کد خبر 363542
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸

شاعر آیینی کشورمان گفت: کارهای فرهنگی مبتکرانه در حوزه دفاع مقدس موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، صابر خراسانی شاعر آیینی و حماسی کشورمان گفت: هر چیزی که ریشه مذهبی و اهل بیت(ع) داشته باشد و به خداوند وصل شود، ما را به سمت روشنی سوق می‌دهد. به همین خاطر قطعا تاثیرگذار و ارزشمند خواهد بود.

وی افزود: فضای شعر دفاع مقدس اولین حضوری بود که در شعر آیینی و حماسی آن را تجربه کردم.

صابر خراسانی ادامه داد: به اشعار دفاع مقدس علاقه زیادی دارم چون احساس می‌کنم تاثیرگذاری بسیاری دارد؛ در واقع اگر شعر دفاع مقدس تاثیرگذار نبود و فقط از یک فضای معمولی برخوردار بود بعد از گذشت چند سال اثر خود را از دست می‌داد ولی اکنون مشاهده می‌کنیم که علاقمندان بسیاری نسبت به دفاع مقدس وجود دارند.

این شاعر آیینی خاطرنشان کرد: وقتی پدری برای فرزند شهیدش یادواره‌ای برگزار می‌کند و جمعیت زیادی هم در این مراسم حضور می‌یابند، نشان می‌دهد که دفاع مقدس و شهدا علاقه‌مندان بسیاری دارد که با وجود گذشت 26 سال از پایان جنگ تحمیلی هنوز یاد و خاطره آن‌ها در ذهن‌ها و قلوب عموم مردم جامعه کشور ما زنده است.

وی با اشاره به این که شعر آیینی، شعری است که در آن ریشه مذهبی داشته باشد، بیان داشت: در بعضی از یادواره‌های شهدا عنوان می‌شود که شهدا جزو صحابه سیدالشهدا هستند به عبارت دیگر می‌توان این‌ها را ادامه دهنده همان مسیر سیدالشهدا دانست و به همین خاطر یاد و نام آن‌ها همچنان ماندگار است.

وی با تاکید بر این‌که این ماندگاری ریشه‌ای دارد که در وجود مردم نهادینه شده است، عنوان کرد: ما مسئولیم که ماندگاری یاد و نام شهدا را به درستی برای مردم عنوان کنیم. به عبارت دیگر چنانچه همه مردم درست کار کنند و پشت کارهای فرهنگی مربوط به دفاع مقدس هم فکر نهفته باشد و به صورت کپی کاری انجام نشود، خیلی از آسیب‌های اجتماعی مردم با معرفی شهدا و ایثارگران کم خواهد شد.

صابر خراسانی درباره این که چرا در اشعار خود به امام رضا تعلق خاطر بسیاری دارد، تصریح کرد: یکی از دلایل این موضوع همجوار بودن با حرم امام رئوف در مشهد است.

این شاعر آیینی کشورمان با یادآوری این مطلب که مردم علاقه خاصی به امام رضا(ع) دارند، یادآور شد: در پایان یکی از اجراها فردی جلوی من را گرفت و گفت: مدت زیادی است که به مشهد نرفته‌ام ولی با اجرای شما حس کردم الان در مشهد هستم یعنی مردم ما علاقه و عرق خاصی نسبت به امام هشتم شیعیان دارند.
*دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس