طرح نگرانی‌هایی را برای نیروهای مسلح ایجاد کرده بود چرا که دارای مشکلات و ابهاماتی بود اما در هر صورت آنچه که به نیروی زمینی ابلاغ شد با ‌آنچه که ما ارائه کرده بودیم تفاوت داشت و در حقیقت طرح ابلاغی طرح ما نبود.

وی تأکید کرد: در مجموع طرح جامع طرح خوبی است و این سبب شد تا یک آسایش و آرامش خوبی در میان نیروهای زمین به وجود آید طوری که در حال حاضر توزیع مناسب نیروها در مرزهای غربی و شرقی صورت گرفته است و به تعداد کافی نیرو وجود دارد.

پوردستان با اعلام اینکه نظام اسلامی با تهدیداتی روبه‌روست گفت: در شرایطی که دشمن فضا را پارازیتی کرده قرارگاه باید به خوداتکایی رسیده و عملیات‌های مستقل را دنبال کند و این ساختار به نیروی زمینی کمک می‌کند تا به صورت جدی وارد عرصه شوند.

وی یادآور شد: یکی از راهبردهای اصلی دشمن این است که اگر تهدید در غرب کشور فروکش کند و داعش از مرز ما فاصله بگیرد فیتیله نیروهای شرق بالا کشیده می‌شود و ممکن است تنش‌هایی صورت بگیرد به همین دلیل آمادگی برای نیروهای شرقی ضروری است.

وی با تأکید بر اینکه هنر یک فرمانده در رشد دادن یگان‌ها و نه در اداره آنهاست گفت: فرماندهان گردان باید به لحاظ علمی، اعتقادی و آمادگی‌های نظامی خود را ارتقا دهند زیرا یگان‌ها آیینه تمام نمای فرماندهان هستند و مطابق فرموده مقام معظم رهبری گردان‌ها و در مجموع ارتش باید ضمن داشتن ایمان و اعتقاد متدین باشد و این یعنی اینکه تدین ارتش مطالبه جدی مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: فرماندهان وظیفه دارند به تبیین استراتژی و سازوکارها در ظاهر و باطن بپردازند و بی‌تردید باید در ظاهر و کلام فرماندهان تدین موج بزند و اینکه آنان دلسوزی و محبت نسبت به زیرمجموعه را نباید فراموش کنند.

امیر پوردستان یادآور شد: فرمانده نباید همچون یک درنده با زیرمجموعه خود رفتار کند بنابراین یک فرمانده متدین باید اخلاق‌مدار و مبادی آداب فرماندهی باشد.
- See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930828000319#sthash.ruQzQZ1Z.dpuf
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ali ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    0 0
    40کیلومتر اصلاح کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس