کد خبر 363641
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲

یک گروه حقوق بشری در استرالیا اعلام کرد ۳۶ میلیون نفر از مردم جهان در شرایط برده‌داری مدرن زندگی می‌کنند و شواهدی از برده داری مدرن در تمامی ۱۶۷ کشوری که مورد بررسی قرار گرفته اند به دست آمده است.

به گزارش مشرق، بی بی سی، یک گروه حقوق بشری در استرالیا در گزارش جدید خود اعلام کرده که در حال حاضر 36 میلیون نفر از مردم جهان به عنوان برده زندگی می کنند.
موسسه واک فری، در دومین شاخص برده داری خود که روز دوشنبه منتشر کرده اعلام کرده است که شواهدی از برده داری مدرن در تمامی 167 کشوری که هدف بررسی هایش قرار داشته به دست آورده است. بر این اساس هند با 14 میلیون نفر از 1.2  میلیارد نفر جمعیت خود، بیشترین برده را در خود جای داده است.
کشور موریتانی، به نسبت جمعیت خود، بیشترین برده را در خود جای داده، به نحوی که حدود 4 میلیون نفر، یعنی 4 درصد کل جمعیت آن تحت استثمار قرار دارند. این شاخص نشان می دهد که اکثر بردگان در این کشور شمال غرب آفریقا، بردگی خود را از پدرانشان به ارث می برند.
کشور دیگر با بیشترین درصد برده نسبت به جمعیتش ازبکستان است، کشوری که مردم آن مجبورند برای تامین تعرفه هایی که دولت اعمال کرده، پنبه بچینند.
در این شاخص، برده در مفهوم سنتی آن یعنی تعلق یک فرد به فرد دیگر تعریف نشده است. در مقابل از یک تعریف گسترده تر و مدرن تر استفاده شده است:«از کودکانی که از تحصیل محروم شده و وادار به کار یا ازدواج زودهنگام می شوند، تا مردانی که به دلیل بدهی های سنگین به آژانس های کاریابی قادر به ترک کار خود نیستند، و زنان و دخترانی که بدون دریافت مزد استثمار می شوند.»
پس از هند، چین با 3 میلیون نفر، بیشترین تعداد برده را در خود جای داده است و پس از آن کشورهای پاکستان، ازبکستان و روسیه قرار دارند.
شاخص منتشر شده در سال  گذشته نشان داد که 29.8 میلیون نفر از مردم جهان تحت استثمار قرار دارند. این گروه خاطرنشان کرده که افزایش تعداد بردگان جهان در گزارش امسال به دلیل بهره گیری از روش های تحقیقاتی بهتر بوده است و نه افزایش مستقیم تعداد بردگان.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    0 0
    در مورد ایران هم مینوشتید .چرا آمار ایران را بیان نکرده اید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس