کد خبر 363299
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰

درحالی که علاقمندان به فوتبال تمایل دارند تمرینات تیم‌های محبوبشان را در آستانه دربی از نزدیک تماشا کنند اما اجازه ورود به ورزشگاه‌ها به آنها داده نمی‌شود.

به گزارش مشرق، تمرینات تیم ملی ایران به دستور کی‌روش پس از نیم ساعت بسته شد و هواداران و البته خبرنگاران را از تمرین بیرون کردند و درهای کمپ را بستند. تمرینات استقلال تقریبا سه هفته است که بسته است (پس از مخابره عکس فریاد امیر قلعه‌نویی بر سر دکتر تیم) و طبق اعلام کادر فنی استقلال تا پایان بازی با پرسپولیس هم بسته است. تمرینات پرسپولیس هم از روز یکشنبه بسته شد و کسی نمی‌تواند در تمرینات این تیم هم حاضر شود.

حال پرسش این است که چرا باید تمرینات تیم ها پشت درهای بسته برگزار شود و دلایل این اقدام از سوی کادر فنی و مسئولان تیم ها چیست؟

این کار هم نیاز است و هم لازم. ابتدا باید این ماجرا را از نظر فنی بررسی کنیم آنجا که روی سکوهای ورزشگاه‌ها به هنگام تمرینات بدون ذره‌ای تردید جاسوس رقیب حضور دارد و تمرینات را یادداشت می کند. وی ذهن خود را به تمرین می دهد و حتی فریادها را هم گوش می دهد تا بفهمد که قرار است توپ از جناحین روی دروازه حریف برود یا از عمق و اگر از جناحین است از راست یا از چپ و برای دور زدن مدافع چپ و راست از کدام تاکتیک استفاده می شود و ...

از نظر فنی هنوز نکته‌ای باقی مانده و آن این است که وقتی با حضور تماشاگران تمرین برگزار می شود مربی نمی تواند بر سر شاگردانش فریاد بکشد و با آنها دعوا کند و شاگردانش را جریمه کند. در واقع این موضوع کاملا تمرین را تحت تاثیر قرار می دهد.

اما نکات غیرفنی هم وجود دارد که حضور خبرنگاران و حرف‌زدن سست عنصرترهای تیم و البته احتمال ورود به حاشیه ها قبل از دیدار های حساس است. حتی برخی مواقع بازیکن با خبرنگار دوستانه حرف می‌زند و به اصطلاح درد دل می کند و اسرار تیم را فاش می کند چه فنی و چه غیر فنی. در نتیجه بستن تمرین پیش از بازیهای مهم و البته پس از جنجال‌های خاص بهترین روش برای آرام نگه داشتن جو تیم است و البته باشگاه‌ها باید مصاحبه‌کردن و ارتباط داشتن بازیکنان را به آنها آموزش دهند و نکته بعد اینکه مقصر را تماشاگر و خبرنگار ندانند بلکه خودشان را مقصر بدانند حبس کنند.

نکته بعدی اینکه استقلال و پرسپولیس این روزها با شکاف‌های زیادی مواجه هستند. از احتمال جدایی آندرانیک تیموریان تا مشکلات مالی با اسپانسر گرفته تا دلخوری برخی ملی‌پوشان از قلعه‌نویی و از همه مهمتر هواداران فرهاد مجیدی که همین دو روز پیش با یک درگیری از تمرین اخراج شدند.

در آن سمت و در پرسپولیس هم مشکلاتی مثل واکنش هواداران به سوشا مکانی (که البته در تمرین تیم ملی است) و رضا حقیقی وجود دارد و داستان مایلی‌کهن و دایی هم به تمرینات پرسپولیس کشیده که ممکن است موجب عدم تمرکز و البته درگیری شود پس این روزها بستن تمرینات کار غلطی نیست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس