کد خبر 363333
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵

امید نوروزی قهرمان المپیک لندن گفت: قربانی کشتی‌گیری بااخلاق، نجیب و افتاده بود و رفتن او همه ما را تکان داد.

به گزارش مشرق، امید نوروزی قهرمان کشتی فرنگی در المپیک لندن، درباره درگذشت بابک قربانی قهرمان بازی‌های آسیایی 2010 تیم ملی فرنگی ایران اظهار کرد: اول از هر چیز این اتفاق ناگوار را به خانواده مرحوم قربانی و همچنین تمامی مردم، اهالی ورزش و جامعه کشتی تسلیت می‌گویم. درگذشت او اتفاقی بود که همه ما را تکان داد و از درگذشت این دوست خوبم بسیار متاثر هستم.

فرنگی کار تیم ملی ایران که در بازیهای آسیایی 2010 به همراه قربانی مدال طلا گرفتند درخصوص اقدامات خود برای گرفتن رضایت از خانواده شاکی در جهت حل این مشکل گفت: از اول هم که این قتل اتفاق افتاد و تنها بر اثر لحظه‌ای عصبانیت رخ داد من در جریان تمامی اتفاقات بودم. امیدوارم جوانان ما از این اتفاقات درس عبرت بگیرند و دیگر دست به چنین اقداماتی نزنند. بابک از لحاظ اخلاقی برای من یک مورد ویژه بود. او بسیار نجیب، افتاده و خوش‌اخلاق بود و با تمامی بچه‌ها در اردوی تیم ملی رفیق بود.

وی تصریح کرد: این گونه حرکات واقعا از او بعید بود. اما بعضی وقت‌ها انسان‌ها در شرایطی قرار می‌گیرند که دست به کارهای عجیب و دور از انتظار می‌زنند. ما واقعا دوست داشتیم رضایت شاکی، جلب شود و او به آغوش خانواده و جامعه کشتی بازگردد. قربانی خیلی برای ما و خانواده کشتی عزیز و دوست‌داشتنی بود. او تنها 25 سال سن داشت و با این سن کم، دو سال بود که بر اثر قتلی که اتفاق افتاده بود، در حبس به سر می‌برد. کسی که قهرمان بزرگی است با آن همه افتخار تنها بر اثر لحظه‌ای اشتباه پایش به زندان که محیط وحشتناکی است، باز شد. این اتفاقات مطمئنا آدم را به هم می‌ریزد. او نیز واقعا از لحاظ روحی و روانی به هم ریخته بود. ما واقعا افسوس می‌خوریم چرا که او می‌توانست یکی از بزرگان ورزش کشور شود.

نوروزی افزود: نمی‌دانم درباره این اتفاق تلخ چه بگویم. واقعا در شوک هستم و زبانم در بیان شدت این غم ناتوان است. من پس از شنیدن این اتفاق، به دنبال بلیت هواپیما بودم تا خودم را هرچه سریع‌تر به کرمانشاه برسانم اما متاسفانه نتوانستم این کار را انجام دهم و پروازی انجام نشد ولی قطعا تا یکی دو روز آینده به پدر و مادر او سر می‌زنم تا خودم را در غم آن‌ها شریک کنم.

وی درباره اقدامات خود در گرفتن رضایت شاکی برای مرحوم بابک قربانی گفت: شخصا اعلام کردم هر کمکی از دستم بربیاید، چه از لحاظ مالی و چه از لحاظ معنوی حاضرم انجام بدهم اما اولیای دم قبول نمی‌کردند. در ابتدا قرار بود با گرفتن پول رضایت خود را اعلام کنند اما از این کار منصرف شدند. دیگر این حرف‌ها گذشته و بابک در بین ما نیست. ان‌شاءالله خدا او را بیامرزد و همچنین صبر زیادی به خانواده‌اش بدهد. من آماده بودم برای آزادی او هر کاری انجام دهم و منتظر بودم تا به من خبر بدهند که برای این کار پیشقدم شوم اما دیروز متاسفانه خبر درگذشت او به دستم رسید که واقعا از شنیدن آن به هم ریختم.

قهرمان المپیک 2012 لندن، خاطرنشان کرد: زندان محیطی بسیار آلوده است. مخصوصا که یک جوان پرافتخار مملکت آن هم در بند قاتلان قرار بگیرد. فردی که بارها پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآورده به یک دفعه وارد جمعی از خلافکاران می‌شود. مطمئنا این موضوع در روحیه او تاثیرگذار بوده است. بابک واقعا در این دو سال، حبس را به هر سختی که بود تحمل کرد اما بعضی اشتباه‌ها در نهایت تاوان سنگینی دارد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
    0 0
    خدا رحمتش کنه ...یه لحظه غفلت چطور یک قهرمان رو نابود کرد ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس