کد خبر 362666
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹

بهترین روش برای پیشگیری از بروز سکته های قلبی و مغزی ورزش است. علم پزشکی مدرن در تحقیقات جدید ثابت نموده که با انجام فعالیت های ورزشی منظم و مداوم همراه با رژیم غذایی مناسب می توان از بسته شدن رگهای قلبی و مغزی جلوگیری نمود و از بروز سکته های حاد قلبی و مغزی که نتیجه اش مرگ آنی و یا فلج شدن بدن می باشد پیشگیری کرد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، دکتر لطفعلی پور کاظمی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی طی یادداشتی به سلامت نیوز نوشت: اگر روزانه به مدت نیم ساعت پیاده روی و یا آرام دویدن و نرمشهای سبک روزمره را در برنامه زندگی خود قرار دهید و از مصرف بی رویه برخی غذاها پرهیز نمایید هرگز به سکته قلبی دچار نمی شوید.


علل سکته قلبی عبارتند از:
- ازدیاد چربی خون (بویژه کلسترول)
- چاقی و کم تحرکی
- استرس
- ژنتیک (استعداد ارثی)
- سیگار و مواد مخدر والکل و برخی علل ناشناخته

اغذیه مجاز و مفید برای قلب و مغز عبارتند از:

انواع میوه جات و سبزیجات، ماهی، مرغ، حبوبات، غلات، روغن های گیاهی مثل روغن زیتون، ذرت، بادام زمینی، اغذیه آب پز و پختنی، لبنیات کم چرب یا بدون چربی.

انواع غذاهای غیرمجاز برای بیماری های قلبی و فشارخون و چربی خون بالا عبارتند از:

نمک، گوشت قرمز، اغذیه سرخ شده و پرچرب، پیتزا، همبرگر، سوسیس، کالباس، لبنیات چرب، روغن های گیاهی.

استرس های روزمره نیز می تواند از طریق ازدیاد فشار خون عاملی برای سکته باشند در نتیجه در طول شبانه روز علی رغم مشکلات فردی و اجتماعی، بایستی از روحیه ای شاداب و خندان برخوردار بود تا تنشهای زندگی سبب مرگ آنی و یا سکته نشوند.

مصرف سیگار و الکل و مواد مخدر می توانند هم سبب بسته شدن رگهای قلبی و مغزی شوند و هم اختلالات کبدی، کلیوی، گوارشی، ریوی و مغزی ایجاد نمایند و عاملی برای فلج شدن اعضای بدن توسط سکته های مغزی گردند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: سلامت‌نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس