سردار حاجی زاده زمان ماموریتی شدن RQ170 ایرانی را سه ماهه چهارم سال جاری عنوان کرد و گفت: تا پایان سال برنامه داریم حداقل 4 فروند از این نمونه ها را بومی و وارد ماموریت هم بشویم.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی سپاه، سردار امیر علی حاجی زاده با بیان اینکه آمریکایی ها با دیدن RQ170 ایرانی سکته ناقصشان کامل می شود تاکید کرد: نمونه آمریکایی آن را چون غنیمت است پس نمی دهیم اما اگر تحریم‌های ایران علیه آمریکا برداشته شود شاید یک نمونه ایرانی را به آمریکا بدهیم.

وی با اعلام اینکه فیلم پرواز پهپاد RQ170 ایرانی امروز(چهارشنبه) از سیمای جمهوری اسلامی پخش خواهد شد، اظهار داشت: از زمان به غنیمت گرفتن هواپیمای RQ 170 آمریکایی تا زمان به پرواز درآمدن RQ 170 ایرانی کمتر از سه سال گذشت و در طی این مدت ده ها پروژه تعریف شد که یکی از آن پروژه ها ساخت و مهندسی معکوس هواپیمای RQ 170 بود.

وی افزود: در زمینه ساخت RQ 170 ایرانی طراحی معکوس صورت گرفت. طراحی معکوس با مهندسی معکوس تفاوت دارد به این معنا که در ساخت RQ 170 ایرانی با استفاده از برخی زیرمجموعه ها و ایده های اصلی هواپیمای آمریکایی ایده های بومی نیز در فرایند تولید RQ 170 ایرانی بکار گرفته شد.

سردار حاجی زاده در تشریح مشخصات و قابلیت‌های پهپاد RQ 170 خاطر نشان کرد: همانطور که متخصصان امر هوایی اطلاع دارند مجموعه بال بدنه و بخش عمودی و افقی هواپیما در یک بال خلاصه شده که از طبیعت الگو گرفته است و به همین دلیل میزان اصطکاک و مصرف سوخت آن نسبت به مورد مشابه بسیار کاهش پیدا کرده است.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه رادار گریزی و پنهانکاری را از ویژگی های اصلی پهپاد آمریکایی دانست و افزود: این ویژگی ها باعث شده بود تا این هواپیمای بدون سرنشین نقش اول جاسوسی سازمان سیا را در منطقه ایفا کند که البته با به غنیمت گرفتن این هواپیما ضربه ای به پیکره آمریکایی ها وارد شده که به سادگی التیام پیدا نخواهد کرد.

وی با اشاره به طراحی معکوس این پهپاد به دست توانمند متخصصان ایرانی و تاکید بر دست‌یابی به محموله‌ها اهمیت آن نسبت به خود هواپیما گفت: با به غنیمت گرفتن این هواپیما در واقع به قابلیت های پرنده در بخش جاسوسی و پنهانکاری و اطلاعاتی که در آن انباشته شده بود و نیز روش هایی که آمریکایی ها برای جاسوسی داشتند دست پیدا کردیم.

وی با تشریح مختصات و قابلیت‌های پهپاد RQ 170 ایرانی عنوان کرد: هواپیما ها از بدنه، بال عمودی و بال افقی و بال اصلی تشکیل شده اند ولی در این نوع هواپیما همه این چهار جزء در بال خلاصه شده اند و این به کاهش وزن کمک می کند و با کاهش سرعت واماندگی و مصرف سوخت ، مداومت پرواز را افزایش داده و کمک می کند این هواپیما ماموریت های خود را نسبت به هواپیماهای هم اندازه خود و یا در مقایسه با هواپیما های سنتی که بال افقی، عمودی و دمی دارند بهتر اجرا کند.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در تبیین نوع کاربری و مأموریت‌های پهپاد RQ 170 ایرانی بیان داشت: اولین نمونه‌های ساخته شده این هواپیما رزمی است و با توجه به نوع موتور جت، موتور پیستونی، در اندازه‌های مختلف در بخش‌های مراقبت، شناسایی و رزمی و انواع و اقسام مأموریت‌های مرتبط مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، البته این امکان توسط متخصصین فراهم شده تا نمونه‌های دیگر این هواپیما نیز ساخته شود.

سردار حاجی زاده زمان ماموریتی شدن این هواپیما را سه ماهه چهارم سال جاری عنوان کرد و گفت: تا پایان سال برنامه داریم حداقل 4 فروند از این نمونه ها را بومی و وارد ماموریت هم بشویم، ولی اجرای ماموریت های انبوه از سال آینده آغاز خواهد شد.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در پایان در خصوص نامگذاری پهپاد RQ 170 ایرانی اظهار داشت: نامگذاری RQ 170 ایرانی را به مردم عزیز کشورمان واگذار می کنیم و از طریقی که اعلام خواهد شد از آنها کمک خواهیم گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 105
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 33
  • ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 1
    اوج تحقیر امریکا با هدیه ای باور نکردنی
  • نیما ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    IR-IQ170 نام مناسبی است.
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    1 0
    خودرو سازهای .. یاد بگیرند. درود بر پهپاد سازها
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    امریکا خودش از این پرنده ها الان صادر میکنه و به کشورهای مختلف میده
  • ریاستی ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 1
    خدا قوت ،اسمش رو بگذارید ار کیو طهرانی مقدم
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 1
    شاید روزی ابرقدرت جهان شویم. برای دومین بار
  • ناشناس ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    بگذارید RQ قاسم امریکا هم از حاج قاسم ترس داره هم از مهندسی معکوس
  • همیشه مخالف ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    مگه میشه .....من که باورم نمیشه
  • ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    آمریکا غلط کرده
  • شناس ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    اگر تحریم‌های ایران علیه آمریکا برداشته شود ????!!!!
  • علی ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    بگو ماشالله
  • مرتضیsk ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    آره واسه همین دلیل اوباما اشکش در اومد التماس میکرد پسـِش بدن !! تو کدوم دنیایی تو ؟؟
  • مرتضیsk ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    یه اسمی بزارین که دماغ اِمریکا و جریانات آمریکاگرای داخلی "آمریکوفیل" ، سال ها پی در پی بسوزن !!
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    مشزق سردار گفت : نوع ایرانیش هم منوط به اینه که اونها از تحریم خارج بشن. اگر از تحریم خارج شدن یه نمونه ایرانیش رو بهشون خواهیم داد. یعنی ما آمریکایی هارو تحریم کردیم تو زمینه نظامی تیتر عوض کن تا مایه ابروریزی نشده
  • محمد ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    خخخخخخخخخ طرح بال پرنده فقط در انحصار امریکا و چند کشور محدوده و به هیچ کشوری این نوع پهپاد رو صادر نمیکنه
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 1
    خود گويي وخود خندي عجب مرد هنرمندي!توهم سرتا پاي همه تون را فرا گرفته.
  • محمد ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    سپاه به وعده ای که داده عمل میکنه بر خلاف وزارت دفاع که هنوز یه تصویر از قاهر منتشر نکرده دمش گرم
  • ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    در اندازه واقعيه ؟ موتورش چيه ؟
  • مهدی ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    امریکا به هیچ وجه هواپیماهای استراتژیکشو صادر نمیکنه مثل اف 22 که در دنیا نظیر نداره ار کیو واقعا خواست خدا و توان بی نظیر متخصان جنگ الکترونیک و نوابغ کامپیوتر و برق ما بود که برای مثال یک بار دوستان ارتش سایبری نیروی دریایی امریکا رو هک کردن و باید به شما بگم نیروی انسانی بسیار خوبی در این زمینه جذب شده و یکی از دوستانم که لیسانس کامپوتر از دانشگاه ازاد داشت اما یه نابغه واقعی بود و کاری که در اون زمان هیچ استادی نمیکرد و بخدا جلو چشمم انجام داد البته تو دانشگاه درسش خوب بود غیر از سال اول الا توی بخش سایبری نیروی مسلح مشغول به کاره بخش سایبری و بخش جنگ الکترونیک نیروهای بسیار خوبی داره که از بین همین جوونا هستن نباید جونان این مملکتو دست کم گرفت در غیر این صورت به خودتون توهین کردین باور کنید تا حالا دو نفر از دوستام رفتن یکی فتا و یکی دیگه هم ارتش و هیچ پارتی هم نداشتن ولی خودرو سازی همش پارتی بازیه به طوری که بعضی مشاورانش دیپلم بودن این پرنده هم بسیار اسرار امیز بود و یادمه قبل از اینکه ایران بگیرش مجله دانستنیها اون رو غیر قابل شناسایی معرفی کرده بود...
  • محمد ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    بوی سوختگی میاد خخخخخخخخخخ
  • محمد ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    خداوند تمام مغرضین رو شفا بده شما از قوم بنی اسراییل بدترید فقط بهونه الکی میگیرید خودتو خاصیت ساختن یه پیچ ساده رو ندارید پس لطفا ببندید که بوی گندش حال همه رو به هم میزنه ایوالله سپاه.
  • باختر ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    زمانی که پهبادرابرزمین ایران فروداوردیم،واقعاخندیدیم!زمانی که رادیوامریکا صبح تاشب تبلیغ میکردکه ایرانی هاسوزن ساختن راهم بلدنیستنداماعاقبت مجبوربه اعتراف شدندکه ایران فن دست یابی به انرژی اتمی رابدست اورده،ازته دل خندیدیم!زمانی که درماهواره های جاسوسی امریکانفوذکردیم وبرای مدتی انهاراکورکردیم،ازخنده غش کردیم!توخودبشمارحدیث ناتوانی امریکارادرنامردی علیه ملتی بزرگ!اگرهمین بیت شعرراهم نگویید،چه بکنید؟ماباهمین توهمات سی وچندسال است زیرشدیدترین فشارهای ابرقدرتهای زورگومثل کوه ایستاده ایم وبه فضل خداخواهیم ایستاد!فاتحه رابایدبرکسانی خواندکه خودباخته غرب شده اندوحتی توانایی خودشان راهم باورندارند!
  • مرتضیsk ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    نمی دونستم اینقــدر دیگه پنهان کار درستش کردن که نمیبینیش !! یه آبی به دَس صورت بزن چشاتو بیشتر وآ کن
  • ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    یه نفر چند روز پیش گفت جز آبگوشت بزباش و قرمه سبزی مزیت رقابتی نداریم حالا سوال من اینه، اینی که دارین صحبتشو میکنین قرمه سبزیه یا آبگوشت بزباش؟
  • ابوالفضل ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    دمت گرم سردار کاش این مدیران خودروسازی ما می افتادند دست داعش شرشون کم می شد
  • ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    آمریکوفیل خخخخخخخخخخخخخخخخخ عالی بود
  • ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    آب رو بریز اونجا که می سوزه :)
  • علیا ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    خیف که نام فطرس قبلا برای نوعی دیگر از پهپاد ها به کار رفته. وگرنه با توجه به اینکه فطرس فرشته ای بوده که بالهاش سوخته بوده و بعد یه جورایی بازگشت بهجبهه ی حق داشته نامی برازنده میشد. آر کیو هم در موقع رود بالش آسیب دید و بعد با مهندسی معکوس در خدمت جبهه ی حق قرار گرفته.
  • علیا ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    میتونی نام یکی از کشور هایی که این پرنده صادر شده نام ببری؟ هنوز این طرح انقدر محرمانه هست که بعد از چند سال از ورود به خدمت این پرنده هنور عکس های محدودی ازش وجود داره و تمام خصوصیاتی که در موردش میگند صرفا حدس و گمان هست. هنوز هیچ خصوصیتی از خصوصیات این هواپیما تایید نشده. اگه به تو باشه لابد عربستان و قطر و امارات هم جزو خریدارانش هستند؟ آره؟
  • محمد ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    فکر کنم از موتورهای خانواده طلوع باشه یا جی 85
  • علیا ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    برای چهارمین بار. دو دوره قبل از اسلام هخامنشیان و ساسانیان. البت هسلوکیان و اشکانیان هم هستند اما خب جزو نوادگان اسکندر هستند. دو دوره هم بعد از اسلام. دویست سال بعد از اسلام تا زمان حمله مغول و بعد از حمله مغول تا همین 300 سال قبل. پس میشه 4 دوره. و انشالله پنجمین مرتبه به ظهور آقا امام زمان متصل بشه
  • علیا ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    امیر گفت رنگ هم سیاه هست تا برای نمایش پروازش مشخص تر باشه. اما تو صمم بکم هستی. و البته سردار گفت سکته ی ناقصی که موقع نشوندنش زدید الان با پروازش سکته کامل شد
  • علیا ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    پرواز قاهر شرای متفاوتی رو میطلبه. اولا تعدد سامانه ها خودش یه مشکله. دوم سرعت خیلی بالاتر هم یه موضوع دیگه و سوم توانایی مانورهای سنگین و ... اینها همه تفاوت های این دو پروژه هستند. و البته مهم ترینش داشتن یه نمونه ی اولیه و پیشینه ی خیلی خوب در راحی پهپاد ها برای پروژه ی سپاه. خواهشا حرف هاتون رو مزه مزه کنید و بعد بید تا از ایجاد اختلاف جلوگیری بشه. دشمن دانا بهتر از دوست نادان هست پس با قضاوت های بی مورد دوست نادان نباشید.
  • ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    تفرقه نیانداز همه ید واحده ایم
  • سلمان ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    دوستان اینقدر در مورد قاهر بی انصاف نباشید معمولا بین رونمایی یک جنگنده تا ورود اون به خدمت چند سال طول می کشه فکر کنم از رونمایی جنگنده فرانسوی رافال تا ورود به خدمت نزدیک 15 سال طول کشیده یا میگ 29 شش سال بعد رونمایی وارد خدمت شده تازه هم فرانسه و هم شوروی سابقه طولانی تری از ما در صنعت هوایی دارند و برای مثال فرانسه از کمک فنی و تکنولوژیکی آمریکا ، انگلستان و فرانسه هم برخوردار بوده و پشتوانه مالی عظیمی هم حامی طرحهای نظامیش هست ولی با وجود تجربه های قبلی که از میراژها داشت پروسه طراحی و ساخت رافال اینقدر طولانی شد پس باید به دلاورمردان صنعت هوایی خودمون که با فقط دو دهه تجربه ساخت جنگنده به طراحی قاهر رسیدن اعتماد کنیم انشاالله که در سالهای آینده قاهر وارد خدمت میشه و ستون فقرات نیروی هوایی ما رو هواپیماهای تولید خودمون تشکیل خواهند داد
  • محمد ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    تفرقه چیه برادر من حرفم اینه چرا بعد 2 سال نباید یه تصویر ساده از قاهر منتشر کنن این کار باعث میشه بهونه دست مغرضین بدیم.
  • سلمان ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    نه مدیرامون رو جای دیگه استفاده می کنیم اگه پرایدهامون رو بدیم به داعش ریشه شونو خشکوندیم
  • محمد ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    عالی بود فقط این صدای موتورش خیلی زیاد نیست بر یه پهباد
  • علي ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    1 0
    مگرايران آمريكاراتحريم كرده كه نوشتيداگرتحريمهاي ايران عليه امريكابرداشته شودشايديك فروند هواپيما بهشان بدهيد
  • ناشناس ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    ببینید چقدر بدبختیم که واسه کپی امریکایی سر تا پا غرق در شادی شدیم ؟؟؟ وااااای ملت ایران
  • ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    بابا یکی گشنش بوده موقع مصاحبه یه آروغی زده! شما جدی نگیرید. کل دنیا رو ایران حساب باز میکنن حتی دشمن.
  • ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    با سواد! این نوع پرنده رو خیلی از یگانهای معمولی نظامی آمریکا هم در اختیار نداشتن.
  • ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    TM-IQ طهرانی مقدم آی کیو
  • ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    نه همینو دقیقا سردار گفت من فیلمشو دیدم
  • ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    تو نمایشگاهی دستاوردهای هوافضا سپاه سردار حاجی زاده گفت که نمونه 40 درصد این پهپاد بزودی پرواز میکنه، بنابراین این فیلم امروز مربوط به نمونه 40 درصد باید باشد.
  • حامد ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    فکر کنم بجای موتور توربوفن ، توربوجت گذاشتن (یکی از موتورهای خانواده طلوع)
  • ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    فطرس رو که میشناسی این IQ شونه.
  • ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    چرا وقتی چیزی نمیدونی حرف میزنی؟! آمریکا هیچ وقت همچین هواپیمایی رو صادر نکرده ...
  • danial ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    چه باحال ما بهترین ماشین ساخت داخلمون سمنده ، نمیتونیم یه هواپیما مسافربری درست کنیم بعد هواپیمای بدون سرنشین میسازیم
  • ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    حالت خوبه؟ موتور جی 85؟ اصلامیدونی ابعاد این پرنده چیه و ابعاد موتوری که اشاره کردی چیه؟ اصلا میدونی موتور این نوع پرنده باید چه قابلیت های خاصی داشته باشه؟ مصرف سوخت بسیار پایین تولید نویز پایین اصلا پس سوز یا چیزی شبیه این کلا وجود نخواهد داشت. قابلیت خنک کنندگی گاز های خروجی و خیلی پیچیدگی های دیگه. تولید موتور این پرنده شاید مشکل ترین بخش این پروژه باشه
  • ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    اسمش رو بزارید آرکیو ۱۷۰ ختنه شده و مسلمان
  • ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    بامزه بود! امریکا این پهباد رو به هیچ کشوری حتی اسرائیل نداده و برای همین این پهباد قیمتی نداره! این پهباد فقط توسط ارتش امریکا استفاده میشه و هیچ کشوری حتی چرخش رو هم نداره!
  • ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    اب بیارم؟!
  • ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    موتور خودش رو طراحی و ساختن چون این پهبادهای بدون سکان عمودی با هر موتوری قابلیت پروازی ندارن و باید موتورهای خاصی که برای خودشون طراحی شده باشه وگرنه نمیتونن پرواز کنن و تعادل داشته باشن
  • ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    اون صدای موتور نبود صدای حرکت هواپیما در باد هست هرچند این پهبادها در ارتفاعات بالا پرواز میکنن و پنهان کار هستن، اونقدر ارتفاع پروازیشون زیاده که صدا که سهله خودشم تو اسمون رویت نمیشه
  • scorpion ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    آره ما افتخار میکنیم به توهممون به توهم 35 سال ایستادگی در مقابل تمام دنیا ما افتخار میکنیم به اینکه با دست خالی 8 سال مقابل دنیا تو هم بهتره به چرندیات بب سیب و صدای الاغ و من و شیطان و.... سر بزنی کاری به ما متوهمان نداشته باش
  • اهوازی ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    با عرض تبریک.ایکاش این روحیه و مدیریت در دیگر بخش های دیگر کشور مانند خودروسازی و نفت و گاز و دیگر صنایع ما بود.
  • ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    آمریکا به چیزهای جدیدی باید عادت کند. باید واقعیت را بپذیرد.
  • محمد از کرمانشاه ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    علیا جان ، اشکانیان از نسل اسکندر هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    لگن سازهای پر خرج و پر مدعا از این خاضعان سخت کوش و بی توقع یاد بگیرند.
  • ناشناس ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
    0 0
    اسمش رو بزارید آرکیو جاسم
  • ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    علیا درست می گه.....فطرس اسمه قشنگیه ولی حیف استفاده شده
  • افشین تهران ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    کم بینی و دردمندی عجب ادم بلا نسبت عاقله مندی!!!
  • افشین تهران ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    این صدایی که در فیلم هست بعلت ارتفاع کم پهباده که زیاد به نظر میرسه.
  • افشین تهران ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    شکار این پهباد باعث پرتاب سریع تکنولوژی هوا فضا در ایران خواهد شد و انشالله در اینده از این دستاوردها زیاد خواهیم داشت .حتی در جنگنده های سرنشین دار.احسن.خسته نباشید.
  • افشین تهران ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    اگر سران استکبار و امریکا کمی شعور داشته باشند معنی این جمله باید مغز استخوان پوکشان را بسوزاند.
  • کیان ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    اون یک نفری که در مورد آبگوش بزباش و قرمه سبزی صحبت میکرد، احتمالا به رمز صحبت میکرده که دشمن متوجه نشه. این دو تا اسم احتمالا اسم دو تا از اسلحه های سری ما بوده. زیاد به دل نگیرید اینها مردان از جان گذشته و مخلص و کوشا و با فکر اقتصاد ما در دولت جدید هستند. ولی کاش حداقل در بیان هم که شده یه مقدار خودباوری داشتند. راستی مشرق جان از قاهر 313(اف 25) چه خبر؟
  • کیان ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    اگر علم در ثریا هم باشد مردانی از پارس به آن دست پیدا خواهند کرد.رسول اکرم(ص) ابرقدرتی ایران مسجله، فقط باید بعضی ها باور کنند و فکرشون رو از آبگوشت بزباش و قرمه سبزی بیارن بیرون. همش فکرشون شکمیه.
  • ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    This is a noisy toy Iran has created
  • ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    این افتخار از دید برخی مدیران لایق! حتما قابلمه آبگوشت بزباشه که داره می پره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    اسباب بازی مال بچه هاست از جمله اربابت اوباما خفه خون بگیر لطفا
  • ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    اسمشو بذارید پراید هوایی
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    آفرین
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    زیاد عجول نباش بزار عملیاتی بشه بعد تشویق کن
  • جلال ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    خدا بخواد اسمی انتخاب کردم که اگه بشه بهترین اسمه
  • حسن ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    مایه افتخاراست. ای کاش در این سالها می توانستیم با مهندسی معکوس خودروهای پیشرفته را در داخل کشور تولید کنیم.
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    میتونه حمل بار کنه؟ چقدر ؟ روش موشک هوا به هوا نصب کنن خیلی عالی میشه
  • مهدی فردوسی ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    IQ-IR-IRAN هم اسم خوبیه
  • مهدی فردوسی ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    اسم این پهباد رو بذارین IQ-IR.IRAN
  • افشین تهران ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    پس چرا شما به این اسباب بازیها مینازید؟چرا به اعراب از این اسباب بازیها البته درجه2یا3رو میفروشید؟اب بریز همونجاییکه میسوزه.یانکی.
  • افشین تهران ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    وقتیکه میگه نوع رزمی پس حتما میتونه.فکر کنم در داخل بدنه با کم کردن قسمتهای جاسوسی برای بمب های قاصدک یه جایی پیدا بشه.مهم استفاده از تکنولوژی یک باله بودن این پهباد هست که ایران در اوردش بعدا میشه اونو در جای دیگه و اندازه های متفاوت و کاربردهای متفاوت استفاده کرد.هر کاری شروعش سخته اما وقتی شروع شد بمرور سرعتش زیاد میشه.
  • حجت ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    I am a door. منم انگلیسی بلدم!!!!
  • محمد ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    اسمش رو بزارید حـُر
  • امیر ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    اسمشو بزاریم بازم ی دروغ دیگه
  • ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    یه کلام از مادر زن عروس فقط میخای زیر هر مطلبی یه چرتی بنویسی و بری
  • آرین ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    احسنت. ایده بسیار خوبیه. ای کاش صنعتگران به این هم توجه می کردن.
  • ناشناس ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    خوب بود برخی از این دولتی های خود کم بین مثل آون که گوششو داد به آلمانی ها برای تعمیر! و این یکی که آخیلی بگوشت دوست داره! غیرت و تلاششون به اندازه یک هزارم سردار حاجی زاده و سردار تهرانی مقدم بود تا اینقدر جوانان ملت ایران را دسته کم نگیرند و همین روحیه ما می توانیم را مقابل استکبار جهانی در مقابل تحریمها به رخ آن ها بکشند
  • ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    اگر تحریم را بردارد که من هم میتوانم پهپاد بسازم-از شرکت زیمنس دیتالینک میگیرم-از ژاپن دوربین 1 گیگا پیکسل چند طیفی و یا تک طیفی میگیرم-از چین قطعات فایبرگلاس بدنه میگیرم و خودم اسمبل میکنم.
  • سیروس نبی ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    چشم بهایی نامسلمان. فکر میکنی کسی نمیدونه از کجا ساپورت میشی؟
  • ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    ای کیوی جلبک بیشتر از بعضیاس
  • ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    بابا این داره از کوره دهات با وی پی ان پیام میذاره
  • مهدی ص ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    با بدست اوردن این پهباد وساختش که تودنیا دوکشور ایران وامریکا دارنش جهشی بلند در حوزه هوا فضا خواهیم داشت
  • ناشناس ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    افرین بردلاور مردان سپاه عزیز ایران امیدوارم درهمه عرصه پیروز باشید خیلی خوشحال شدم واقعا امریکا هیچ غلطتی نمیتواند بکند
  • مهدی ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    دوست عزیز زده به سرت بی سرنشین کجا و مسافربری ده ها کشور بی سرنشین میسازن اما فقط 2 تا 4 کشور مسافربری میسازن...
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    اسمشو بزارید فرشته ی مرگ
  • مهدی ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    استعداد،پنتاگن هم از این مدل نداره.این پرنده فقط در اختیار سازمان جاسوسی آمریکاست.شما بگو به کدوم کشور داده؟!
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    مشرق لطفاً فیلمش رو که قول دادن چهارشنبه بذارند رو هم تو سایت بذار.
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    کشور کویت به تنهایی چوب بستنی می تونه تولید کنه؟
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    اااااااااااااای وووووووووووووووولااااااااااااااااا به بروبچه های سخت کوش
  • ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    ههههههه ار کیو قاسم
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    بشین تا بشیم.
  • ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    صندوقدارشم بزنید.
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    دممون گررررررررررررررررررم همین همون
  • مازندرانی مسلمان ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    0 0
    فدای همه مردم خوب ایران زمین
  • یه آدم ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    من قبلا نظر دادم ولی منتشر نکردن.چون یه سری واقعیت ها رو نوشتم.چه خوشمون بیاد چه نیاد عمرا به پای تکنولوژی آمیکا برسیم مگه این که احساسات رو کنار بذاریم و واقعا عمل کنیم.میدونین امریکا که خودش بی2 داره چند سال تو خفا روش کرد؟تا کاملا مطمئن نشد ازش استفاده نکرد.حالا ما واسه یه کپی ناقص کل آدم وعالم رو خبر کردیم که اصلا معلوم چه توانایی داره؟شاید یه سری بگن نه واین مدل ایرانی خیلی توانایی داره .برادر عزیز مگه دیدیش که میگی..من میگم مرکز زمین اینجاس شما بیا ثابت کن نیست ومطمئن باشین ساخت این مدل هواپیما با تحریم های شدید چند سال اخیر درعرصه های علمی وتکنولوژی میسر نیست.من خودم مهندس برق کنترل هستم وحداقل میتونم بهتون اطمینا بدم که تراشه یا همون چیپ تو هواپیما خیلی کاربرد داره و تنها کشوری که میتونه تراشه تولید کنه امریکاست و کشور های دیگه مثل ژاپن امکانات جانبی مانند پایه به نصب میکنن.حالا خودتون قضاوت کنین این هواپیما که دارای چندین تراشه مهم است ایران چطور تونسته اونا رو تهیه کنه؟..........بقیه تکنولوژی ها مثل موتور هواپیم وبدنه وکنترل ماهواره ای.....تکلیف مشخصه.اگه مشرق انتقاد پذیره و نظرات رو دستکاری نمی کنه نظرمنو هم چاپ کنه ممنون میشم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس