امیرسرتیپ دربندی گفت: کشور ما در منطقه‌ای استراتژیک قرار دارد و باید هر لحظه آمادگی مقابله با خطر و تهدید را داشته باشد.

امیر سرتیپ غلامحسین دربندی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به مسائل مرتبط با دفاع مقدس دارند و همواره در دیدارها و محافلی که با اقشار مختلف نخبگان یا مردم دارند بر ضرورت حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تأکید کرده‌اند.

وی افزود: دفاع‌مقدس بخشی از تاریخ ایران است و نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم اما متأسفانه هم‌اکنون شاهد این هستیم که برخی سهواً یا تعمداً سعی می‌کنند که به آن نپردازند. این در حالی است که هر کسی با هر سلیقه به آن علاقه‌مند است، چرا که با فطرت آن‌ها ارتباط دارد. هر چند برخی به‌دلیل تعلقات حزبی می‌خواهند خود را بی‌اعتنا جلوه دهند اما قلباً آن را دوست دارند.

دربندی با اشاره به این‌که ایثار، فداکاری و شهادت در امتداد نهضت عاشورا معنا پیدا می‌کند،توضیح داد: این ضرورت احساس می‌شود که دفاع مقدس نیز همچون نهضت امام حسین (ع) ماندگار شود.از همین رو لازم است که رسانه‌ها بخشی را به دفاع مقدس اختصاص دهند که به‌ صورت مداوم به انعکاس اخبار و وقایع مرتبط با دفاع‌مقدس بپردازند.

وی تأکید کرد: کشور ما در منطقه‌ای استراتژیک و حساس قرار دارد و باید هر لحظه آمادگی مقابله با خطر و تهدید را داشته باشیم. بنابراین، می‌توانیم با ترویج فرهنگ حماسه مردم را در حالت حماسی نگه داریم تا آنان هر لحظه آماده فداکاری باشند. خوشبختانه در این راستا مردم همواره یک قدم جلوتر از مسئولین هستند و قبل از اعلام آن‌ها در همه صحنه‌ها حاضر می‌شوند.

دربندی در پایان گفت: مردم ما معنای امنیت را به واسطه آن حوادثی که در دوران دفاع مقدس رخ داده است درک می‌کنند. از همین رو برای برقراری امنیت دل می‌سوزانند. خوشبختانه دفاع مقدس نتیجه دیگری هم داشت و آن لمس ایستادگی یک ملت در برابر ابرقدرت‌ها بود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس