کد خبر 363417
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱

روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت از احتمال خريداري تعداد ديگري از جنگنده هاي اف - 35 آمريکا از سوي رژيم صهيونيستي خبر داد.

به گزارش مشرق، اين روزنامه تعداد اين جنگنده ها را 12 تا 15 فروند اعلام کرد که حدود نصف تعداد جنگنده هايي است که منابع دفاعي دو کشور پيشتر اعلام کرده اند.

اسرائيل سال 2010 ميلادي 19 فروند جنگنده اف - 35 را به ارزش دو ميليارد و 750 ميليون دلار از آمريکا خريداري کرد که قرار است حدفاصل سال هاي 2016 تا 2018 به اين رژيم تحويل داده شود.
بنا بر اعلام منابع ، موشه يعلون وزير جنگ اسرائيل که ماه گذشته با آمريکا سفر کرده بود با قرارداد اوليه خريد 25 تا 31 فروند هواپيماي جنگي ديگر اف - 35 موافقت کرد که بايد به تاييد کميته وزراي اسرائيل برسد.

روزنامه اسرائيلي يديعوت آحارونوت نوشت: اکثر وزرا با خريد اين تعداد جنگنده مخالفند و ترجيح مي دهند ميزان جنگنده هايي که اين رژيم قصد دارد از آمريکا خريداري کند به 12 تا 15 فروند کاهش يابد.

سخنگوي رژيم صهيونيستي درباره گزارش اين روزنامه تاکنون اظهار نظري نکرده است. يک مقام نظامي اسرائيل که خواست نامش فاش نشود اين گزارش را نادرست خواند و به جزئيات بيشتري در اين زمينه اشاره نکرد.

يک مقام ديگر اسرائيل گفت کميته وزرا که شامل بنيامين نتانياهو نخست وزير و چهار عضو بلندپايه ديگر کابينه مي شود تاکنون چهار بار به منظور گفتگو درباره خريد جنگنده هاي اف - 35 با يکديگر ديدار کرده اند و دو بار مهلت زماني تعيين شده براي تصميم گيري در اين زمينه به پايان رسيده است.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
    0 0
    عجب خره این صهیونیسته! بابا منار رو خریدی، کجا میخای بذاری؟ فرودگاهتو میزنیم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس