این روزها کافی است، یک روز تعطیل سری به برخی خیابان‌های معروف شمال شهر بزنید، اولین نکته‌ای که توجه‌تان را جلب می‌کند رژه سگ‌هایی با موهای پریشان و به اصطلاح از آن اشمیتزهای مو بلند در خیابان است

گروه اجتماعی مشرق- دین اسلام سگ را جزو نجاسات برشمرده که حتی ظرفی که سگ در آن غذا می‌خوردفقط با خاک مال کردنپاک می‌شود و نزدیک شدن به سگ و نگهداریآننهی شده است.

اما نکته‌ای را که باید جدای از اعتقادات دینی به این افرادی که زندگی با سگ و گربه جزیی جدایی ناپذیر از زندگی شان شده این است که زندگي با سگ و گربه و تماس مستقيم با اين دو حيوان، بدون ترديد خطراتي را هم براي افرادي كه با اين حيوانات به طور مستقيم تماس دارند وهم براي ساير افراد جامعه به دنبال خواهد داشت.

اما برخي از افراد به سادگي از كنار اين آسيب‌ها مي گذرند و نسبت به آنها بي توجه هستند و اين درحالي است كه بارها و بارها كارشناسان بهداشتي نسبت به انتقال بيماري‌هايي كه از راه حيوانات ممكن است به انسان سرايت كنند هشدار داده‌اند. بيماري‌هاي انگلي، ويروسي و باكتريايي تنها بخشي از خطراتي است كه از تماس مستقيم و غيرمستقيم با حيواناتي نظير سگ و گربه مي‌تواند عايد انسان شود.

پاتوق سگ بازها

اینجا پارکی در خیابان ولی عصر است پاتوقی شده برای زندگی و جولان حیوانات خانگی در آن خانمی برای گربه‌هایش غذا آورده می گوید که سه تا گربه‌ام را به خاطر اعتراض همسایه ها مجبور شدم به این پارک بیاورم ولی برایشان هر روز غذا می‌آورم.

رژه سگ‌های پاکوتاه در شمال‌شهر/ بی‌توجهی جامعه به عادی‌سازی عمل قبیح

سراغ پارک دیگری در خیابان ایرانشهر می روم. هر روز بعد از ظهر سر و کله آنهایی که سگ‌هایشان را برای هواخوریمی‌آورند پیدا می‌شود. یکی از قیمت گران پشمالویش می‌گوید. دیگری، از نحوه غذا خوردن سگ تپل اش گلایه می کند که هر غذایی را نمی خورد.

زن جوانی که به همراه شوهرش سگ را برای هواخوری آورده می‌گوید شش ماه پیش شوهرش این سگ را برایش هدیه خریده و در حال حاضر احساس می‌کند وابستگی زیادی به آن پیدا کرده است.

هدیه تولد

شوهر این زن در پاسخ به این سوال که چرا برای همسرش سگ هدیه خریده می‌گوید که برای تولد همسرم بدنبال هدیه‌ای می‌گشتم یکی از دوستان کتی را پیشنهاد کرد من هم که از علاقه همسرم به سگ ها خبر داشتم برایش آن را خریدم. به گفته او مبلغی نزدیک به یک میلیون تومان برای خرید کتی پرداخت کرده است.

جوان 30 ساله‌ای سگ سفید رنگ را در آغوش گرفته و مدام از نحوه غذا خوردنش صحبت می‌کند.

او ‌می‌گوید راننده آژانس است و 2 شیفت کار می‌کند و ماهانه حدود 3 میلیون تومان درآمد دارد.

کیارش تاکید می‌کند که «گرگی» فقط گوشت و فیله پخته می‌خورد و ماهانه بیش از یک میلیون و پانصد تومان برای این سگ هزینه می‌کند.

او در جواب به اینکه مشکلی نداری برای این حیوان این قدر هزینه می‌کنید، می‌گوید: گرگی ارزش بیش از اینها را دارد. این حیوان خیلی با وفاست و توی این دوره زمانه بهترین دوست، سگ است چون بی‌کلک است و همیشه به حرف‌هایم گوش می‌دهد.

مرد جوانی می‌گوید غروب برای برگشتن از محل کار به سراغ ماشینم می‌روم در میانه کوچه خانمی را می‌بینم که در بین ماشین‌ها بدنبال کوچولویش می‌گردد و با صدای تقریبا بلند می‌گوید عزیزم بیا وقت دکترت دارد می گذرد؛ کمی جلوتر می‌آیم می‌بینم سگی پا کوتاه را از بین ماشین‌های پارک شده بغل کرده و دارد می‌رود!

انتقال کچلی از طریق گربه

علي رضا فاتح نيا، دامپزشك، درباره بيماري‌هايي كه از سگ و گربه به انسان منتقل مي‌شود به رسانه‌ها می‌گوید: بيماري‌هايي كه از دام‌هاي كوچك به ويژه سگ و گربه به انسان منتقل مي‌شود، شامل بيماري‌هاي انگلي، ويروسي و باكتريايي است.


رژه سگ‌های پاکوتاه در شمال‌شهر/ بی‌توجهی جامعه به عادی‌سازی عمل قبیح

او افزود: خطرناك‌ترين بيماري كه احتمال انتقال آن از سگ به انسان وجود دارد بيماري كيست هيداتيك است كه از جمله بيماري‌هاي انگلي و چرخه‌اي است كه مي‌تواند برروي جگر و ريه انسان توليد كيست‌هاي متورم و خطرناك كند و راه درمان آن هزينه بر و معمولا جراحي‌هاي بسيار حساس است.

فاتح نيا گفت: كچلي نيز يك بيماري قارچي است كه مي‌تواند از راه پوست بدن گربه به انسان منتقل شود كه اغلب درمان آن بسيار طولاني مدت است.

علیرضا فیروز، متخصص پوست در مورد خطرات احتمالی نگهداری سگ و گربه در منزل نیز می‌گوید :نگهداری حیوانات خانگی به ویژه سگ و گربه می‌تواند منشایی برای انتقال انواع میکروب و قارچ به ویژه قارچ‌های پوستی به انسان شود.

وی اضافه می‌کند: افرادی که سابقه آلرژی، حساسیت پوستی و تنفسی دارند به دلیل ریزش مکرر موی سگ و گربه ممکن است بیشتر در معرض خطر باشند.

حمید عمادی، متخصص عفونی هم در مورد بیماری‌هایی که ازسگ و گربه منتقل می‌شود، به رسانه‌هامی‌گوید: عفونت‌های پوستی زیادی از طریق نگهداری این حیوانات در منزل به انسان منتقل می‌شود که انواع ژیاردیا و عفونت‌های انگلی که بین سگ و گربه و انسان قابل انتقال است از جمله آن‌ها است.

وی تأکید می‌کند: بارها شاهدیم که این حیوانات دست صاحب خود را گاز می‌گیرند یا به روی صاحب خود ناخن می‌کشند که ممکن است به راحتی از این طریق بیماری را منتقل کنند.

توکسوپلاسموز بیماری دیگری است که معمولاً از گربه به انسان انتقال می‌یابد، عمادی تاکید می‌کند:الزاما با زدن واکسن یا دارو تمام بیماری‌های این حیوانات قابل پیشگیرینیست. حتی در کشورهای اروپایی که نگهداری حیوانات خانگی مثل سگ و گربه مرسوم است بر این نکتهاذعان دارند که نگهداری این حیوانات مشکل‌ساز و عامل انتقال بیماری است.

اختلال شخصیتی

حمید یعقوبی، رئیس انجمن روانشناسیبالینی ایران هم معتقد است: کاهش تعاملات اجتماعی، افزایش زندگی در فضای مجازی و استفاده زیاد از اینترنت، تهاجم فرهنگی وتمایل به انزوا از دلایلی است که افراد به ویژه نسل جوان، سگ یا گربه را به عنوان همدم خود انتخاب می کنند.

رژه سگ‌های پاکوتاه در شمال‌شهر/ بی‌توجهی جامعه به عادی‌سازی عمل قبیح

وی نگهداری از سگ و گربه را یک نوع تب می‌داند و می‌افزاید: معمولاً تمایل به نگهداری از این حیوانات به ویژه به عنوان همدم ناشی از اختلالات شخصیتی، خلاء عاطفی و نداشتن هم‌صحبت است.

خرید و فروش سگ در حاشیه بزرگراه

در تهران خرید و فروش سگ در حاشیه بزرگراه .... جنب مرکز خرید و فروش انجام می شود و روزانه افراد زیادی برای خرید این حیوان به این قسمت شهر مراجعه می‌کنند.

مسئولان شهری با تاکید بر غیر قانونی بودن این کار معتقدند که خرید و فروش سگ در این قسمت از شهر ارتباطی به آنها ندارد.

خرید و فروش غیرقانونی سگ در تهران در حال انجام است و در برخی از موارد این حیوانات نیز در شهر رها می شوند و به شهروندان آسیب وارد می کنند.

سگ گردانی ممنوع

البته سردار احمدرضا رادان جانشین سایق فرمانده نیروی انتظامی سال 92 در حاشیه آغاز طرح امنیت اجتماعی در پایتخت با اعلام برخورد با سگ گردانی در خیابان‌ها و حمل حیوانات در خودروها گفته بود که برخورد با سگ گردانی در دستور کار پلیس قرار دارد و بنابر آیین نامه پلیس راهور حمل حیوانات در داخل خودرویی که انسان در آن حضور دارد ممنوع است. اجازه نمی‌دهیم عده‌ای در خیابان‌ها با سگ گردانی و حمل حیوان در خودرو، خودشان و سگ‌شان را به نمایش عمومی بگذارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 144
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 20
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    اين نجسي شامل سگهاي پليس و هلال احمر هم مي شود؟
  • غلامحسين ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    2 1
    گوسفندي هم كه نوش جان ميكنيد منبع عظيمي براي انتقال بيسماريهاي مختلف است. اصولا شما با مخلوقات خدا مشكل داريد. ديگر چرا اينقدر فتوا صادر ميكنيد؟
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    چرا می گی شمال تهران همه ی جای شهر مملو از ادم هایی شده که سگ نگهداری می کنند
  • شاهد ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    1 0
    چی چرت وپرت مینویسین ما میگیم مشکل ما اقتصادیه تو رفتی تو نخ سگ بازی کجای عالمی .
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
      0 0
      اقتصاد جدا فرهنگ جدا اگر اقتصاد خوب باشد ولی فرهنگ نباشد به چه درد می خورد
  • محمد ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    1 0
    یزید هم علا قه ای بسیاری به سگ داشت و سگ بازی حرفه ای بود لعنت بر پیروان یزید
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    2 0
    ربا خواری که عادی شده و علنا به جنگ خدا رفتیم این که دیگه یه مسئله شخصیه . شما نگران نباشید هرکسی سگ نگه داره به قول شما مریض میشه . البته سگ های این دوره زمونه از خیلی انسانها تمیزترن. تمام دغدغه شما فقط یک چیزه ! حفظ ظاهر اسلامی مملکت که بگید ام القرای جهان اسلام هستیم وگرنه باطنش که خودتون میدونید با وجود فساد مالی و اداری چخبره !
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    یامبر اکرم (صلی الله علیه واله و سلم) فرمودند: «خانه هایی که مجسمه یا سگ یا جنب در آن باشد، ملائکه الهی به آن در نمی آیند.» مفاتیح الحیاه،ص645
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    1 0
    کاش کمال همنشین در این افراد تاثیر بزاره و وفاداری و حرف گوش کنی رو از سگ یاد بگیرن که وقتی خدا میگه سگ بازی نکن بگن چشم!
  • محمد ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    بیماری ‌های انگلی سگ: نوع خارجی شامل گری، کک و شپش است. نوع داخلی شامل کرم‌ ها است که دو نوع از آن ‌ها وجود دارد: کرم‌ های گرد و کرم ‌های نواری. کرم نواری: کرم نواری متداول در سگ کانینوم((caninum نامیده می‌ شود ولی انواع دیگری نیز وجود دارد. نشانه ‌های شاخص آلودگی حیوان به کرم نواری شامل اشتهای حریصانه همراه با تحلیل رفتن حیوان است. همچنین می ‌توان کرم را در مدفوع یا چسبیده به موهای اطراف مقعد سگ نیز مشاهده کرد. کرم‌های گرد: گاه در تابستان، سگ ‌ها در بین پنجه‌ های خود دچار بیماری جرب مزمن می ‌شوند که البته جرب ‌های واقعی نیستند بلکه لاروهای انگلی هستند که در زیر پوست نقب می ‌زنند. توکسوکاریازیس(Toxocariasis ) :یک بیماری انگلی از خانواده‌ ی کرم‌ های گرد است. این انگل در بسیاری از حیوانات و انسان قادر به ایجاد بیماری است. در سگ و گربه دو گونه‌ ی توکسوکارا کتی و توکسوکارا کنیس می ‌تواند سبب بیماری شود. توله سگ ‌ها از طریق بند ناف در دوران جنینی و نیز خوردن شیر مادر پس از تولد آلوده می ‌شوند، اما گربه ‌ها فقط از راه خوردن شیر مادر آلوده می‌ شوند. این انگل نه ‌تنها در سگ و گربه باعث بیماری می‌ شود، بلکه مهاجرت لارو انگل در بدن انسان خصوصاً بچه ‌ها ایجاد بیماری می‌ کند. در ایالات متحده تخمین زده می ‌شود که سالانه هزار مورد از آلودگی در انسان مشاهده می‌ شود. نگهداری سگ کار اشتباهیه شاید فکر کنید با یه واکسن همه چی تمومه اما اشتباهه بعضی از بیماریهای انگلی بسیار مقاوم هستن و با واکسن از بین نمیرن کافیه از یک متخصص انگل شناسی بپرسید.
  • بیکار ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 1
    پس شما حتما یک سگ رو کباب کن بخور.نوش جون
  • محمد ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    اقی غلامحسین عمده ترین بیماری موجود در گوسفند و گاو ابتلا به انگل تنیا هست که لارو اون فقط از طریق مصرف گوشت خام یا درست پخته نشده به انسان منقل میشه بیماریهای انگلی که از طیق سگ منتقل میشن به مراتب خطرنک تره
  • سارا ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    شاید واقعن باید ابولا وسارس وایدز از اینجور حیوونا بهشون منتقل بشه تا بفهمن این حیوونا ناقل هزار تا مرضند ما که توشهرستانیم خونه بهداشت اگه ببینه یه مرغ داریم برامون نامه میندازه که نگهداریش ممنوعه توبالاشهر تهرون بزرگ خونه بهداشتی نیست چرا اینقدر عقبند
  • ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    سگ وخوک نجس هستند فرقی بین سگها نیست لذا پلیس مسلمان باید مراقب تماس با اوباشد.همانطور که چوپانها مواظب این مطلب هستند
  • علی ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    1 0
    غلام جون نمی دانم چه مذهبی داری ولی در فقه اسلامی سگ وخوک را در بین حیوانات نجس دانسته و خرید وفروش آن هم حرام است بغیر از سگ گله وباغ وشکارواین منافات با حقوق آنها ندارد
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    ناشناس ساعت ۱۲:۱۸ مجسمه !؟؟؟ منظور خود اون واحده یا کل آپارتمان ؟ فکر میکنید کسایی که سگ نگه میدارن نگران ملائکه هستن ؟ اینها اکثرا فقط توی شناسنامه مسلمون هستن . مملکت هم که فقط اسمش اسلامیه ! عیسی به دین خود موسی به دین. خود وگرنه سنگ روی سنگ بند نمیشه !
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    امربه معروف ونهی از منکرفقط مخصوص اقتصاد نیست.
  • علی ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    درباره ربا وفساد مالی با شما موافقم ولی گاهی بدبختی هایمان بخاطر مراعات نکردن ظاهر اسلامی است باور کن حتی ظاهررا هم نداریم.
  • amir ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    1 0
    دوست عزیز افراد نیروی انتظامی یا هلال احمر از سگ های برای پیدا کردن مواد مخدر و افراد مانده در زیر آوار استفاده می کنند نه اینکه این سگ ها را جلوی ماشین بنشانند و لباس نمی دونم چی چی بپوشانند و کلاه بافتنی بگذارند سرش و آخر هم ببرند خانه هایشان . چرا درست فکر نمی کنید آیا استفاده از سگ برای نجات جان یک انسان اشتباه است
  • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    خخخ خیلی شوتی ، سگ های هلال احمر برای کمک به مردم است و سگ های تزئینی مایه ی آزار مردم
  • ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    دید شما چه قدر محدوده....دنیا تو چه فکریه شما تو چه فکری...
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    1 0
    سگ بعنوان نگهبان انسان آفریده شده نه بعنوان شوهر و بچه انسان. از قدیم سگ های رو بیرون از محوطه منزل نگه میداشتند چون میدونستند نجس هست و چه عواقبی داره(امراض مختلف). ولی نمیدونم چرا ما از گذشتگان درس عبرت نمیگیریم و میخواهیم با استدلالهای الکی گذشته گان و افکار درستشون رو غلط جلوه بدیم.
  • ناشناس ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    1 0
    متاسفانه انسان وقتی خوی حیوانات رو به خود می گیره و وقتی از خصایص وجودی یک "انسان" دور می شه جز یک حیوان واقعا چ کسی می تونه این آدم ها رو تحمل کنند و بالاجبار زندگی با یک حیوان را انتخاب می کنند که از روی بی مسئولیتی هر وقت هم دلشون خواست رهاش کنند زن و شوهر جوان پولدار چرا باید بدون بچه خودشون زندگی کنند و تن به زندگی با سگ بدهند ؟! جز این هست که خودشون واقفند به اینکه جز یک سگ موجود دیگ ای تحمل رابطه با اونها رو نداره؟!
  • ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    1 0
    خیلی استدلال ضایعی داری غلامحسین. میخوایی اصلا گوشت نخوریم و حلال خدا رو بیخیال بشیم و گوشت حرومشو بخوریم؟!!! چند سالته داداش؟
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    1 0
    مشکل ما اقتصادیه؟ اگر اقتصادیه از کجا میارید میرید سگ میلیونی میخرید واسه سگ بازی؟ از کجا میارید میرید ماشین میخرید و زنجیر گردن و کفش گرون تر از حد معمول و دنبال لباس مارک هستید؟ دنبال وسایل تزئینی گرون قیمت و خیلی شیک و خارجی هستید؟
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    1 0
    بد بختانه سگ همدم و هم خوابه جنسی بسیار ی شده قا بل توجه خانواده ها
  • ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    برا چی منفی ادی عزیزم؟ نکنه ...
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    تو دیگه وضعت خیلی خرابه هاااااااا
  • ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    وای دیدم وسیع شدچون من سگ دارم اما در همین شهر عده ای محتاج مبلغی پول برای اضافه پول پیش خونه یا جهیزیه یا برگزاری عروسی یا حتی نان شب هستن اما من دیدم وسیع است آنها را نمی بینم اما سگم را میبینم
  • مریم ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 1
    واقا متاسفم واسه کسانی که راجب حیوانات اینجوری حرف می زنند و نگهداری از یک حیوون رو نهی میکنند و فکر میکنند انسانند
  • علي ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    سگهاي هلال احمر و تمدادي براي کمک به جان مردم هست ولي اين سگها توي خيابون دنبالت مي کنند و واق واق مي کنند در ضمن آدم ياد يزيد ميافته....يزيد سگباز و ميمون باز
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    ناشناس 14:10 خودت متوجه شدی نظرت ربطی به موضوع نداشت؟
  • ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    بعضی ها فکر می کنن با واکسن همه چیز حل میشه سگ و گربه یه خصلتی دارن که اگر تونستین ازشون بگیرین دیگه سگ و گربه نیستن یکی از عوامل انتقال آلودگی از سگ و گربه و تشدید این آلودگی عادت خاص آنهاست و اونهم بخاطر لیسیدن مقعدشان است طاهرا اینکار که بتناوب انجام میشه بدلیل خارشی است که تو آن موضع اتفاق می افته سگ با لیسیدن آن نقطه و سپس لیسیدن دست صاحب یا اطرافیان خود انگل خاصی را به آنها منتقل می کنه که بشدت عامل بیماری هستند كيست هيداتيك از این طریق منتقل می شود تاکید اسلام بر رفتار خوب با حیوانات با هیچکس پوشیده نیست حداقل آنهایی که اینطور بیان می کنند قدری در این خصوص مطالعه کنند.
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    یعنی خاک بر اون فرقت ! که اینقدر نادونی
  • Hassan ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    متاسفانه پافشاری بیش از حد دولت روی مسائل پیش پا افتاده مثل این باعث شده خیلی دید مردم نسبت به دین و آیین عزیزمون یعنی اسلام عوض بشه معنا و مفهوم امر به معروف و نهی از منکر هیچ ارتباطی با منکرات الان ما داره و تنها ارتباط منکرات با دین ما بدنام کردن اونه هیچ وقت ندیدم کسی که سگ بازه بخواد سگشو به زور وارد حریم کسی که سگو نجس میدونه بکنه میترسم ضربالمثل هر سرازیری یه سر بالایی داره بازم دودش بره تو چشم بی گناها منم دست به سگ نمیزنم ولی میدونم احترام به عقاید تک تک مردم بهترین راه برای پیشرفته
  • آرشام ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    هر کسی سگ نگه داره خودش مریض می شه به درک .ولی بقیه رو هم مریض می کنه. در ضمن همینکه این پرونده های فساد مالی رو پیگیری و رسیدگی می کنن یعنی اینکه نظام کاملا فاسد نیستش و فقط بعضی از افراد فاسد هستند که آبروی دولت رو می برند
  • بی نام ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    نه، وضعش خراب نیست؛ واقعیت رو بیان کرده. در کمال تاسف این قضیه داره در کشور ما رایج میشه! به تقلید از غربیها.
  • بی نام ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    عزیزم شما میتونی یه مار کبری یا یه رتیل سمی یا یه پشه مالاریا رو بیاری توی اتاقت نگه داری! لطفا بفهم! بحث بر سر حیوان بودن اینها نیست؛ بحث بر سر آلودگی اینهاست و بیماریهایی که به انسان منتقل میکنند. ادعای روشنفکری دیگه خفتون کرده.
  • سلام ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    حالا مي فهم كور و كر و گنگ يعني چي خودت مي گي گوشت نپخته، سگ هم نپخته است ديگه مي فهمي
  • محمد ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    فساد مالی توسط کسانی صورت میگیرد که نسبت به حلال و حرام بی اعتنایند مثل سگ بازها
  • ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    دید شما چقدر وسیعه... بنده خدا !!!!
  • ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    همه کامنت ها خوب بود. این یکی رو حذف کنید
  • ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 3
    انسان وقتت رو برای انس و خدمت به انسانها بگذار. اگر در خانواده و شهر کسی را نیافتی سگ بازی کن
  • ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    اگر سگ بازی تجاهر به فسق و حرام الهی باشد نیازی به نهی از منکر ندارد؟؟؟؟ طبقه بندی حلال و حرام خدا به مسایل مهم و پیش پا افتاده! تفسیر به رای است
  • ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    1 0
    مشکل؟ مشکلتون قناعت نداشتنه. سگ یه میلیونی میخری راضی نیستی میخای ده میلیونی بخری.
  • یوسف ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    سلام امربه معروف و نهی از منکر یک واجب شرعی است. تو دست به سگ نمی زنی ولی از منکر دیگران هم ناراحت نمیشی یعنی اینکه موافق عمل آنهایی پس تو هم با اینان محشور خواهی شد!! راضی هستی حسن جان!که با سگ بازان محشور شوی!؟؟؟؟؟ این حرف شما و سگبازی دیگران خود ترویج منکر در جامعه اسلامیست. این چه استدلال عوامانه وسطحیه برادر من! حکایت مردی که تو کشتی جای خودشو سوراخ میکرد شنیدی!؟؟ و سکوت دیگران رو!؟؟ و سرانجام غرق شدن همه رو!؟؟ شنیدی؟؟ همین منکرات به ظاهر کوچک وانگهی سیلی شوند و جامعه را به قهقرا برند برادر! بصیرتت کجا رفته!؟؟؟
  • ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    اینها چون کمونیست و کافر و نجس و کثیف اند از اینرو سگبازی و موی سگ و ... که افراد نماز خوان از آن دوری میکنند برایشان معنی ندارد.
  • ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    در ملا عام اینها رو شلاق بزنید تا درس عبرتی بشه برای بقیه اراذل و اوباشی که با سگ گردانی به عفت جامعه دهن کجی میکنند.
  • ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    سگ حیوانیست نجیببببببببب به همراه صاحبششششششششش
  • ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    واقعا راست میگی از قدیم گفتن کبوتر با کبوتر ، باز با باز من خودم برای همراه زندگیم یه انسان رو انتخاب کردم یکی هم دوست داره همراهش رو از مثل خودش انتخاب کنه
  • ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    این حرکت ها بیشتر به شخصیت افراد برمیگرده از قدیم گفتن کبوتر با کبوتر ، باز با باز من خودم برای همراه زندگیم یه انسان رو انتخاب کردم یکی هم دوست داره همراهش رو از مثل خودش انتخاب کنه
  • ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    اینا یه عده چوپانن که گله شونو فروختن و فقط سگشون مونده.
  • شیرزاد ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    سگ بازی و نگهداری سگ داخل خونه شده نوعی کلاس گذاشتن واسه بعضی ها. خل و چل هستند این ادما به خدا
  • حسن ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    چرا در قرآن به نجس بودن سگ اشاره نشده است ؟
  • ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    فقط از یک چیزی خیلی متعجب هستم. شما با سگ مشکل دارید دیگه با گربه چه مشکلی دارید؟! آیا انکار می کنید که امامان حضور سه حیوان را در حیاط خانه مستحب دانسته اند. گربه و خروس و کبوتر بوید تحقیق کنید. از خروس و کبوتر که بگذریم گربه حیوان شیرین و دوست داشتنی است. با شکار موشها حیاط و پارکینگ منزل را از وجود آنها پاک می کند. بواسطه زیبایی و اینکه سمبلی از طبیعت است به انسان آرامش می دهد. اگر باور ندارید به مطالعات روانشناسی موجود در این زمیته مراجعه نمایید. ثابت شده در دوران سالمندی و افسردگی گربه بهترین داروی ضد افسردگی طبیعی است. حتی نگاه به این حیوان لذت بخش است. اگر امامان و پیامبر گوشت چسبیده به استخوان را نمی خوردند آن را برای گربه ها می گذاشتند. چندین حدیث و روایت معتبر منسوب به پیامبر داریم که محبت به این حیوانات هنگام فصل سرما و گرسنگی و رحم به آنان تقریبا از واجبات و وسیله ای برای آمرزش گناهان است. اگر مطالبی ضد حیوانات می نویسید خواهش می کنم از دستورات الهی هم نسبت به محبت آنها دور نشوید وگرنه گناه این حیوان آزاری در شهر و بی تفاوتی نسبت به درد و رنج این حیوانات متوجه شما هم خواهد شد. میدانم منتشر نمی کنید ولی برای رضای خدا هم که شده کمی انصاف داشته باشید و در نحوه زندگی اسفبار آنها که در جستجوی تکه ای استخوان آویزان سطل آشغالها می شوند تامل کنید! آیا ما مسلمانیم؟ خدا را شکر می کنم که مدتی است غذاهای باقیمانده را بر روی کاغذ شبها برای این زبان بسته ها می گذارم و البته ثوابش را به روح امواتم نثار می کنم.
  • ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    خدایا چقدر یه نفر می تونی توهی مغز باشه.......سگ های هلال اهمر و پلیس برای نجات جونه مردمه و در ضمن بعد کار سگه می ره تویه سگ دونی طرف سگ رو نمی بره تویه خونه باهاش بخواب یا تویه پارک باهاش راه بره
  • ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    اخه احمق ما گوسفند رو می بریم تویه خونه باهاش بخوابیم..........گوسفند تویه کشتار گاه کشته می شه و بعد از شستن گوشتش تازه بعد از پختن می خوریمش........نمی دونم شاید تو کوسفند رو با پشمش می خوری که اینو می گی......حاله سگت چه طوره
  • ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    مشکله اقتصادیه تو رو باید اون دولتی حل کنه که برای رای جمع کردن گفت اقتصاد رو صد روزه درست می کنم.........ما که ادعایی نکردیم......اینجا یه سایت خبریه نه دولت حسن روحانی........
  • ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    وقتی عرضه نداشته باشیم ظاهر رو حفظ کنیم باطن پیش کش
  • ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    منم متاسفم برای کسانی که از یه حیوون نگهداری میکنن به قیمت آزار و اذیت و مریض کردن انسان های یک جامعه....
  • حسین ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    دوست عزیز می دونی سگ های زنده یاب هلال احمر رو چطوری نگهداری میکنن ؟؟؟!!! این سگ ها در محل های به دور از محل زندگی انسان نگهداری میشن نه مثل این سگ های خانگی در تخت خواب؟؟!!
  • ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    واقعا عقلت در حد هویجه یا خودت رو زدی به اون راه
  • ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    حکم نجاست سگ رو خدا گفته
  • مجتبی ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    ...خل
  • مجتبی ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    خف
  • ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    اینا سگ بازی نکنن کی بکنه ؟؟؟ روزی بهشون فلان کیلو گوشت ندن من بدم که برا خریدن یه کیلو گوشت پدرم میاد جلو چشام؟؟؟
  • مجتبی ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    خدا شفات بده
  • رها ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    والا من ی دکتر میشناسم خودش دوتاسگ داره باهاشون تو ی ظرف غذا میخوره ای مسایل بهداشتی ک میگن شامل خودشون نمیشه
  • ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    شاید خوب شدی فعلا که بهت امیدی نیست
  • ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    جوش نزن کلید مشکلات اقتصادی رو هم مثل مذاکرات و باقی چیزا حل میکنه ( خخخ )گوجه کیلویی 6 هزار تومن
  • ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    اووووف عجب دید وسیعی داری تو وی پی ان
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    خداییش خودت فهمیدی چی گفتی ؟ انسان و حیوون رو قاطی کردی یه چیز جدید در آوردی
  • ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    جالب این است که اهالی جهنم،کار غلط خود را خوب می پندارند و از آن دفاع می کنند. اما نزد خدا که همه چیز آشکار شد.زبانشان را می برند.
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    اگه سگ بازی و آزار دیگران شخصیه پس ربا هم شخصیه چون موجب آزار کسی هم نمیشه. آخه این چه استدلال ابلهانه و مسخره ایه اون رحومایی که تو خوشت میاد شخصیه اون حرومایی که تو خوشت نمیاد فقط اخه؟
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    انسانیت به نگهداری از حیوونه؟ پس بزرگترین جانیان سگ باز دنیا از جمله یزید خیلی انسان بودن نه؟
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    اتفاقا در اسلام صریحا به نجس بودن سگ اشاره شده ... له اگر چه سگ نجس است[1] ولی برای برخی از کارها می‌توان از آن استفاده کرد، نگهبانی از خانه و مزرعه و..، و شکار از جمله اموری است که سگ به خوبی آن‌را انجام می‌دهد؛ لذا در اسلام از آن منع نشده است، بلکه خرید و فروش سگ شکاری یا سگ نگهبان به علت همین استفادۀ عقلایی که دارد، در اسلام مجاز شمرده شده است.2 *نوشته امام خمینی، سید روح الله، توضيح المسائل، (محشى)، ج‌1، ص 67، دفتر انتشارات اسلامی، قم، 1424ق. [2]. توضيح المسائل (محشى)، ج‌2، ص 198‌.
  • هادی ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    چرا تو تو خونت گوسفند نگه نمیداری؟؟ صاف رفتین سر حیونی که اسلام نجس میدونتش و هزار و یک کوفت مرض داره!
  • شمیم ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    خب این از سگای پاکوتاه ،حالا راستشو بگید پا بلندا کجا دارن رژه میرن؟!
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد. سگ اصحاب کهف روزی چند پی نیکان گرفت و مردم شد
  • مریم ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    ما جهنمی شما بهشتی
  • مریم ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    شماها مغزاتون شسته شدست
  • ذره بین ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    سگ صفتی هم شده نون و آب برای بعضی ها یعنی همون صفت " باوفایی " که میگن در سگ ها هست !!!
  • ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    به نظرم ما ازقوانین اسلام فقط ظواهرش رو یاد گرفتیم بدحجابی بده ولی دروغگویی بد نیست سگ بازی بده ولی ربا خواری بانکها بد نیست.
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    به قول یک روانشناس : این قبیل افراد از سگ برای خودشون شخصیت می گیرن.
  • مریم ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    گل گفتین
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    کمبود محبت وروابط خانوادگی بیداد میکنه ابنجور ادمهای سگ بار معمولا تک فرزند اند بنزه های خدا باید یه جوری خودشون رو سرگرم کنن
  • ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    بسوزه پدر تجربه
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    گربه نجس هم نیست. ولی کسی که اینجا منفی داده با پیامبر اسلام هم مشکل داره!!!
  • mohamad ali ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    مامور باید 206 رو جریمه کنه جناب سگ کمربند نداره!!!! مشرق این چه عکسیه اولش وحشت کردم!!!
  • ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    پابلندا افسار پاکوتاها رو گرفتن
  • ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    البته سگ و گربه دو تفاوت عمده دارند: 1) سگ مدفوع و ادرارش را کف منزل و هر جایی می ریزد و بسختی تربیت می شود و صاحب سگ باید مرتب برای دستشویی حیوانش را بیرون ببرد. در حالی که گربه و اصولا گربه سانان به طور غریزی ادرار و مدفوعشان را در چاله ای که می کنند می ریزند. و اگر در حیاط باشند محال است به جز در خاک باغچه در موزاییک یا فرش یا هر چیزی دیگری مدفوع کنند. 2) بزاق گربه دهها ترکیب میکرب کش دارد در حالی که بزاق سگ این طور نیست.
  • سلمان ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    البته تو که بمیری و بذارنت تو قبر وقتی که تجزیه بشی خاک اطراف قبرت رو کامل نجس می کنی فتوای الکی اینه که بندازنت تو اسید بلکه از نجاست فکریت خلاص بشی
  • سلمان ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    سلام نامحترم ، کور و کر و گنگ وکودن تویی که نمی فهمی مگه محمد از خوردن گوشت سگ حرفی زده وجود سگ در خونه یعنی ورود میکروب و نجاست اون به محیط زندگی تاز بعد معنوی ورود سگ به محیط زندگی خیلی بیشتر از بحث بهداشتی اون هست البته تو حتما سگ نپخته خوردی که چنین استدلالات مزخرفی رو مطرح می کنی
  • meelad ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    موافقم باهات
  • ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    بی تردید دنیا در گمراهیه و در فکر هرچی باشه در فکر انسانیت نیست... دنیا شده یه طویله که همه فقط به فکر مادیات (شکم و....) خودشونند... خوشبخت هرکس که با سمت و سوی دنیا مخالفت کنه. هرکی همجهت دنیای امروز حرکت میکنه قطعا زیانکاره ... لطفا کمی به دنیای پس از مرگ فکر کن...
  • ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    من چندان به دنیا فکر نمیکنم. آخرت خیلی مهمتره. برعکس دید شما چقدر محدوده ناشناس جان...
  • ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    آی قربون آدم چیز فهم...
  • ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    مریم خانون شما خدای نکرده فکر نکردی انسانی که !!
  • ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    دوستان چرا یاد نمیگیریم با هم مودب و رفتاری انسانی داشته باشیم و منطقی بحث کنیم . حرفهای بی ارزش و از سر لجبازی به هم نزنید
  • سلمان ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    بین نگهداری با وارد کردن اون به محیط زندگی مثل درون خانه یا اتاق خواب خیلی فرق وجود داره شما در آپارتمان 60 متری جای کافی برای خودت نداری سگ و گربه نگه میداری اگه کسی خونه بزرگ و یا باغ داره اینکار رو انجام بده نه اینکه سگ بشه همدم روز و شبش ؛ چرا یه پرنده یا ماهی نگه نمی دارید فقط برای سگ بازی ساخته شدید مگه
  • سلمان ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    یعنی اگه در قرآن اشاره صریح شده بود شما تبعیت می کردی کوتاه بیا تو که اهل حلال حروم نبودی همون خود اصلیت باش باوی پی ان آمریکا هم نیا همیشه همین طور با پرچم خودمون بیا باشه موش بخورتت
  • ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    گربه باز بودن با وجود گربه در خانه فرق می کند سگ هم حیوان خوبی است ولی نه برای هم بستر شدن و مانوس شدن با آن
  • سلمان ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    ناشناس عزیز خودت گفتی نگهداری گربه در حیاط خانه مستحب اینا که گربه رو کردن همنشین روز و شب خودشون میارنشون توی رختخواب یا روی فرش و مبلمانشون اصلا در خونه آپارتمانی چطور میشه گربه نگهداشت شما اگه خونه حیاط دار داری اینکارو بکن ولی طبق بخشی از فرمایشات خودت وقتی از استحباب نگهداری حیوانات حرف می زنی از شرایط لازم برای این امر هم بگو در ضمن نگهداری از حیوانات نباید باعث بروز برخی ناهنجاری ها بشه مثل کفتر بازی که باعث میشه خیلیها به بهانه سر زدن به کبوترهاشون اقدام به چشم چرانی در خانه های مردم کنند همان امری که منجر به صدور حکم مبارزه با کبوتر بازی توسط علامه مجلسی در عصر صفوی شد
  • ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    منم با سگ موافق نیستم اما گربه اگه با دقت نگه داری بشه عالیه و مشکل خاصی نداره.
  • ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    به شدت تحت تاثیر منطقت قرار گرفتم
  • ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    ار قدیم گفتن انسان با انسان ,سگ هم با سگ
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    چه حرفا میزنی آقا غلام
  • تهرانی ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    مشرق سلام:یک نفر به نام مریم که مشخصه از چه قشر موجوداتی هست.به مقدسات توهین میکنه.این موجود زن نما رابطه سگ را بر شوهر ترجیح میده .
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    مردم تو ژاپن دارن روزی یه اختراع ثبت میکنن اونوقت یه مشت علاف بی درامد میان اینجا دری وری میگن به هم.
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    خیلی بی فرهنگی و ذهنت هم منحرفه برایت متاسفم.
  • ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    اولا که گربه های امروزی از موش ها اجازه میگیرن که تو کوچه و خیابون راه برن. دوما سگ نجس هست ولی اسلام و پیامبر نگفتن باهاش بد رفتاری کنید. در مورد نگهداری گربه نمی دونم حرفای شما درسته یا نه ولی پیامبر نگفته گربه رو ببرید زیر پتو
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    شک نکن یکی از دلایل وجود مشکلات اقتصادی در یک جامعه اسلامی بی توجهی به احکام شریف شریعت محمدی هست. اینکه شما وجود نجاست در حیطه زندگیت برات عادی هست یا وجود گناه در اطرافت برات مشمئز کننده نیست و هیچ واکنشی نسبت بهش نداری سر منشأ مشکلات زندگی خواهد بود از جمله اقتصادی. وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُواْ وَاتَّقَواْ لَفَتَحْنَا عَلَيْهِم بَرَكَاتٍ مِّنَ السَّمَاء وَالأَرْضِ وَلَـكِن كَذَّبُواْ فَأَخَذْنَاهُم بِمَا كَانُواْ يَكْسِبُونَ. سوره اعراف آیه ۹۶ اگر اهل شهرها ایمان می آوردند و تقوا پیشه میکردند قطعا برکات آسمان ها و زمین را برایشان می گشودیم. اما تکذیب کردند و پس به [كيفر] دستاوردشان [گريبان‏] آنان را گرفتيم و مؤاخده شان کردیم.
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    اين افراد عقده دارند و تجدد را در سگ بازي هرزگي مي دونند وبس
  • مخترع ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    شما پرکار ، شما پردرآمد ، شما فرهیخته! در شان شما نیست اینجا الاف بشی، مجلسو ترک کن جناب! راستی خودت چندتا اختراع تا حالا ثبت کردی؟
  • حرف حساب جواب نداره ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    بنظر من شما بجای گیردادن به سگبازی که مبتلا به یک درصد جامعه است به مسایلی چون بیکاری وفساد اداری بپردازید که لااقل هفتاددرصد مردم جامعه با ان درگیرند
  • ناشناس ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    یه کم فرهنگ داشته باشید
  • elmira ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    وااااااااا سگ باین ناززززززززی چکارش دارین خو؟؟؟ ایناکه سگای خیابونی نیستن هزززارجوربند وبساط دارن یه عالمه خرجشون میکنن ول کنیداین حرفاروبابا
  • بهزاد ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    اون روان شناس بره مغز خودش رو درمان کنه اگه سگ تمام واکسن هایی که باید زده بشه بزنه و از محلولهای ضد عفونی که برای شستشو حیوان کاربرد داره استفاده بشه هیچ مشکلی نیست فقط بزاق سگ نباید با بدن انسان ارتباط پیدا کنه سگ از بعضی از آدمها معرفتش بیشتره
  • آشنا ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    شاید معرفتش از تو بیشتر باشه اینقدر راحت نظر نده وقتی میگن نجس یعنی نجس دیگه کار به مو و بزاق و..... نداشته باش الکی واسه توجیه کر خودت دلیل نتراش
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    خاک بر سرت سگ باز
  • ش ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    راست میگی واقعا چیزیه که خیلی ها ندارن
  • اشنا ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    مگه نیست
  • اشنا ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    این آدم های سگباز اینقدر که علاقه به سگ هاشون دارن به خانواده شون ندارن
  • اشنا ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    این آدم های سگباز اینقدر که علاقه به سگ هاشون دارن به خانواده شون ندارن
  • حقگو ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    چرا کسانی که پول دار می شوند دین و اخلاق را فراموش می کنند؟ فکر نمی کنند در امتحان با پولدار شدن انسانیت و اخلاق خود را می بازند؟ ما همه می دانیم بلا و نعمت دو نحوه آزمایش انسان هستند . گروهی وقتی مشکل و بلایی می بینند اعتقادات شان ضعیف می شود و کفر می گویند و یا به راه خطا می روند. گروهی دیگر وقتی آسایش و راحتی و ثروت را بدست می اورند به راه خطا می روند. از خدا بخواهیم (مرا آن ده که آن به)انشاا...
  • مریم ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    آقا بهزاد این حرفا واسه این آدما فایده نداره.وقت تلف کردنه.حداقل ما انقد شخصیت داریم که با عنوان ناشناس هی این ور و اونور نظر ندیم و با اسم خدمون بیایم
  • ابوالحسن ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    الان من اگه برم سگ بخرم و سگ بازی کنم دیدم وسع می شه؟
  • ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    حالا دیگه شما شلوغش نکن!!! سگ نجسه ولی نمیشه گفت مردم به پیروی از یزید نگهش میدارن. بفهمیم چی میگیم . من خودم شاهد کسی بودم که تو مراسم روضه تو محرم شرکت میکرد ولی سگم داره و میگه دلاتونو صاف کنین. بنده خدا از تنهایی به این کارا افتاده . درسته کار غلطیه ولی خواهشا دیگه اسم اون ملعونو نیارین
  • ایمان ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    0 0
    هرچند به شدت از سگ بازا بدم میاد(چون نجس شدن!)ولی شاید دلیل این کارشون نا امیدی از مردم بی وفای این روزگار باشه که باعث شده به این حیوان با وفا با وجودی که عین نجاسته رو بیارن...
  • محمد جواد ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    0 0
    سگ های پلیس و هلال احمر در این دو سازمان به عنوان ابزار مورد استفاده قرار میگیرند .. نه بچه های پرسنل !!!
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    0 0
    ان گوسفندی که فرمودی نوش جان میکنیم ... را توی تویله نگه میداریم و درون گله ...تو خانه روی مبل نمیگذاریمشان!!!
  • علی اوغلو ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    1 0
    دراین بحث جذاب سگی یک چیزی جالب کشف شد ماشاالله ماایرنی های عزیز وگرامی چقدر فقیه دربین خودداشتیم نمیدونستم راست است که گفته اند تا مرد سخن نگفته باشد عیب وهنرش نهفته باشد گویند درجلسه ای درحضورناصرالدین شاه صحبت ازامرض مخصوصا کوری وکچلی بحث بود یکی ازرجال ازکمبودشدیدپزشک شکایت داشت یکباره کریم شیره ای وسط حرف پریده گفت قبله عالم این مرددروغ میگویدمارمال وجنگیر خلی کم داریم شاه باتشرمیگوید پدرسوخته ساکت باش مسئله جدیست اما اوخودش رابه شاه رسانده درگوش شاه میگوید قبله عالم من برای اثبات قضیه ای این حرف رازدم شما به ملیجک بفرمائید خودرابه دل درد بزند تامطلب برایتان روشن شود شاه که همیشه تشنه مسخره بازی بود قبول کرده ملیجک را واداربه تمارض میکنه تاحضار ازمریضی ملیجک خبردارمیشوند هریک چیزی میگویند یکی میگه لابد سردیت شده چای دارچین برات خوبه میگه نه گرمیت شده چندتا حبه بادوم باخاک شیرخوبت میکنه دیگری میگه رودل کردی باید اماله گل ختمی با شیرخشت بشی دیگری میگه هیچکدام اینها نیست چند دقیقه روی اجرداغ بشینی خوب خوب میشی کریم شیره ای روبه شاه گفت قربان ملاحضه میفرمائید دراین مجلس 30 نفره چندتا طبیب بوده همه جا همینطوره عرض نکردم طبیب زیاد داریم اما یک رمال نداشتیم ؟ لذا دوستانی که باصدوروفتاوی ونقل روایتهای زرنوشت عمق اطلاعات مذهبی خودرا به رخ جهانیان میکشند خواهشاولطفا اگرممکن ست کارروایت وفتوی را به اهلش واگزارکنیم باشه ؟
  • مریم ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    0 0
    دقیقا
  • نگار ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    0 0
    بنده خدا یه سوال کرده. چرا اینجوری میکنید؟!
  • سگ ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    0 0
    مطمئنی انسان انتخاب کرده ای؟ شاید چون باور کردی اشرف مخلوقاتی دچار این توهم شدی؟! اشرف مخلوقات منم من....ای انسان کثیف تو و اون انسانی که انتخابش کردی با اون فکر منجمدت سالها طول میکشه بفهمی سگ از خیلی های شما اشرفتره..
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    0 0
    پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد ..سگ اصحاب کهف روزی چند پی نیکان گرفتو مردم شد
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    0 0
    مگه توی شناسنامه مینوسن مسلمون؟!
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    0 0
    بنده کارشناس فقه هستم و نظر ندادم ولی سگ نجس است و هرچی به بزاق سگ آلوده شود باید با شیوه ی خاص شست... این هایی که سگ دارند بیشتر برای بازی کردن باسگ است مثل بچه ایی که با پدر و مادرش بازی میکند ولی این ها سگ را به بچه ترجیح میدهند و مطمئن باشید اجدادشان هم در دهاتشان فقط گله ی سگ داشته..
  • ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    0 0
    متاسفانه از فرهنگ های غربی موارد منفی شون مثل مدل لباس , سگ بازی و... میگیرم ولی متاسفانه از موارد خوب غافل !!!
  • غ ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    0 0
    من هم صد تا دکتر می شناسم روزی چند بسته سیگار می کشن. نمی شه نتیجه گرفت سیگار برای سلامتی ضرری نداره...
  • م ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    0 0
    با عرض سلام و احترام اولاً شعری که نوشتید از سعدی است و لزوماً شعر نمی تواند معیار فقهی داشته باشد کما اینکه سعدی شعری دیگر به صورت زیر دارد: سگ به دریای هفت گانه مشوی چون که تر شد خبیث تر باشد ثانیاً سگ اصحاب کهف تا آخر عمر نجس ماند و در آیه 18 از سوره کهف به صراحت اشاره شده است که اصحاب کهف در غار بودند و سگ آنها بیرون از غار به حالت نگهبانی قرار داشت. موفق و سلامت باشید
  • ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    0 0
    عرضه داشته باشید مشکلات اقتصادی از قبیل بیکاری جوونها رو حل کنید مشکل سگ بازی خود به خود حل میشود کسی که شغل داشته باشه بعد تز ظهر اینقدر خسته است که حال و وقت سگ بازی (به قول شمارا) ندارد. گذشته از این مطلب نگهداری از حیوانات خدا جرم نیست بعد از آن هم لطفا به جای گزارش سگ بازی یه گزارش از مصرف مواد مخدر و کارتن خوابی و کودکان کار بگذارید به خدا اینها برای جامعه ای که مدعی است بر مبنای قوانین اسلامی میگردند زشت تر از سگ بازی است
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    0 0
    لایککککک
  • بهزاد ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
    0 0
    درود بر مریم خانم به قول فرمایش ایشون ما با اسم خودمون میام نظر میدیم آقای آشنا هر وقت فهمیدی وفا و مهربانی رو بفهمی اون وقت بیا در مورد سگ اظهار نظر کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس