کد خبر 362443
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸

یک رسانه روسی طی تحلیلی نوشت: آمریکا باید متوجه این حقیقت تلخ اجتناب‌ناپذیر باشد و درک کند که هم‌اکنون ایران قدرتی در ساخت پهپاد است و نمی‌تواند آن را نادیده انگارد.

به گزارش مشرق،  شبکه خبری «‌راشاتودی» روز گذشته (پنجشنبه) طی تحلیلی در زمینه ساخت پهپاد رادار گریز از سوی ایران نوشت: «آمریکا مجبور خواهد بود حقیقت اجتناب ناپذیر و دردناک ساخت پهپاد رادار گریز را از سوی ایران را پذیرا باشد.»

بر اساس این گزارش، یک تحلیلگر امور منطقه‌ای در گفت‌گو با این شبکه خبری گفت: «ابتدا باید بگویم که ایران حق داشت تا پهپاد آر کیو 170 را که در عمق 140 مایلی این کشور وارد شده بود ، فرو نشاند و سپس با استخراج اطلاعات داخل آن به ساخت نمونه مشابه اقدام نماید که ما هم اکنون شاهد آن در نمایش فیلم ویدیویی هستیم. ایران دارای قابلیت خوبی در زمینه ساخت پهپاد می‌باشد و اخیرا پهپادهای با فن‌آوری بالا با مقاصد چند منظوره رزمی و تجسسی را تولید می‌کند.»

این کارشناس در ادامه گفت: «‌در هنگامه گفت‌وگوهای هسته‌ای بین ایران و آمریکا این مسئله پیروزی مهم و موثری برای این کشور است که باعث می‌شود قابلیت تحرکات نظامی و جابجایی موشک‌های نظامی در سطح منطقه به ویژه خلیج فارس را رصد کند. این نوع پهپاد  رادار گریز است و قادر است به عمق دفاع هوایی رخنه کند. توانایی ایران در بکار گیری فن آوری رادار گریز در پهپاد پیروزی بزرگی در سطح منطقه و در مقابل آمریکا می‌باشد.»

وی در زمینه واکنش آمریکا نیز گفت: «آمریکایی‌ها خیلی تلاش کردند تا این پهپاد را برگردانند و اخبار تایید نشده حکایت از قصد آمریکا در نابودی این پهپاد داشت اما موفق به انجام این کار نشدند و این البته بخاطر آمادگی ایران برای مواجهه با این مسئله بود. بنابر این فکر می‌کنم آمریکا باید متوجه این حقیقت تلخ اجتناب ناپذیر باشد  و درک کند که هم اکنون ایران یک قدرت در ساخت پهپاد است و نمی‌تواند آن را نادیده انگارد.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سارا ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    0 0
    درود بر مهندسین توانای ایرانی. آمریکا باید متوجه این حقیقت تلخ (برای آمریکا و اسراییل و..) اجتناب ناپذیر باشد که هم اکنون ایران یک قدرت در ساخت پهپاد است. در ساخت موشکهای دوربرد است. در فن آوری هسته ای در..... کلاً همه ء حقایق ایران برای آمریکا تلخ هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس